Maar als jij alle wetten uit je hoofd kent, wat je altijd pretendeert (ook je onderschrift) waarom ben je dan nog geen rechter of een zeer gewilde advocaat?
Dinges helaas kon ik maar alle wetten uit mijn hoofd maar dat lijkt me onmogelijk.
Maar waar ik mij voor interesseer wil ik wel alles zo goed en veel mogelijk van weten zodat ik het ook kan toepassen wanneer het nodig is.
En ja mijn interesse gaat heel ver dat zal ik zeker niet ontkennen maar er zijn genoeg zaken waar ik de wet niet van ken.
Waarom ik nog geen rechter of advocaat ben is simpel ik ben geen type wat jaren en jaren met zijn neus in de studieboeken kan zitten maar meer een praktijk en buiten mens ben. Maar als ik moest kiezen dan zou ik eerder voor rechter gaan denk ik.
Nou nou, een beetje overtrokken reactie is dit wel zeg. Jij zou dus bij iedere controle voor alles schrijven wat er fout is. Ik ben maar blij dat je geen diender bent want een beetje inlevingsvermogen is ver te zoeken.... Niet alles is zwart/wit.
Het enige wat men nu wil invoeren is het registreren van waarschuwingen. Het gevolg hiervan is misschien wel dat er vaker bekeurd gaat worden! Je voorkomt juist dat mensen weg blijven komen met de smoes: "Ik ben nog nooit eerder aangesproken."
Er staat volgens mij ook nergens dat bij een eerste overtreding standaard een waarschuwing geld, je mag nog steeds bij de eerste overtreding bekeuren.
Ik heb het idee dat je met je reactie een politiek statement wilt maken ipv inhoudelijk de discussie aan te gaan.
Nee Red ik wilde niet persee een politiek statement maken maar het kwam toevallig zo uit en als je goed gelezen hebt ben ik ook inhoudelijk op dit onderwerp ingegaan.
Ik heb best inlevingsvermogen maar men moet wel met een verdomd goed verhaal komen eer ik het wil aannemen en niet zou schrijven.
En ja ook ik zou best naar o.a. de gevaarszetting kijken en bepalen wat het zwaarst weegt op het moment dat ik zou gaan schrijven en ik zou de mens ook niet het vel over de neus trekken maar net als met alles er zijn grenzen.
En ja het is in 1e aanleg wel zwart/wit. Iets mag wel of iets mag niet volgens de wet.
Simpeler kan ik het niet maken en ook niet leuker. Maar het is nog steeds aan de agent in kwestie hoe hij/zij daar mee omgaat.
En ja ik weet dat je niet gelijk hoeft te schrijven maar dat je mag schrijven voor het feit dat je geconstateerd hebt.
En misschien wordt er als dit is ingevoerd inderdaad wel vaker bekeurd dan in het verleden het geval is dat zal de toekomst moeten uitwijzen dat ben ik zonder meer met je eens.
En ik heb ook gezien dat men nog steeds bij de 1e overtreding mag bekeuren.
Om even bij de fietsers te blijven tot slot.
Een goed en simpel fietslampensetje
http://www.halfords.nl/shop/fietsaccessoires/fietsverlichting/101936 bij de Halfords kost
€ 4,99 inclusief batterijen en daar kan je genoeg uren mee fietsen in het donker en als je batterijen bijna op zijn koop je voor een relatief klein bedrag bij voor mijn part de Hema reserve batterijen.
Hiermee ben je voor alle verkeersdeelnemers goed zichtbaar als je ze goed monteerd op je fiets en je voorkomt er een boete mee.
Ik vraag me wat dat aangaat echt af waarom men zo laks is en niet voor de eigenveiligheid kiest en dan zeg ik op mijn beurt.
Rij je willens en wetens zonder verlichting op je fiets dan neem je het risico om een prent te krijgen want voor het bedrag van 1 prent kan je genoeg goede fietsverlichtingsetjes kopen.