Je krijgt, net als nu het geval is, of een waarschuwing of een bekeuring. Schermen met 'ik verdien een waarschuwing' kan je daarmee ook gemakkelijk tegenspreken. Als je een boete uitschrijft, kan je als het goed is ook uitleggen waarom je een boete geeft en geen waarschuwing.
En hoe vaak je gecontroleerd wordt is een probleem van de politiek, en is niet mijn probleem. Wat ik wel weet is dat ik structurele overtreders regelmatig vaker aan de kant heb staan. En dat ben ik alleen maar, in een wijkteam met ruim 40 man... Moet je je voorstellen als we elkaars informatie hadden over die overtreder.
Als ik kijk nu naar het kabinet VVD ( met name Opstelten en Teefen ) / CDA en gedoogpartij PVV zou dit er redelijk snel doorheen
kunnen komen zeker als zij straks in de 1e kamer ook een meerderheid zouden krijgen.
Dat is wel grappig: Hero Brinkman staat hier negatief tegenover, terwijl PVDA, D66 en SP er wel iets in zien. VVD en CDA hebben nog niet gereageerd, maar dat is ook begrijpelijk: die moeten op één lijn zitten met hun ministers.