Wanneer komt de politie?

Auteur Topic: Wanneer komt de politie?  (gelezen 10377 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2011, 21:51:04
Het werkt andersom. De mensen die nep meldingen doen krijgen een bepaalde stempel. Het is niet zo dat er mensen zijn die een bijzondere status krijgen omdat ze altijd terecht bellen ;)

Daar gaan we weer: geen nepmeldingen! Meldingen die naar later blijken, niets betekenen....zijn dat nepmeldingen?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2011, 21:58:04
Het werkt andersom. De mensen die nep meldingen doen krijgen een bepaalde stempel. Het is niet zo dat er mensen zijn die een bijzondere status krijgen omdat ze altijd terecht bellen ;)

In dat geval heb ik geen stempeltje!  098uo
Maar is het dan zo dat iemand die dus altijd terecht belt bekend is als betrouwbare bron?
Lijkt me handig als dit zo was want dan heb je dus meestal een 100% score als politieapparaat.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2011, 22:00:54
112-misbruikers buiten beschouwing gelaten, want die kent de meldkamer onderhand wel, de meesten...


Maar de oplettende burger? Daar wordt veel te weinig op gereageerd, en dat is mijn ervaring. Meest recente voorbeeld: een tv-toestel welke 1 meter naast het hoofd van iemand neerkwam, vanaf 6 (?) hoog. Geen reactie van politie..ja, ze zouden een wagen sturen. Nooit meer wat van gehoord of gezien. Moet je dan zelf naar boven, met een stok in de hand? Zeg het maar... :P

Of denk je van: jeetje, uitkijken, want tv-toestellen vallen hier. Laten we uitkijken. Kom nou...de politie komt zelfs niet, dus zal ik me wel aanstellen... Nee hoor, ik zoek de bron van het ''vliegende toestel'' op. En dan komen ze ineens wel....want dan heb je het ineens over 112-meldingen. Ja, dan wel... :D


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2011, 22:13:38
We gaan wel een beetje off-topic hier he?

In HM in ieder geval niets te klagen, snelle reactie en bij een leuke melding ook terugkoppeling van meldkamer, noodhulp (voor info) of rechercheur. O0
 
Bijvoorbeeld als een Zweedse helikopter voor je raam hangt, wordt je toch plots (2x) teruggebeld door regio en dlvp. (En ze weten allebei niet dat dezelfde helikopter op zoek is naar een vermiste bejaarde???) :-\ :-X

En 2x ook een (mooie) bos bloemen gehad voor het boeven vangen.

KLPD is ook altijd correct en snel, evenals RWS (supersnel)
Freude am Fahren


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2011, 22:20:17
112-misbruikers buiten beschouwing gelaten, want die kent de meldkamer onderhand wel, de meesten...


Maar de oplettende burger? Daar wordt veel te weinig op gereageerd, en dat is mijn ervaring. Meest recente voorbeeld: een tv-toestel welke 1 meter naast het hoofd van iemand neerkwam, vanaf 6 (?) hoog. Geen reactie van politie..ja, ze zouden een wagen sturen. Nooit meer wat van gehoord of gezien. Moet je dan zelf naar boven, met een stok in de hand? Zeg het maar... :P

Of denk je van: jeetje, uitkijken, want tv-toestellen vallen hier. Laten we uitkijken. Kom nou...de politie komt zelfs niet, dus zal ik me wel aanstellen... Nee hoor, ik zoek de bron van het ''vliegende toestel'' op. En dan komen ze ineens wel....want dan heb je het ineens over 112-meldingen. Ja, dan wel... :D

(lolletje moet kunnen)
Wie gaat er nou in een flat wonen met "vliegende tv-toestellen".....  :P

Nee, ff zonder gekheid. Als ik als leek en burger hierop zou mogen antwoorden dan zou ik het volgende zeggen.
Is er iemand gewond, nee... dus geen urgentie. (gemeentereiniging komt de tv halen)
Staat de man (of vrouw) die gooide luidkeels te schreeuwen op zijn balkon. Dan is de dader bekend en kan de millieupolitie een bezoekje brengen.
Dreigt hij zelf ook zijn tv achterna te gaan dan is het een 112 melding.

Zit ik ver mis?  Ik denk het niet, maar wat jij en misschien ik ook wel verwacht had gebeurd niet. Misschien als dit een jaartje of 15 a 20 geleden gebeurd was wel maar we leven nu in een andere tijd. In een tijd dat er niet meer op elke hoek een politiepost zit of een heel bureau kun je niet meer verwachten dat er voor dit soort meldingen gereden wordt. Wel als meneer of mevrouw naar beneden dreigt te springen. Maar niet meer omdat je last hebt van vliegende tv's.

Is dat gek, nee... ik denk het niet. Als je kijkt naar het aantal agenten die beschikbaar zijn en het aantal incidenten dan denk ik dat het aanmerkelijk meer is geworden dan 15 a 20 jaar geleden.
Dat is geen verwijt naar de politie maar meer naar de politiek denk ik. Er moet meer blauw komen en daar wordt nu eindelijk iets aan gedaan, hopen we met zijn allen. Wie weet, komen ze in de toekomst weer voor vliegende tv's.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2011, 22:21:15
We gaan wel een beetje off-topic hier he?



Klopt.. En waarom? Omdat de een in Hemelum woont en de ander in de Randstad. Daardoor krijg je totaal verschillende meningen, zoals o.a. hier.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2011, 22:23:13


Sorry, maar ik maak hier een ''poging tot'' van... O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #37 Gepost op: 18 januari 2011, 22:29:11
Sorry, maar ik maak hier een ''poging tot'' van... O0

Ok, dat veranderd de zaak. Ik wist niet dat je dat bedoelde. Dacht meer aan iemand die zijn kapotte tv kwijt wilde.
 :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2011, 22:33:12
Ok, dat veranderd de zaak. Ik wist niet dat je dat bedoelde. Dacht meer aan iemand die zijn kapotte tv kwijt wilde.
 :)

Overlastgevende dronken snuiverds, die kant moet je op denken! ;-)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2011, 22:34:13
We gaan wel een beetje off-topic hier he?

[KNIP]



Buiten het feit dat we ongelofelijk off-topic gaan, vind ik het wel een goede discussie.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.