Dinges, geen terugkoppeling op je aangifte is natuurlijk vervelend. Aangifte opnemen dmv internet is misschien makkelijk voor de burger, maar het vervolgtraject is nog niet goed blijkbaar.
Ik ben niet echt een softie of zo, maar de doorsnee burger welke aangifte doet wil net zo goed even een
luisterend oor. Dit wordt veel te veel onderschat.
Leg mij maar uit hoe je anders het vak moet leren dan door het uit te voeren? Dus zul je inderdaad eenstrepers tegen komen die controle's uit voeren. Hoort erbij, net als iemand die co-schappen loopt op de SEH en die dus vaak moet overleggen. Die moet het ook leren.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ook ik ben een praktijkmens, boekjes zeggen mij veel minder dan een praktijkcasus. Wat mij tegen de borst stuit: Ik zie nooit een wijkagent, kleine criminaliteit viert hoogtij, voor aangiftes is geen tijd, aangiftes die worden gedaan daar hoor je niets meer van, maar als burger ben je wel getuige van het opleiden van een legertje ''verkeershandhavers''...? Natuurlijk moet men het vak leren...maar voor de burger is erg duidelijk waar de prioriteiten liggen!
En net als in de medische wereld doet niet ieder politiemens het zelfde werk. Er zijn er die als taak hebben om snelheidscontroles uit te voeren (vaak BOA's) en er zijn er die noodhulp uit voeren. Het is in mijn ogen niet of-of, maar en-en. Het hoort allemaal bij de taakstelling van de politie.
Hoort dit nog wel bij de taakstelling v.d. politie? Kijk eens om je heen...en zie de voorbeelden eens die ik eerder heb genoemd!
En uiteraard doet niet ieder politiemens hetzelfde werk. Ook in de medische wereld niet, nee. Maar waar steek je je beschikbare capaciteit en budget in? In een fietslampje of een draaideurcrimineeltje...? Of beter: in 5km te hard of een autodief?
Geen stress en accepteren dat je in de file staat.
De beste oplossing is burgelijke gehoorzaamheid. Als we ons met zijn allen aan de verkeersregels gaan houden, is er meer capaciteit over om andere dingen te doen.
Accepteren dat je in de file staat? File kost miljoenen. Da's 1. 2: milieu, file = slecht. Nu scoor ik punten he?! ;-) ) 3. Ik ben met je eens dat mensen dichter bij huis moeten gaan werken, om het fileprobleem aan te pakken. 3. Nederlands wegencapaciteit was in de jaren '80 voldoende, toen nog wel. Waarom nu niet meer? Waarom zijn we niet meegegroeid? In andere landen kan het allemaal
wel... Wat doen wij? Trajectcontroles, waarbij we met duizenden tegelijk, per dag, vol in de remmen gaan en vervolgens gezamenlijk weer optrekken richting 100 of 120 km/pu. Wat is slechter voor ons milieu, denk je? Gelijke snelheid, of allen tegelijk in de remmen, en weer optrekken..? Accepteren dat je in de file staat, is voor mij dus ''not-done''. Betaal je immers wegenbelasting omdat je stilstaat, op de
snel-weg....? Nee, het woord zegt het al....snel weg. ;-)
is er meer capaciteit over om andere dingen te doen.
Capaciteit genoeg. Maar dan moeten we bepaalde nevenfuncties scheiden van politiewerk.. en daarnaar salariëren, inschalen, naar dit idee werven en selecteren, etc. Maar zet daar dan geen agent op, diezelfde agent die op mijn stoep moet staan, als ik 112 bel..