nog wat foto's bij het verhaal voor de duidelijkheid, en dan zie je gewoon dat een zelfde opbouw op een oud en nieuw type gebouwd is. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ook ik in de knel kom met mijn telling van de opbouw type's. foto's:gerard, anton , mike, jan
Ik noem een VF114 een type 1 omdat vanaf dit moment de carosserie redelijk hetzelfde bleef bij Visser, en niet zoals voorheen bij iedere auto op maat gemaakt. Ik kom bij een visser 1 door terug te tellen vanaf de visser 3, want dit type werd aangegeven door Visser zelf.
Het volgende model noem ik dan een Visser 2, maar dan heb ik een probleem want deze opbouw is zowel als VF123 als VF124 verschenen. Wat is dan het verschil, bij de carosserie eigenlijk niets, er is alleen een ander chassis ondergezet van een nieuwer model dus waarom zou dit dan een ander visser type zijn.
Foto: René de Caluwé Foto: René de CaluwéEn dan komt het volgende model Visser, maar dan zit ik weer met het zelfde probleem als hierboven, want weer een zelfde carosserie met 2 verschillende modellen mercedes. Ok de laatste heet Visser type 3 en dit weten we zeker omdat dit door Visser zelf is aangegeven en overal bekend is, maar de VF124 noem ik ook gewoon visser type 3, zelfde opbouw alleen iets kleiner zoals ik eerder heb gehoord. Maarjah het concept is toch hetzelfde.
Misschien zit ik er helemaal naast, maar leg me dan uit hoe het wel zit, want als die visser vcan vza een type 2 zou zijn dan kom ik echt in de knoei met de telling van de eerdere modellen.. En hoe noem ik dan de modellen van voor 1960? nouw die noem ik gewoon Visser, zonder type erbij