0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
VIS 1 is voor de eerste aanleg van verstoring van de scheepvaart Ook wel VIM genoemd (Vaarweg Incident Management) VIS 1.1: ▪ berging vondsten/vaartuig/ voertuigen; ▪ duikwerkzaamheden; ▪ lijk te water (= dienstverlening); ▪ blokkades; ▪ storm; ▪ uitval infra (defecten/bestu-ringsfouten objecten, stroom uitval); ▪ stremming door onderhoudswerkzaamheden VIS 1.2: VIS 1.3: ▪ bezwijken waterkeringen ▪ langdurige blokkades; ▪ extreme ijsgang; ▪ langdurig laagwaterperiode; ▪ hoogwater; (RBP hoogwater Maas); VIS 2 is voor brand VIS 2.1: brand in de nabijheid vaarweg brand op objecten (sluis e.d.) VIS 2.2: brand op schip met (mogelijk) slachtoffers VIS 2.3: brand op passagiersschip brand op vrachtschip in schutsluis brand op schip gevaarlijke stoffen 4.3; bomvinding op objecten terroristische dreiging VIS 3 is voor aanvaringen en drenkelingen VIS 3.1: aanvaring schip met: stuw; sluis; brugpeiler; wal; ander schip; VIS 3.2: aanvaring schip waardoor mogelijk slachtoffers zinkend schip (mogelijk met slachtoffers) drenkeling VIS 3.3: aanvaring schip met: stuw sluis brugpijler wal veerboot; vrachtschip schip met gevaarlijke stoffen 4.3; passagiersschip; zinkend passagierschip; VIS 4 is voor gevaarlijke stoffen VIS 4.1: beperkte lekkage gevaarlijke stof in water vanuit een schip; constatering olielozing; signalering van lichte overschrijding normwaarden; constatering olievlek van beperkte omvang zonder aanwijsbare herkomst en te gering van omvang om opruimacties te houden. VIS 4.2: (mogelijk) slachtoffers op schip t.g.v. lekkage en/of vrijkomen gevaarlijke stoffen; VIS 4.3: ernstige beschadiging van schip; vrijkomen van “wolk” gevaarlijke stoffen (toxisch/brand-baar); ernstige waterverontreiniging; slachtoffers in omgeving;
Bron : http://forum.livep2000.nl/viewtopic.php?t=16721388
Hoort deze erbij of is dit ergens anders?17:06:16 10-01-11 1 HV VIM (VIS1: 1.2 drenkeling/vrtg) (VIS3: 3.1) MAAS LZ BUGG RMDBOOT RMD871 RGL743 RMD863 WT662 SMN840