Wanneer komt de politie?

Auteur Topic: Wanneer komt de politie?  (gelezen 10378 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2011, 20:16:14
Als ik aan het werk ben in de nachtdienst, in de noodhulp en ik besluit een korte fietslicht controle te houden. Dan wil dat niet zeggen dat ik dan mijn portofoon uitzet..... Op het moment dat er dan wat gebeurd sta ik er als eerste bij en dan heeft de gene die de bon kreeg geluk.

Dit is volkomen duidelijk. Voor een ieder. Echter; bovenstaande problematiek blijft.

Daarnaast weet ik dat wij niet zozeer een gebrek hebben aan collega's die een aangifte kunnen opnemen maar eerder een gebrek aan het aantal aangifte kamers......

Zijn kamers het probleem? Ruimtegebrek? Niet personeel maar ruimte..?!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2011, 20:31:36
Wat mij tegen de borst stuit: Ik zie nooit een wijkagent, kleine criminaliteit viert hoogtij, voor aangiftes is geen tijd, aangiftes die worden gedaan daar hoor je niets meer van, maar als burger ben je wel getuige van het opleiden van een legertje ''verkeershandhavers''...? Natuurlijk moet men het vak leren...maar voor de burger is erg duidelijk waar de prioriteiten liggen!


Capaciteit genoeg. Maar dan moeten we bepaalde nevenfuncties scheiden van politiewerk.. en daarnaar salariëren, inschalen, naar dit idee werven en selecteren, etc. Maar zet daar dan geen agent op, diezelfde agent die op mijn stoep moet staan, als ik 112 bel..

Het valt me op dat je een aantal argumenten blijft gebruiken. De ''flits'' & agenten van verkeershandhaving zijn geen gewone politieagenten maar in veel gevallen BOA's. Speciaal opgeleid (en aangenomen) om verkeershandhaving te doen.

Het uitschrijven (en controleren) van bekeuringen en verkeerscontrole's is een exameneis. Voertuigregelement, gevaarlijke stoffen, taxi-wetgeving en dergelijke moet allemaal door de politiestudenten geleerd worden. Ook gewoon ''vervoer'' valt hier dus onder. Zelfde geldt voor alcoholcontrole's, lasergun en rollenbankcontrole's. Dat het je tegen de borst stuit, dat is niet anders ... Ik ben (en blijf) van mening dat de basispolitiedienst op verkeersgebied onmisbaar werk verricht (en eigenlijk nog veel te weinig). Namelijk dat binnen de bebouwde kom, jeugd (brommers, verlichting) en rijden onder invloed.

Dat je nooit een wijkagent ziet, dat kan. Deze word namelijk ingezet voor de noodhulp, moet alles in het supercomputer systeem verwerken, heeft vergaderingen met de gemeente, haalt zo af en toe eens wat info uit zijn wijk (en moet dit ook weer in het systeem zetten). Er is gewoon nauwelijks tijd om op straat te komen. Als een wijkagent 2 uur op straat is, zit hij (miniumaal) 2 uur binnen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2011, 20:38:43


Je tikwerk is overbodig.  ::)
Ik zou eindelijk wel eens argumenten en /of  excuses willen zien, waarom er geen agent verschijnt als ik als burger 112 bel? Of als mijn heilige koets gestolen is..? Want dat is de kern van de zaak. Ik heb geen zin om te zaniken over flitsen, daar hebben we dat andere topic over.

Nog 1-maal, heel simpel voor de ''die-hard-ontkenners'': Burger wenst politie - politie heeft geen capaciteit - en nu? Eigen rechter?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2011, 20:39:51
Het valt me op dat je een aantal argumenten blijft gebruiken. De ''flits'' & agenten van verkeershandhaving zijn geen gewone politieagenten maar in veel gevallen BOA's. Speciaal opgeleid (en aangenomen) om verkeershandhaving te doen.

Het uitschrijven (en controleren) van bekeuringen en verkeerscontrole's is een exameneis. Voertuigregelement, gevaarlijke stoffen, taxi-wetgeving en dergelijke moet allemaal door de politiestudenten geleerd worden. Ook gewoon ''vervoer'' valt hier dus onder. Zelfde geldt voor alcoholcontrole's, lasergun en rollenbankcontrole's. Dat het je tegen de borst stuit, dat is niet anders ... Ik ben (en blijf) van mening dat de basispolitiedienst op verkeersgebied onmisbaar werk verricht (en eigenlijk nog veel te weinig). Namelijk dat binnen de bebouwde kom, jeugd (brommers, verlichting) en rijden onder invloed.

Dat je nooit een wijkagent ziet, dat kan. Deze word namelijk ingezet voor de noodhulp, moet alles in het supercomputer systeem verwerken, heeft vergaderingen met de gemeente, haalt zo af en toe eens wat info uit zijn wijk (en moet dit ook weer in het systeem zetten). Er is gewoon nauwelijks tijd om op straat te komen. Als een wijkagent 2 uur op straat is, zit hij (miniumaal) 2 uur binnen.

Het verhaal van de wijkagent kan ik helemaal beamen. Dit weet ik uit eigen ervaring met onze wijkagent en heeft me hierover vaak verteld. Maar is dat dan niet een groot gemis in de samenleving. Ik weet het, we dwalen heel erg af op dit moment. Een wijkagent moet in de schamele tijd die hij heeft bijna alles weten wat er in zijn wijk gebeurd. En dat lijkt mij niet te doen met b.v. het huidige "supercomputersysteem".
En even iets anders... als er een politiestudentencontrole gaande is dan wordt hier (in Emmen) vaak erbij gezegd dat het studenten zijn die bezig zijn voor hun opleiding. Dat schept wat meer begrip.
Dat er genoeg "gevangen" wordt is een bijkomstigheid.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2011, 20:42:33
Ik zou eindelijk wel eens argumenten en /of  excuses willen zien, waarom er geen agent verschijnt als ik als burger 112 bel? Of als mijn heilige koets gestolen is..?

