Die systemen zijn duurder en minder prettig in gebruik. HEt zit minder lekker als een ademluchttoestel en na een bepaalde tijd wordt de lucht dieje inademt warmer. Verder is er een ongeschreven regel dat je bij het werken met ademlucht slecht 2 cilinders leeg mag lurken, daarna moet je even rusten (afhankelijk van het type inzet). Het wisselen van cilinders zou geen probleem moeten zijn. Ook niet bij een incident zoals Moerdijk.
Warme lucht lijkt me een klein probleem. Daar tegenover staat dat je gevaarlijke stoffen kan inademen.
Dat ze duurder zijn lijkt me logisch. Maar schade aan je gezondheid is ook duur.
Het wisselen van flessen is geen probleem zeg je. Is dat zo? Als je je fles verwisselt, adem je buitenlucht in. En bij Moerdijk was die lucht gevaarlijk/schadelijk.
Ik las dat de eerste ploeg pas 13 uur later is afgelost. Ik kan me niet voorstellen dat ze 13 uur lang bezig zijn geweest met zware werkzaamheden. Ik snap dat het zwaar is, lang met ademlucht werken, maar bij weinig activiteit moet je dit lang vol kunnen houden toch?
Ik hoor het graag als je het niet met me eens bent!