Om een ander geluid te geven. Een aantal keren gebeld voor vandalisme aan een bushokje en beide keren was de politie snel ter plaatse en de laatste keer de daders aangehouden... Sindsdien is het bushokje niet meer vernield..
Ik moet zeggen dat in de 2 gevallen die ik noemde er ook netjes gehandeld is. Geen enkel probleem mee, en in het eerste geval zelfs nog geholpen de daders te pakken met behulp van de politie (en op verzoek van de politie).
Alleen moet ik wel zeggen dat het veranderd. Misschien niet voor deze 2 specifieke gevallen maar wel voor mezelf. Ik ben/was altijd allert op bepaalde zaken en belde als het mij uitkwam de politie.
In bijna alle gevallen waren het terechte meldingen en heb ik ook altijd respons gekregen met zelfs terugkoppeling bij aanhoudingen e.d. (iets wat niet zomaar bij iedereen gebeurd denk ik).
Ik vermoed dat de politie ook bijhoudt wie er belt en met wat voor meldingen en hecht daar een bepaalde waarde aan. (b.v. als meneer X belt dan is dat 80% of meer pakkans)
Maar ik voel dat ik aan het veranderen ben. Ik begin er anders over na te denken. Het kan me minder schelen, laat ik het zo zeggen.
Ik begin steeds meer (vaker) te denken... laat ze hun eigen boontje maar doppen. En dat lijkt me niet de bedoeling. Als we allemaal zo gaan denken dan wordt het er alleen maar slechter op.