Nog 1-maal, heel simpel voor de ''die-hard-ontkenners'': Burger wenst politie - politie heeft geen capaciteit - en nu? Eigen rechter?

Voor wat voor melding bel je 112 ? De enige meldingen waar wij (wel eens) niet aan toe komen zijn de prio3 meldingen. Overlast jeugd, parkeeroverlast, dat soort dingen ...

Wat zou je er aan willen doen dat wij een gestolen auto terug vinden ? Landelijk inbouwen van ANPR ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2011, 20:48:14
Wat zou je er aan willen doen dat wij een gestolen auto terug vinden ? Landelijk inbouwen van ANPR ?

Hier is alles eigenlijk mee gezegd. Is geen oordeel richting jou, nee, een oordeel naar waar wij als maatschappij staan. En hiermee onderschrijf je inderdaad het gevoel waar alle ''dienders'' mee worstelen; wat kunnen wij eraan doen?

M.a.w: verdedigd uw land en goederen.  ::)  









Zelluf!  :P


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2011, 20:54:48

Ik zou eindelijk wel eens argumenten en /of  excuses willen zien, waarom er geen agent verschijnt als ik als burger 112 bel?

Die wil ik best geven, maar dan zal je eerst een voorbeeld moeten geven wanneer dit geweest is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2011, 21:05:13
Die wil ik best geven, maar dan zal je eerst een voorbeeld moeten geven wanneer dit geweest is.

Ik was bezig met een lijstje, maar kom nou! Ik kom tot minstens 10! Daarmee is makkelijk mijn identiteit te achterhalen. Van ''vondst spullen'' tot autodiefstal en van ''gek op blote voeten tot verdachte situatie''', ben van alle markten thuis v.w.b. meldingen.  98uiye


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2011, 21:15:11
Weet je wat het is?
Al deze goedbedoelende burgers gaan de moed opgeven om nog langer het verlengstuk (lees: oren en ogen) van de politie te zijn.

En dat vind ik verdomde jammer.
Zelf begin ik ook al die neiging te krijgen dat ik ga denken.... bekijk het maar, los het zelf maar op!
Schaftkeet die omgekieperd wordt... wat kan mij het boeien, hij is toch niet van mij.
Gevaarlijke obstakels op de snelweg... wat kan mij het boeien, ik ben er toch al overheen of langs.

Moet je voor de aardigheid eens voor dit soort dingen naar het normale nummer bellen. Je wordt er compleet gek van. (al onze medewerkers..., zucht!)
Gelukkig heb ik voor de 2 bovenstaande zaken direct 112 gebeld en dat gaat nog op een normale manier. (gelukkig, maar hoe lang nog?)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2011, 21:20:18
Hier is alles eigenlijk mee gezegd. Is geen oordeel richting jou, nee, een oordeel naar waar wij als maatschappij staan. En hiermee onderschrijf je inderdaad het gevoel waar alle ''dienders'' mee worstelen; wat kunnen wij eraan doen?
M.a.w: verdedigd uw land en goederen.  ::)  

Kijk, hard lopen brullen, maar ik heb nou nog steeds geen 112 (spoedeisende) meldingen gezien ...

Daarnaast is het geen gevoel waar ik mee worstel. Maar ik doe er zoveel mogelijk aan om een gestolen auto terug te vinden, maar verwacht je dat ik iedere rondrijdende auto ga natrekken ? (Oja, ik zet per dienst ongeveer een tiental auto's aan de kant, als ik er tijd voor heb...)

Als we meer gestolen, onverzekerde, ongekeurde voertuigen willen gaan pakken, zullen we aan ANPR moeten ... Alleen dat ligt (erg/te) gevoelig momenteel  :-X
Toevallig zojuist weer een docu gezien over de Engelse politie, portable vingerafdrukkenscanner, ANPR op de voertuigen etc. Dáár kan het allemaal wel, en doen die jongens met het zelfde plezier (alleen met nog meer genoegdoening denk ik) hun werk.

Schaftkeet die omgekieperd wordt... wat kan mij het boeien, hij is toch niet van mij.
Gevaarlijke obstakels op de snelweg... wat kan mij het boeien, ik ben er toch al overheen of langs.

Moet je voor de aardigheid eens voor dit soort dingen naar het normale nummer bellen. Je wordt er compleet gek van. (al onze medewerkers..., zucht!)
Gelukkig heb ik voor de 2 bovenstaande zaken direct 112 gebeld en dat gaat nog op een normale manier. (gelukkig, maar hoe lang nog?)

Tsja, ik herken dit soort verhalen niet. Ik hoor (redelijk) vaak  ''wat zijn jullie er snel''. Ondanks dat we een gigantisch gebied hebben om te rijden (met één auto). Dat er niet altijd politie komt, dat ligt bij dezelfde oorzaak. Jeugd die wegwerkpaaltjes omgooit is vervelend, maar als ik de keus heb om bij een (mogelijk) uit de hand lopende vechtpartij te staan of om 20 km te moeten rijden om te laat te komen voor jeugd die paaltjes om gooit, dan is het geen moeilijke keus  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !