GRIP 2 Zeer grote brand ADM Cocoa Veerdijk - Wormer 19-01-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand ADM Cocoa Veerdijk - Wormer 19-01-2011  (gelezen 29017 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bweer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #80 Gepost op: 20 januari 2011, 15:51:51
Mij valt op één van de foto's op dat de ladderwagen niet schijnt te zijn afgestempeld.

Is hier een speciale reden voor, of zijn de stempels vanaf deze plaats niet zichtbaar?


Lemmen

  • Bevelvoerder - Instructeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Reactie #81 Gepost op: 20 januari 2011, 17:00:54
Mij valt op één van de foto's op dat de ladderwagen niet schijnt te zijn afgestempeld.

Is hier een speciale reden voor, of zijn de stempels vanaf deze plaats niet zichtbaar?

Als ik het zo zie is de ladderwagen wel afgestempeld. