De keuze tussen Mercedes Sprinter of Chevrolet Ambulance

Auteur Topic: De keuze tussen Mercedes Sprinter of Chevrolet Ambulance  (gelezen 5674 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

De Grensstreek

• Junior gebruiker
  • **
  • Ambulancedienst De Grensstreek BvBa (Belgie)
    • Ambulancedienst De Grensstreek
Gepost op: 10 september 2004, 11:36:48
Collega's,

Voor uitbreiding van ons huidige wagenpark, kunnen wij nog niet de juiste keuze maken tussen een Mercedes Sprinter of een Chevrolet ambulance.
Belangrijk is    - de werkruimte
                       - betrouwbaarheid
                       - onderhoud
                       - etc.

Momenteel rijden wij met enkele Mercedes E250, E270

Wat zijn jullie ervaringen ?

Ambulancedienst De Grensstreek BvBa    Regio Hamont / Neerpelt / Overpelt / Grensgebied Cranendonck www.grensstreek.com

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #1 Gepost op: 10 september 2004, 20:22:57
gmt 600 is niet meer leverbaar. de opvolger is een geupdate model nu alleen leverbaar met benzine/lpg.

ach en verder is het een heel teer punt er zijn en blijven 2 kampen. of eigenlijk 3 want er is nog een  groep ford moduvan rijders die ook tevreden zijn. ga gewoon met een aantal mensen proefrijden en maak zelf je afwegingen. laat je niet teveel beinvloeden door sentimenten maar kijk eerlijk naar je eisenpakket en kijk wat je daarbij het beste vindt passen.

zelf rijdt ik chev, al jaren, en hoef absoluut geen sprinter maar dat is mijn opinie

deank

• Forum gebruiker
  • Ambulance chauffeur
    • www.ambulancesbruxelloises.be
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2009, 14:03:04
Zelfs liever een Chevy
sprinter niet voor mij

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2009, 14:46:16
Zelfs liever een Chevy
sprinter niet voor mij
Ik denk dat ze inmiddels de keuze wel gemaakt hebben hoor... ruim 4 jaar geleden ::) ;)

Om ook ontopic wat te roepen:
Ik heb alleen met een chevy gereden, 600 op diesel 610 op gas, rijdt wat mij betreft erg lekker, maar ik heb geen ervaring met de andere auto's....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2009, 17:43:05
gmt 600 is niet meer leverbaar. de opvolger is een geupdate model nu alleen leverbaar met benzine/lpg.

De GMT 610 is weldegelijk leverbaar met diesel! Nog niet zo heel lang, maar toch.

Joost -VIG-

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2009, 09:38:18
Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee maar vanuit de beroepsgroep heb ik het idee dat de chevy op nr 1 staat.
Die sprinters hobbelen teveel. De lage benz modellen te weinig ruimte. Container opbouw scheint niet handig te zijn want als je iets bij de patient moet doen en je moet even uit de gordel en er wordt even een scherpe bocht genomen dan lig je omver haha. Daarbij is de werkruimte weer iets te, waardoor je je niet zo snel even aan iets vast kan houden.

De ford vind ik buiten gewoon mooi om te zien. Of het ook praktisch is en werkt laat ik aan de vakbroeders over. Voor mij persoonlijk staat de VW helemaal onderaan de lijst qua uiterlijk. Als ik zo een auto zie rijden krijg ik altijd een belgische nasmaak op een of ander manier. :-X Waar ik me ook aan kan ergeren is de hoge en langzame sirene 3-toon die op sommige ambulances zitten. Welleens gehoord? Het doet het wel daar niet van. Maarja, het kan ook anders :P

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2009, 16:55:42
De GMT 610 is weldegelijk leverbaar met diesel! Nog niet zo heel lang, maar toch.

Je hebt ook door dat je een topic van 10 september 2004 onder een dikke laag stof vandaan haalt  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Alucard

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2009, 18:04:56
Ach dat haalt een topic tenminste weer even naar voren, blijven we bezig toch  :D O0

Alucard

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2009, 20:22:46
Je hebt ook door dat je een topic van 10 september 2004 onder een dikke laag stof vandaan haalt  ::)
:-[ :-[ :-[

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2009, 13:17:11

De GMT 610 is vanaf 2006 al leverbaar met een diesel, de oude 2005 diesel werd niet goedgekeurd voor de europese emisie waardes deze motor vervuilde dus nog teveel. Dit heeft met de euro 3 en 4 waardes te maken, als de motor hier niet aan voldoet dan word de auto simpel niet toegelaten.

Daarom heeft de Vries in 2005 voor de 6.0 benzine met LPI instalatie gekozen, zo konden ze toch de Chevrolet blijven leveren met als voordeel dat veel ambu diensten nu nog voor de benzine met LPI gas instalatie kiezen. Kijk bijvoorbeeld naar de Graaff, die hebben 20 GMT 610 ambulances besteld op LPI, terwijl bijna alle diensten in brabant voorheen op diesel reden.