GRIP 1 Brand woning 1 dodelijk slachtoffer Westfriese Hof - Hoorn NH 13-01-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Brand woning 1 dodelijk slachtoffer Westfriese Hof - Hoorn NH 13-01-2011  (gelezen 3485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Weet iemand wat de reden was voor een GRIP? :)

Ik weet niet wat de precieze reden is, maar ik denk (dus ik weet het niet zeker natuurlijk) dat vanwege de evacuatie van flatbewoners eventueel GRIP is afgekondigd.
Nogmaals de echte reden weet ik ook niet..

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Ik weet niet wat de precieze reden is, maar ik denk (dus ik weet het niet zeker natuurlijk) dat vanwege de evacuatie van flatbewoners eventueel GRIP is afgekondigd.
Nogmaals de echte reden weet ik ook niet..

Man komt om bij woningbrand

(...)
Eerder op de dag hadden buurtbewoners al een vreemde geur waargenomen die zij niet thuis konden brengen. Aan het begin van de middag zagen omwonenden rook uit het pand komen en waarschuwden de brandweer. Ter plaatse bleek er nauwelijks sprake te zijn van brand. Wel stond de woning vol met rook. Uit het onderzoek van forensisch rechercheurs kwam naar voren dat een stapel papier langere tijd heeft liggen smeulen in een kamer aan de voorzijde van het pand. Hier werd ook het slachtoffer aangetroffen. Een oorzaak waardoor het papier is gaan smeulen is niet bekend. Onderzoek aan het slachtoffer wees uit dat hij door verstikking om het leven is gekomen.

(...).

Lijkt mij niet dat je voor een brand van deze omvang ;) de flat gaat ontruimen

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Lijkt mij niet dat je voor een brand van deze omvang ;) de flat gaat ontruimen

Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar even verder naar onder in dat artikel staat het volgende: ''Uit voorzorg werd bewoners van omliggende flats gevraagd tijdelijk hun woning te verlaten.''

Dus het is natuurlijk nog steeds speculatie maar het zou alsnog daar mee te maken kunnen hebben.

SimonSt

• Senior gebruiker
Weet iemand wat de reden was voor een GRIP? :)

Geen idee of dat daar gold, maar ik kan mij goed voorstellen:
1) brandweer: (na)blussen, controleren veiligheid pand (hoeveel schade heeft brand aangericht?)
2) GGD: zorg slachtoffer (er was sprake van reanimatie)
3) politie: ontruiming, start onderzoek
Dat zijn 3 kolommen met meerdere processen waar ze d.m.v. GRIP 1/formeren CoPI waarschijnlijk een gestructureerde multidisciplinaire coördinatie/afstemming op wilden inzetten.
Daar kan je misschien al aan 1 multi-overleg genoeg hebben, maar dan weet je wel zeker dat alle neuzen dezelfde kant opstaan.