Ervaringen op de brancard

Auteur Topic: Ervaringen op de brancard  (gelezen 4133 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2011, 00:29:42
Kleine brancardwielen zijn inderdaad ook een groot onderdeel van het probleem.
Een industrieel ontwerper met de oplossing????????
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2011, 16:19:18
Ik vind het al jaren een aanfluiting dat de ontwikkeling rond brancards stilstaat, terwijl de ambulanceauto wel doorontwikkeld werd tot een technisch hoogstandje. Mijn standpunt is dat niet de mensen het probleem vormen maar de brancard. De brancard moet zich aanpassen aan de mensen en niet andersom. Ik rijd al jaren met grote rubber wielen onder mijn transportkarretjes, waarmee ik probleemloos drempels neem, omdat ik zuinig ben op mijn apparatuur en het vervoerde graag heel wil houden. Bij de ambudiensten ligt dat wat anders kennelijk.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2011, 16:20:10
Ik vind het al jaren een aanfluiting dat de ontwikkeling rond brancards stilstaat, terwijl de ambulanceauto wel doorontwikkeld werd tot een technisch hoogstandje. Mijn standpunt is dat niet de mensen het probleem vormen maar de brancard. De brancard moet zich aanpassen aan de mensen en niet andersom. Ik rijd al jaren met grote rubber wielen onder mijn transportkarretjes, waarmee ik probleemloos drempels neem, omdat ik zuinig ben op mijn apparatuur en het vervoerde graag heel wil houden. Bij de ambudiensten ligt dat wat anders kennelijk.

Hoe is dit in het buitenland geregeld met brancards?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2011, 18:31:20
Palmpie, er zijn verschrikkelijk mooie dingen te koop, kijk hier maar eens!

Dat zou dan aangepast moeten worden om ermee de ambu in te kunnen rijden...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2011, 18:42:50
En dan dat winderige mandje, van die brandweerlui! Dat kan best winddicht...brrr.  98uiye

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2011, 01:40:54

Heb je je laatste zin wel eens geverifieerd bij de plaatselijke ambulancedienst? Die hebben er vast wel een goed antwoord op.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2011, 01:46:08
Hoe is dit in het buitenland geregeld met brancards?

De grote brancardmerken komen uit het buitenland....
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2011, 02:15:26
Heb je je laatste zin wel eens geverifieerd bij de plaatselijke ambulancedienst? Die hebben er vast wel een goed antwoord op.

Jazeker, het kan niet anders met die kl**** brancards. Ook al wil je het zo voorzichtig mogelijk doen, zelfs een steentje kan een obstakel vormen. Het ligt ook aan het spul, niet aan de mensch.