Je eerste reactie laat ik maar gaan, geen commentaar.
Ach, als jij 'm laat gaan, ga ik er nog even op door. Jij insinueert dat straffen geen zin heeft, als daarmee de overtreding niet
direct gestopt wordt. Immers, het lampje gaan het niet spontaan weer doen. Maar er is ook nog iets preventief aan het repressieve. Het doel van een bon aan iemand is allereerst het doen stoppen van de overtreding, maar second but not least om herhaling te voorkomen.
Uiteraard zit er een controle lampje, in mijn geval op de schakelaar, die ergens bij mij linker knie zit. Maar goed, ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest met wat ik bedoel en waarom ik het met eens ben met de stelling van Wout.
Om maar weer on-topic te gaan: ik heb
nee gestemd. Als er een waarschuwing wordt gegeven, dan gaat het schijnbaar om iets kleins. En kleine zaken moet je klein houden. Bovendien gaat het simpele van een waarschuwing eraf. Nu moet er weer om ID gevraagd worden, extra schrijfwerk etc.
Ik vind dat een waarschuwing een slecht middel is om gedrag te veranderen. Het is weliswaar 'leuker' voor de klant dat als hij meerdere overtredingen begaat, er voor niet voor alles geschreven wordt. Maar als je wilt dat er wat in iemands gedrag verandert, dan schrijf je een bon uit. Dus ik ben tegen op zichzelf staande waarschuwingen, maar in combinatie met een bon vind ik een waarschuwing wel geschikt. Maar die hoeft niet geregistreerd.
Ook binnen de politie heb je muggenzifters en mensen die het niet snappen ben ik bang...
Ongetwijfeld, en als je op mij doelt: prima. Maar ik zie dat anders. Sowieso ligt het helemaal aan de situatie of er wel of niet geschreven wordt. Om even bij de verlichting te blijven. Ik vind mistlampen (voor en achter) 's avonds nogal hinderlijk. Hetzelfde geldt voor defecte verlichting. 's Avonds levert het gewoon verwarring op, en dus is het gevaarlijk. Maar goed, als je een bolletje bij je hebt krijg je gewoon een waarschuwing hoor