Boer gearresteerd vanwege oude flitspaal op erf - Rouveen 03-01-2011

Auteur Topic: Boer gearresteerd vanwege oude flitspaal op erf - Rouveen 03-01-2011  (gelezen 4859 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
:D 0098

Boer zet politie voor paal

Boer zet politie voor paal

detelegraaf | 7 januari 2011 |
VIDEO Boer Albert Dunnink uit het Overijsselse Rouveen is er nog beduusd van. De politie nam hem eergisteren mee naar het bureau omdat de agrariër een oude flitspaal in de tuin had staan.

Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2011, 11:56:41
Arrestatie om oude flitspaal

http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/7901589/Arrestatie-om-oude-flitspaal.ece
door Henk Wageman. dinsdag 04 januari 2011 | 07:19 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 januari 2011 | 09:04

Citaat
ROUVEEN - Albert Dunnink wist niet wat hem overkwam. Rond 15.00 uur werd hij gisteren met enig vertoon van macht door de politie Horst en Waterland meegenomen voor een verhoor naar het bureau in het nabij gelegen Hasselt. "Van kwart over drie tot kwart over zes heb ik in de cel gezeten", aldus de Rouvener. "Ik had steenkoude voeten.
(...)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2011, 11:56:56
Flitspaal terug naar Dunnink

http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/7908116/Flitspaal-terug-naar-Dunnink.ece
dinsdag 04 januari 2011 | 23:53 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 05 januari 2011 | 12:41

Citaat
ROUVEEN/ZWOLLE - De flitspaal van Rouvener Albert Dunnink, die nu nog in bezit is van politie IJsselland, moet terug naar de eigenaar. En dat blijkt officieel Dunnink zelf te zijn.

Maandag werd Dunnink door de politie opgepakt op verdenking van heling van een acht jaar oude flitspaal. Daarvoor werd hij zelfs overgebracht naar het politiebureau in Hasselt, waar Dunnink drie uur vast gehouden werd in een cel. De verdachte zelf zegt de flitspaal te hebben gekocht van de gemeente Staphorst.

(...)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2011, 11:57:07
Landelijke bekendheid Rouvener vanwege 'een oud stuk ijzer'

http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/7920682/Landelijke-bekendheid-Rouvener-vanwege-een-oud-stuk-ijzer.ece
vrijdag 07 januari 2011 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 07 januari 2011 | 08:36

Citaat
ROUVEEN - Een acht jaar oude flitspaal heeft van Albert Dunnink een bekende Rouvener gemaakt. Radio, televisie en zowel landelijke als regionale geschreven media, zijn langs geweest aan de Oude Rijksweg om te zien, waarom de politie IJsselland de Rouvener toch heeft gearresteerd.

(...)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2011, 11:58:27
Geen excuses voor flitsboer

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8661539/__Geen_excuses_voor_flitsboer__.html?sn=binnenland,buitenland
do 06 jan 2011, 05:30

Citaat
ROUVEEN -  Rouvener Albert Dunnink kan fluiten naar excuses van de politie IJsselland. De boer werd afgelopen maandag als een crimineel afgevoerd en drie uur lang in een politiecel in Hasselt opgesloten, omdat hij een afgeschreven flitspaal op zijn erf heeft staan.

De politie peinst er voorlopig niet over om excuus aan te bieden. "We gaan hem niet verrassen met een taart en een fles jenever. Zodra de flitspaal wordt vrijgegeven door justitie kan hij hem zelf komen ophalen. Als meneer gewoon plezierig had meegewerkt en had gezegd hoe hij aan de flitspaal kwam, was het geen probleem. Als deze persoon zich recalcitrant opstelt en niet wil zeggen hoe hij aan deze flitspaal komt, is er een redelijk vermoeden van schuld en kan hij worden meegenomen om verder gehoord te worden", aldus een politiewoordvoerder.
(...)

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2011, 13:09:03
Ik heb een keer een vraag gehad van een agent hoe ik aan die maglite kwam. Toen ik zei dat die gewoon te koop is in de winkel was hij met stomheid geslagen ;-)

VRK Fotografen

• Senior gebruiker
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2011, 17:01:26
Ik heb een keer een vraag gehad van een agent hoe ik aan die maglite kwam. Toen ik zei dat die gewoon te koop is in de winkel was hij met stomheid geslagen ;-)

met stomheid geslagen...kreeg je toen wel een boete
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2011, 17:41:48

Ik heb me laten vertellen dat je zelfs een hele VW Touran bij de dealer kan kopen  098uo
CN NRK

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2011, 17:45:11
Beetje vreemd om maar direct uit te gaan van een redelijk vermoeden van schuld wanneer iemand een ex filtspaal in zijn tuin heeft staan.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

TVBlock

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2011, 17:46:01
Citaat
Als deze persoon zich recalcitrant opstelt en niet wil zeggen hoe hij aan deze flitspaal komt, is er een redelijk vermoeden van schuld en kan hij worden meegenomen om verder gehoord te worden", aldus een politiewoordvoerder.

Dus al je niet wilt vertellen waar je een bepaald item hebt gekocht, dan wel van wie je het hebt gekregen is dat een redelijk vermoeden van schuld dat je het gejat hebt?
Mag iedereen wel een heel gedetailleerde administratie bij de hand hebben voor geval je een politie agent tegenkomt.

Hebben ze nou echt niks beters te doen. Als ze hier zoveel tijd aan besteden dan hebben ze kennelijk tijd over.
TV Block