Dieren Waarschuwingsstickers

Auteur Topic: Dieren Waarschuwingsstickers  (gelezen 10457 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Gepost op: 18 januari 2011, 00:01:58
Goedenavond allen,

Ik heb laast een e-mail gehad via mijn website van een persoon, met daarin de vraag of een Dieren Waarschuwings sticker nut heeft ja of nee..
Ik zelf had er ook wel is van gehoord, maar heb het nog nooit ergens gezien bij iemand thuis.

Nou is mijn vraag aan de Hulpverleners of jullie dit ooit bij een uitruk van een calamiteit hebben gezien.

Het komt ook (regelmatig?) voor dat de centralisten niet genoeg informatie krijgt van de beller(s), is het voor jullie brandweer mannen/vrouwen makelijker als er zo sticker hangt bij de voordeur?

Letten jullie erop als jullie bijvoorbeeld een binnen aanval wilt inzetten of er zo sticker bij de voordeur hangt, zodat jullie weten dat er een kans is dat er in de woning een huisdier is.


Mvg. Roy.


Burgerhulpverlener, AED-bediener.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2011, 00:16:41
Voor de mensen die de sticker(s) nog niet kennen.
Hierbij een tweetal foto's.

Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2011, 02:25:21
Er zijn er meer, kom ze regelmatig tegen :



tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2011, 11:01:37
Nutteloos. Als er dieren binnen zijn zullen we ze naar buiten halen, net als mensen. Alleen ligt de lat bij redding van mensen gelukkig veel hoger als voor dieren.
Kun je mij een tip geven hoe ik salamanders moet redden, een wurgslang, een aqaurium met tropische vissen, een hamster, een huisrat, een cavia, een terrarium met schorpioenen etc...
Een kat of hond is zo voor de hand liggend, maar nog steeds zitten de asiels vol met katten zonder eigenaar die dan na verloop van tijd..... :'(

Dus ik red een kat, maar dezelfde dag worden in het asiel een aantal geruimd. Een dier is een dier, of is er nog verschil tussen de dieren onderling......
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2011, 11:03:34
Zou het niet beter zijn dat er juist gewaarschuwd wordt voor gevaarlijke huisdieren ipv vragen of ze gered worden?


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2011, 11:21:39
Nutteloos. Als er dieren binnen zijn zullen we ze naar buiten halen, net als mensen.
Moet je wel weten dat ze binnen zijn toch. Die stickers zullen ook voornamelijk zijn voor als mensen niet thuis zijn er is brand lijkt me. Anders hoor je vanzelf van de bewoners dat er nog dieren binnen zijn.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2011, 11:49:25
Citaat
Moet je wel weten dat ze binnen zijn toch. Die stickers zullen ook voornamelijk zijn voor als mensen niet thuis zijn er is brand lijkt me
De reden dat ik bij brand een pand in ga is niet of er wel of geen mensen of dieren binnen zijn. Het binnen gaan van het pand hangt af van de O-RSTV scan, die geeft mij informatie of het veilig en verantwoord is om een brandend pand in te gaan. Is het niet veilig, gaan we niet naar binnen, en dan maakt het niet uit of er wel of geen sticker op de deur zit.
Is het veilig halen we iedereen en ook loslopende huisdieren een schildpad, een hamstertje of een kanariepiet naar buiten.
Oja en ik heb een hekel aan reptielen, die blijven dus mooi waar ze zijn, kun je er altijd nog een handtas van laten maken.  0098
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2011, 12:09:20
De reden dat ik bij brand een pand in ga is niet of er wel of geen mensen of dieren binnen zijn. Het binnen gaan van het pand hangt af van de O-RSTV scan, die geeft mij informatie of het veilig en verantwoord is om een brandend pand in te gaan. Is het niet veilig, gaan we niet naar binnen, en dan maakt het niet uit of er wel of geen sticker op de deur zit.
Is het veilig halen we iedereen en ook loslopende huisdieren een schildpad, een hamstertje of een kanariepiet naar buiten.
Oja en ik heb een hekel aan reptielen, die blijven dus mooi waar ze zijn, kun je er altijd nog een handtas van laten maken.  0098
Maar stel dat je o.b.v. de O-RSTV scan concludeerd dat je veilig naar binnen kunt. Stel dat je een sticker op de voordeur hebt gezien waarop staat dat er een hond aanwezig kan zijn. Lijkt mij dat je dan toch even kijkt waar die hond zich bevindt zodat je die wellicht op tijd kunt redden. Als die sticker niet aanwezig was geweest had je de hond wellicht nooit gevonden (oke, misschien wat overdreven). Zo'n sticker zegt dus dat er mogelijk dieren binnen zijn, en dat is iets waar je rekening mee kunt houden. Het is niet iets waar je je inzet op baseerd, want dat hangt weer af van de RSTV scan. En mensen gaan altijd voor dieren.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2011, 12:10:43
Maar stel dat je o.b.v. de O-RSTV scan concludeerd dat je veilig naar binnen kunt. Stel dat je een sticker op de voordeur hebt gezien waarop staat dat er een hond aanwezig kan zijn. Lijkt mij dat je dan toch even kijkt waar die hond zich bevindt zodat je die wellicht op tijd kunt redden. Als die sticker niet aanwezig was geweest had je de hond wellicht nooit gevonden (oke, misschien wat overdreven). Zo'n sticker zegt dus dat er mogelijk dieren binnen zijn, en dat is iets waar je rekening mee kunt houden. Het is niet iets waar je je inzet op baseerd, want dat hangt weer af van de RSTV scan. En mensen gaan altijd voor dieren.

Of je pakt binnen een 'slang' waar geen water uitkomt... ::) ::) :-X


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2011, 13:51:26
Of je pakt binnen een 'slang' waar geen water uitkomt... ::) ::) :-X
Een slang moet in een terranium zitten zover ik weet, dus die kans is vrij klein :D