Mijn ervaring met het bellen naar 112, (Haaglanden, gemeente Den Haag), is ronduit positief.
Als ik bel omdat ik bijvoorbeeld een motorrijder onderuit heb zien gaan, en hij is blijven liggen, staat er binnen de kortste tijd een politiewagen bij die motorrijder.
Als ik bel om een aanrijding te melden, (ik bel vanuit huis), en een van de partijen is zelf al mobiel te bellen met de meldkamer, kan ik vaak een betere locatie doorgeven, zodat de politie sneller ter plaatse kan komen, (of telefonisch aan die melder kan doorgeven dat ze bij aanrijdingen met alleen blikschade niet langskomen, dat men zelf de aanrijding op zo'n formulier kan noteren, en bij de verzekeringsmaatschappij kan inleveren....!).
Daar hoef ik dan geen terugkoppeling van te hebben, ik ben "blij" dat ik het kan melden, en als er echt iets is, (bijvoorbeeld een van de partijen van de aanrijding gaat er van door zonder z'n identiteit bekend te maken, hebben ze vaak van mij al een kenmerk van het voertuig, / kenteken en merk en kleur van het voertuig gehoord, waardoor opsporing sneller en beter gestart kan worden....