Schaamteloos misbruik brandslachtoffers en hun familiehttp://edam.volendam.nl/?p=4068230 december 2010 | categorie: Cafebrand | bron: NIVO
De afgelopen weken hebben een aantal mensen over de ruggen van de brandslachtoffers geprobeerd om hun eigen straatje in de NiVo schoon te vegen. Ze zouden zich echt moeten doodschamen. We hebben het hier over Wim Keizer en zijn trouwe volger Peter Louter. De heer Keizer durft al vele jaren niet meer onder zijn eigen naam te schrijven. Peter Louter laat zich door hem manipuleren om regelmatig opruiende stukjes in de NiVo te plaatsen.
Comité Eerherstel Cees Bont?
Iedereen weet dat Volendam80 in de jaren voor de brand stevig de touwtjes in handen had in onze gemeente. Zij maakten al die tijd de dienst uit. Daar is een hoop misgegaan. Nog steeds kennen de oudgedienden van Volendam’80 geen gevoel van schaamte over deze zwarte pagina’s in hun politieke carrière.
Nu is er zogenaamd een comité rond voormalig brandweerman Cees Bont opgericht. Een brandweerman waarvan heel Volendam weet dat hij niet hoofdschuldig is aan de brand van 01-01-01. Een man die gestreden heeft om rampen te voorkomen. Van dit opgezette Comité Eerherstel Cees Bont, wist de heer Bont zelf niets af. Dat zegt hij ook in de NiVo van 22 december 2010. De heer Bont vraagt zich letterlijk af of dit comité wel voor hem bedoeld is? Dat vraag ik mij ook af? De heer Bont hoorde pas in een later stadium van de oprichting van dit comité.
Wat wil dit comité dan bereiken? De afgelopen weken hebben een aantal mensen de heer Wim Keizer ’s avonds laat door Volendam zien lopen met grote postpakketten. Die pakketten met daarin dvd’s van televisieopnames van Cees Bont uit 2005 stopte hij bij de pers en vooraanstaande mensen door de brievenbus. Deze pakketten hadden geen begeleidende brief of afzender. In de stukken werd nauwelijks iets over de situatie van Cees Bont verteld. Wel zaten er geselecteerde stukken in die zogenaamd Volendam’80 moesten vrijpleiten. Ook zat er ‘toevallig” een kopietje in van een artikel uit de NiVo van Peter Louter (de man die alles opschrijft van Wim Keizer).
Wat willen de mensen achter dit Comité bereiken?
Maar de kernvraag is, wat willen ze hiermee bereiken? Dit gaat helemaal niet om Cees Bont. Waarom gaat Wim Keizer gewoon door met zwarte pieten terwijl hij als raadslid net zo fout zat als de rest van Volendam’80? In 1999 schreef de partij nog in haar algemene beschouwingen dat men helemaal geen professionele brandweermannen wilde hebben. Volgens Volendam’80 had de vrijwillige brandweer het allemaal prima voor elkaar en zouden personen als Cees Bont alleen maar heel veel geld kosten.
Mensen als Cees Bont vond men alleen maar lastig. De toenmalige wethouder Cees Schilder (Bok) vond dat allemaal maar onzin en Wim Keizer zat er als raadslid ook gewoon bij! De grondhouding van Volendam’80 was: “dat regelen we zelf wel”, maar er werd verkeerd geregeld óf niet geregeld. Dat blijkt achteraf wel. Andere verantwoordelijken hebben hun conclusie getrokken en zijn opgestapt, maar van de kant van Volendam’80 proberen ze alleen maar anderen te beschadigen. liet bekende eigen straatje schoon vegen.
Laat iedereen zelf bepalen hoe zij met hun verdriet omgaan
De afgelopen dagen heb ik diverse gesprekken gevoerd met personen die zich na de Nieuwjaarsbrand belangeloos hebben ingezet voor de opvang en ondersteuning van de slachtoffers. Ook heb ik veel slachtoffers gesproken. Zij vinden de afleiding om met een zogenaamd Comité Eerherstel Cees Bont te komen schandalig!
De herdenking van 10 jaar na de Nieuwjaarsbrand van 01-01-01 moet gericht zijn op de slachtoffers en hun nabestaanden. Mensen met andere bedoelingen zouden zich heel erg moeten schamen. Ouders die hun kinderen hebben verloren zitten niet te wachten op deze egotripperij van de heren Keizer en Louter. Ik verzoek de heren Keizer en Louter verder voor altijd te zwijgen over dit onderwerp.
Naam bij redactie NIVO bekend.