Voorstel: niet direct boete, eerst gele kaart

Auteur Topic: Voorstel: niet direct boete, eerst gele kaart  (gelezen 33126 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 25 februari 2011, 16:23:23
En ook de kleine overtredingen waar mensen zich aan ergeren, moeten wij iets aan doen. Wat mij betreft moeten we regelmatiger gaan staandehouden: overtreding = gesprekje en al dan niet een bekeuring. Dus ook simpele dingen als fietsen over de stoep of oversteken terwijl het rood is.
Ik zal een praktijkvb geven van de rode tekst in A-A:

Een student moet examen doen voor publiek domein. Gaat aan de wandel met een examinator van de regiopolitie Groningen. Zien we voor het wkt iemand dioganaal oversteken over een kruising welke wordt geregeld middels verkeerslichten. Wij lopen gewoon door zonder er iets aan te doen. Roept de examintor op eens de student bij zich en vraagt of hij niets heeft gezien. Waarop de student Nee zegt,niets bijzonders in ieder geval. Examintor boos waarom deze persoon niet wordt bekeurd. Waarop de ip zegt: Als we daar aan moeten beginnen komen we niet verder als de voordeur en moeten de belangrijke dingen wachten op iets wat hier in A-A als normaal wordt gezien.

Ik wil alleen maar aangeven dat je niet alles kan waarschuwen en/of verbaliseren. Je moet ook je prioriteiten stellen, vind ik persoonlijk.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 25 februari 2011, 17:05:38
Als ik in de gemiddelde stad kijk en je gaat mensen bekeuren voor het lopen door het rode licht dan heb je wel meer mensen nodig dan de twee in een auto. Of pak jij er dan 2 uit van de tien mensen die oversteken en bekeur je net die twee?

En als ik ze dan alle tien op een rijtje heb om te bekeuren komt de rest weer langs. En moet ik voor alle 10 gaan bellen om te kijken of ze al eens een waarschuwing hebben gehad? Nee dan gaat het sneller...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #72 Gepost op: 25 februari 2011, 17:16:09
Tsja, ik blijf er bij ... Een slecht idee. Het zelfde zien we nu al met overlast jeugd meldingen ... Eerst een waarschuwing (''gele kaart'') en de volgende keer een bekeuring ....

Overlast constateren = iedereen een PV .... in mijn opinie  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 25 februari 2011, 18:08:03
Wat mij betreft moeten we regelmatiger gaan staandehouden: overtreding = gesprekje en al dan niet een bekeuring.

Bedoel je nu een gesprekje in de informele zin, ofwel iemand 'gewoon' aanspreken? Want bij staande houden is er sprake van meer dan een gesprekje...  ;)

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 25 februari 2011, 21:45:04
zal het nog een keer zeggen ik waarschuwd niet. Ik stap niet van mijn motor af en waarschuw dan. Ik komeraf en je krijgt een bon van me. Met al dat gewaarschuw en al die linkse gedacht van met elkaar ingesprek gaan zijn we ook nergens gekomen.

Mensen die geen grijs gebied kennen of zonder eigen gezonde verstand durven (of kunnen?) functioneren..

Zo zwart-wit, dan vraag je toch om trubbels? Of werkt dat, voor jou, in de praktijk?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 25 februari 2011, 21:52:05
Ik neem dan aan dat je op je brommer veel zaken ''door de vingers ziet'' en pas gaat bekeuren (aanhouden) als je denkt van: dit kan echt niet door de beugel. Zo opvattende val je n.a.w. wel mee.  O0

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 25 februari 2011, 22:08:13
Tsja, ik blijf er bij ... Een slecht idee. Het zelfde zien we nu al met overlast jeugd meldingen ... Eerst een waarschuwing (''gele kaart'') en de volgende keer een bekeuring ....

Ik lees hier een gemiste kans voor de wijkagent? Die behoort zo'n groep te kennen en te herkennen. Af en toe gezicht laten zien. Je ziet de wijkagent naderen: jointjes uit, biertjes verstoppen etc. Zo gaat dat in ZHZ. Bij jullie niet?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 25 februari 2011, 22:23:43

Bij ons aan het wkt werkt het jeugdteam ook met gele kaarten, alleen zijn zij de enige want de rest van het wkt doen alleen aan echte bonnen. Ihkv van fout is fout, dus een mini en geen waarschuwing.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 26 februari 2011, 08:38:06
Ik neem dan aan dat je op je brommer veel zaken ''door de vingers ziet'' en pas gaat bekeuren (aanhouden) als je denkt van: dit kan echt niet door de beugel. Zo opvattende val je n.a.w. wel mee.  O0
Bij het uitschrijven van een "bekeuring"doe je niet aanhouden maar staande houden. Dit is een bevoegdheid die alleen een OA heeft.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #79 Gepost op: 26 februari 2011, 13:01:39
Ik lees hier een gemiste kans voor de wijkagent? Die behoort zo'n groep te kennen en te herkennen. Af en toe gezicht laten zien. Je ziet de wijkagent naderen: jointjes uit, biertjes verstoppen etc. Zo gaat dat in ZHZ. Bij jullie niet?

Een wijkagent, die naast zijn gesprekken met de burgemeester en andere ketenpartners zijn wijkpost open moet houden, alle binnen gekomen informatie in het systeem moet zetten, ingezet wordt voor de noodhulp vanwege personeelsgebrek, herbezoeken af legt bij woninginbraken én alle andere dingen (burenruzie's, parkeerproblemen, infrastructure problemen) in zijn wijk moet oplossen of bedoel je een andere ''wijkagent'' ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !