Hier is alles eigenlijk mee gezegd. Is geen oordeel richting jou, nee, een oordeel naar waar wij als maatschappij staan. En hiermee onderschrijf je inderdaad het gevoel waar alle ''dienders'' mee worstelen; wat kunnen wij eraan doen?
M.a.w: verdedigd uw land en goederen.
Kijk, hard lopen brullen, maar ik heb nou nog steeds geen 112 (spoedeisende) meldingen gezien ...
Daarnaast is het geen gevoel waar ik mee worstel. Maar ik doe er zoveel mogelijk aan om een gestolen auto terug te vinden, maar verwacht je dat ik iedere rondrijdende auto ga natrekken ? (Oja, ik zet per dienst ongeveer een tiental auto's aan de kant, als ik er tijd voor heb...)
Als we meer gestolen, onverzekerde, ongekeurde voertuigen willen gaan pakken, zullen we aan ANPR moeten ... Alleen dat ligt (erg/te) gevoelig momenteel
Toevallig zojuist weer een docu gezien over de Engelse politie, portable vingerafdrukkenscanner, ANPR op de voertuigen etc. Dáár kan het allemaal wel, en doen die jongens met het zelfde plezier (alleen met nog meer genoegdoening denk ik) hun werk.
Schaftkeet die omgekieperd wordt... wat kan mij het boeien, hij is toch niet van mij.
Gevaarlijke obstakels op de snelweg... wat kan mij het boeien, ik ben er toch al overheen of langs.
Moet je voor de aardigheid eens voor dit soort dingen naar het normale nummer bellen. Je wordt er compleet gek van. (al onze medewerkers..., zucht!)
Gelukkig heb ik voor de 2 bovenstaande zaken direct 112 gebeld en dat gaat nog op een normale manier. (gelukkig, maar hoe lang nog?)
Tsja, ik herken dit soort verhalen niet. Ik hoor (redelijk) vaak ''wat zijn jullie er snel''. Ondanks dat we een gigantisch gebied hebben om te rijden (met één auto). Dat er niet altijd politie komt, dat ligt bij dezelfde oorzaak. Jeugd die wegwerkpaaltjes omgooit is vervelend, maar als ik de keus heb om bij een (mogelijk) uit de hand lopende vechtpartij te staan of om 20 km te moeten rijden om te laat te komen voor jeugd die paaltjes om gooit, dan is het geen moeilijke keus