Sorry, maar dit is beslist geen middelbrand. Niet alleen omdat het niet in de melding staat, maar het punt is dat er diverse procedures aan middelbrand hangen waardoor er gealarmeerd moet worden. Anders vraag ik mij af hoe bepaalde functionarissen in kennis worden gesteld en niet in de laatste plaats de pers. Administratief gezien moet de meldkamer ook middelbrand maken, anders klopt de incidentregistratie niet. BIj het opschalen naar middelbrand krijgt de centralist automatisch diverse "taken" voorgeschoteld en het lijkt me sterk dat al die taken telefonisch afgehandeld worden terwijl het dit 1 druk op de knop via P2000 kan gebeuren.
Geen middelbrand dus, ook al waren er 36 TS'en ter plaatse. Als 1 van de 2 inzetbaar is/blijft dan is het een kleine brand.
Zonder enig oordeel te vellen .....
Bij alarmering van een brand in een portiekflat in Alblasserdam worden er standaard 2 autospuiten gealarmeerd.
In dit geval Alblasserdam en Oud Alblas, omdat de eerste autospuit van Alblasserdam ter aflossing naar Zwijndrecht (spoorketel) was.
Beide autospuiten zijn ingezet, Alblasserdam via de voorzijde het pand in en Oud-Alblas met behulp van de hoogwerker van Papendrecht aan de andere kant van het pand.
Ondanks dat er geen middelbrand gealarmeerd is, lijkt hetme toch een middelbrand (wat her vrijwel standaard is bij brand met slachtoffer).
Bron, ikzelf TP.