En ook de kleine overtredingen waar mensen zich aan ergeren, moeten wij iets aan doen. Wat mij betreft moeten we regelmatiger gaan staandehouden: overtreding = gesprekje en al dan niet een bekeuring. Dus ook simpele dingen als fietsen over de stoep of oversteken terwijl het rood is.
Ik zal een praktijkvb geven van de rode tekst in A-A:
Een student moet examen doen voor publiek domein. Gaat aan de wandel met een examinator van de regiopolitie Groningen. Zien we voor het wkt iemand dioganaal oversteken over een kruising welke wordt geregeld middels verkeerslichten. Wij lopen gewoon door zonder er iets aan te doen. Roept de examintor op eens de student bij zich en vraagt of hij niets heeft gezien. Waarop de student Nee zegt,niets bijzonders in ieder geval. Examintor boos waarom deze persoon niet wordt bekeurd. Waarop de ip zegt: Als we daar aan moeten beginnen komen we niet verder als de voordeur en moeten de belangrijke dingen wachten op iets wat hier in A-A als normaal wordt gezien.
Ik wil alleen maar aangeven dat je niet alles kan waarschuwen en/of verbaliseren. Je moet ook je prioriteiten stellen, vind ik persoonlijk.