Je maakt wat mee onderweg, ook als Zwarte Piet...

Auteur Topic: Je maakt wat mee onderweg, ook als Zwarte Piet...  (gelezen 2849 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Basjuh

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 15 december 2010, 23:59:40
Op 2 december heb ik Zwarte Piet gespeeld op een basisschool in Amsterdam,
Allemaal hardstikke leuk. Van een collega van EHBOteam Nederland waar ik af en toe evenementen doe mocht ik mee, Zwarte Piet spelen!
Sinterklaas kwam aan in een brandweerauto, ik met 4 andere Pieten in een ambulance (een ex-piketauto, compleet met zwaailicht)! Het was wel een lange dag. s'morgens om 4 uur zat ik al in de schmink.
Op de terugweg viel ik dan ook bijna in slaap. Maar dit alles ter zijde.

Ik reed samen met de andere Piet terug naar Drenthe.Sinterklaas en 3 andere Pieten gingen via de afsluitdijk! Rond 15 uur zien we op de A6 thv Lelystad ineens een politieauto en een personenauto in de middenberm staan. We dachten eerst dat die auto van de weg gegleden was. Toen we dichterbij kwamen zagen we ineens aan de andere kant van de vangrail een 8persoonsbusje op de zijkant liggen. Op de politieauto na staat er nog geen andere hulpdienst bij.
M'n collegapiet is ambulancechauffeur, en drukt dan ook meteen de auto naar links, en de zwaailampen gaan aan.

De bus was in de slip geraakt, en was tegen de vangraill over de kop geslagen.

Bij de bus aangekomen zit iedereen (5) er nog in.
De agent staat met een breekijzer de achterdeur op en te breken. Even later is de deur open en komt iedereen naar buiten. Het waren leden van een zwemvereniging, van rond de 22-25 jaar. Die stonden wel even raar te kijken toen ze opeens twee Zwarte Pieten zagen staan.

1 meisje had glas in haar gezicht gekregen en had dus haar hele gezicht onder het bloed.
Een ander meisje was compleet overstuur, van de schrik. De rest bleek ongedeerd.

We zijn met iedereen naar de eerst volgende parkeerplaats gereden, waar we op de ambulance gewacht hebben.
Daar aangekomen komt de verbandkist van de agent tevoorschijn. De ambu van ons was gevult met pepernoten, trommels en tekeningen. Geen pleister te vinden dus...

Ik heb met mijn collegapiet de eerste hulp van het meisje met het glas gedaan. Ze zat bij ons voorin de auto, met het meisje wat zo overstuur was achterin. Intussen had die al in paniek haar moeder aan de telefoon. Even later was ze weer rustig.
Even later heb ik maar buiten de auto gewacht op de ambulance.
Intussen hadden zich daar ook heel wat politie, de mensen van rijkswaterstaat en getuigen verzameld.
Even later was de ambulance er ook.

En dan begin je je pas echt te realiseren dat je nog steeds als Zwarte Piet verkleed bent. Al die agenten en amulancebroeders die wel even raar staan te kijken.
Toen ze wisten dat we van een evenementen-ehbobedrijf waren begrepen ze ook wat we daar deden. Wat ook erg gewaardeerd werd. We kwamen gewoon op het goede moment langs. Tijdens het wachten kwam ik er ook achter dat het pak wat ik aan had, niet echt geschikt is voor -3 graden. Het is een pak voor binnen. Ik mocht gelukkig even in een politieauto zitten om op te warmen.

Even later is iedereen meegenomen ter controle naar het ziekenhuis. Vlak na de ambulance zijn wij ook maar vertrokken. Maar eerst nog wat pepernoten uitgedeeld aan de hulpdiensten. (je blijft Piet  ;))

Al met al toch een dag waarop ik mij niet verveeld heb.
Moet zeggen dat zoiets toch wel indruk maakt. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt, dus je staat zelf ook wel raar te kijken.

Ik heb inmiddels begrepen dat het met iedereen weer goed gaat.

http://www.destentor.nl/sport/grootzwolle/7764380/De-Jonge-dankt-engel-op-bus.ece




Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2010, 00:08:57
Zo hé, wat een belevenis! En je hebt je ding goed gedaan, hoor! Je bent dus wel bedankt door de hulpverleners? 3hj
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..