Voorstel: niet direct boete, eerst gele kaart

Auteur Topic: Voorstel: niet direct boete, eerst gele kaart  (gelezen 32970 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:19:24
Ik blijf erbij, doe je werk met gezond verstand.  :)

Met dit ben ik het zeer zeker eens maar twee dingen. Je zal, als je bekeurd sowieso een aantal dingen moeten invoeren. Als je op je blackberry in 10 seconden een bsn nummertje kan invoeren en zo kan zien of er al gewaarschuwd is dan vind ik dat wel mee vallen qua tijd.

Voor wat betreft je tweede punt, daar was ik misschien wel iets te stellig. Ook in het tweede geval kan je uiteraard afwijken van het bekeuren (discretionair hé?)

Er staat trouwens ook nergens dat je in het eerste geval moet waarschuwen en in het tweede geval moet bekeuren. Het enige wat men van je vraagt is om het even te registreren mocht je kiezen voor de waarschuwing.

En wat veroorzaakt een gele kaart voor de politie?...juist ja, nog meer administratie.
Dacht dat de politiek daar over eens was, meer blauw op straat.
Als je het topic had gelezen dan had je gezien dat dit op straat afgehandeld wordt en slechts enkele seconden werk is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:25:31
We kunnen wel allerlei voorbeelden aanhalen met ''pruil-lippende jonge meisjes'' maar feit blijft dat je met genoemde optie een stok achter de deur hebt. Voor een categorie die je (gelukkig) zelf kunt bedenken, ofwel gezond verstand.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #122 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:27:44
Je tweede punt is onzin. Het heeft niets met de angst om op te treden te maken, het heeft te maken met inlevingsvermogen, inschattingsvermogen, subsidiariteit en proportionaliteit.

Ja ... en dus als je ergens voor wilt schrijven moet je er voor schrijven, wil je dat niet, dan doe je dat niet (en doe je er of helemaal niets aan of je spreekt iemand er op aan).

Het ''registreren'' kost zowiezo óók tijd en werkt in veel gevallen niet (zoals bedoeld). Ik heb al eerder aangegeven dat er in bepaalde regio's als een gele kaarten systeem is, alleen dan voor de overlast van jeugd.
Men ontvangt bij het eerste keer contsteren een gele kaart, deze moet verwerkt worden (op straat uitschrijven), vervolgens in BVH een afspraak op persoon maken (die de meldkamer niet kan bekijken) etc. etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:29:27
Ook wordt een bon een grote rompslomp genoemd en dat valt echt reuze mee. Op straat de voorkant, op 't bureau de achterkant met evt. (vereiste) bijlages bijvoegen en klaar. Het moet niet overdreven worden.

En laat overigens dan eerst de Blackberry's hun intrede in de BPZ doen, want als elke waarschuwing via de meldkamer moet...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #124 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:31:17
Ook wordt een bon een grote rompslomp genoemd en dat valt echt reuze mee. Op straat de voorkant, op 't bureau de achterkant met evt. (vereiste) bijlages bijvoegen en klaar. Het moet niet overdreven worden.

Eens, en daarom, als je toch al gegevens moet gaan noteren kun je er net zo goed meteen een bon van maken. ^-^
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:36:36
Ja ... en dus als je ergens voor wilt schrijven moet je er voor schrijven, wil je dat niet, dan doe je dat niet (en doe je er of helemaal niets aan of je spreekt iemand er op aan).

Of je houd straks iemand staande met de gedachte: Hij krijgt een waarschuwing of een bon indien het recidive is...  ;)
Simpel uit te leggen aan de burger wat mij betreft.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 17 oktober 2011, 18:45:44
Wat een beetje jammer is, is dat in de politiek en de publiciteit de nadruk wordt gelegd op het gebruik van geregistreerde waarschuwingen als zijnde een vervanging voor boetes.
Dit terwijl orgineel het juist meer leek te gaan (volgens mij) om het registreren/formaliseren van waarschuwingen, en zodoende een stukje consistentie toe te voegen aan het optreden van de politie. (Zonder de uiteindelijke beslissing over waarschuwing of boete uit handen te nemen van de agent op straat).
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #127 Gepost op: 17 oktober 2011, 22:01:27
Goh, zou de topic-starter aan het begin van het jaar verwacht hebben dat dit door de politiek opgepakt zou worden en het nu tot een werkelijk voorstel is gekomen?

Volgens mij is dit forum steeds meer een grote bekende in politiek Den Haag.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

wim76

• Forum gebruiker
  • agent politie haaglanden
Reactie #128 Gepost op: 17 oktober 2011, 22:10:12
Met dit ben ik het zeer zeker eens maar twee dingen. Je zal, als je bekeurd sowieso een aantal dingen moeten invoeren. Als je op je blackberry in 10 seconden een bsn nummertje kan invoeren en zo kan zien of er al gewaarschuwd is dan vind ik dat wel mee vallen qua tijd.

Voor wat betreft je tweede punt, daar was ik misschien wel iets te stellig. Ook in het tweede geval kan je uiteraard afwijken van het bekeuren (discretionair hé?)

Er staat trouwens ook nergens dat je in het eerste geval moet waarschuwen en in het tweede geval moet bekeuren. Het enige wat men van je vraagt is om het even te registreren mocht je kiezen voor de waarschuwing.
Als je het topic had gelezen dan had je gezien dat dit op straat afgehandeld wordt en slechts enkele seconden werk is.

Leuk verhaal, waar worden de gele kaarten dan geregistreerd?
Hoe je het went of keert, er komt gewoon meer admini bij.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 17 oktober 2011, 22:19:49
Leuk verhaal, waar worden de gele kaarten dan geregistreerd?
Hoe je het went of keert, er komt gewoon meer admini bij.
Lees het topic nou toch eens door, dan praten we daarna verder. Ieder punt wat jij aanhaalt is al eerder beantwoord. Het is juist de bedoeling dat het via de PDA of (de toekomstig in te voeren) blackberry's verwerkt wordt in het systeem. Al met al zal het een minuutje werk zijn om dat in te kloppen. Bsn nummertje, overtreding. Uit de posts van Wout is dat ook af te leiden. Daarnaast zie ik jou ook steeds wat roepen over een toner maar daar zijn deze dingen dus niet voor bedoeld.