Dieren Waarschuwingsstickers

Auteur Topic: Dieren Waarschuwingsstickers  (gelezen 10455 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2011, 16:07:18
Een slang moet in een terranium zitten zover ik weet, dus die kans is vrij klein :D
Maar ook die kunnen ontsnappen ;) denk aan vlam in de pan (oid), en (mede) bewoner is terranium aan het schoonmaken en vergeet uit paniek de terranium dicht te doen..? Zo zijn er nog velen senarios   :)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2011, 21:07:35
Citaat
Lijkt mij dat je dan toch even kijkt waar die hond zich bevindt zodat je die wellicht op tijd kunt redden.

Ook als er geen sticker op de deur zit en ik niet weet of er iemand binnen zit loop ik het hele pand door, ook de kamers waar geen brand is. Dus huisdireen kom je van zelf teegen, en onverwachte bewoners ook.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2011, 00:58:40

Ook als er geen sticker op de deur zit en ik niet weet of er iemand binnen zit loop ik het hele pand door, ook de kamers waar geen brand is. Dus huisdireen kom je van zelf teegen, en onverwachte bewoners ook.


Ik snap allebei de kanten van jullie verhaal wel.
Als het pand het toestaat ga je zobieso naar binnen en je neemt zobieso alle vertrekken mee voor je eigen veiligheid. en de brandcubus. dus hier bij zul je altijd alle dieren tegen komen die er in zitten die nog zijn te redden.

 want wat tower-ladder ook al zei en ik hier boven in principe gaan we gwn naar binnen als de brand het toestaat dus hier bij zullen we ze tegen moeten komen. wel is de sticker een punt van aandacht tuurlijk kijk je goed maar als je de sticker ziet denk ik dat je tog nog extra alert word op een eventueele dieren die je nog binnen kan tegen komen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2011, 01:02:43
Ik moet zeggen dat ik al meerdere malen erg blij geweest ben met de bordjes als ''loslopende waakhond'' etc. Reden moge duidelijk zijn  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2011, 01:15:49
Ik vroeg me laatst (ff geleden) ook zoiets af:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=31613.0

Laatst een inzet gehad; woningbrand. Als eerste ter plaatse en buurtbewoners waarschuwden ons voor 2 honden waarvan 1 bekend met bijtincidenten en agressief. Zaten nog binnen. Werden zo opgepakt door de brandweer en waren totaal niet agressief (meer). Staart tussen de benen, zo op te pakken, gelukkig allebei ongeschonden. M.a.w: zo kan het ook. Je weet v.t.v. toch niet wat je gaat aantreffen of wat er staat te wachten, zeker met dieren.

Editje: zo'n grote Stafford.  :o :D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2011, 01:42:09
Maar zo ken ik ook het verhaal van een kat die alle vier zijn klauwen in de nek van een pleeg klauwde, omdat men aan ''het baasje'' zat, reanimatie.. En een keer dat we de deur weer hard moesten dichtsmijten omdat er een ''kalf'' kwam aangerend. (lees: hond met slagtanden)  :D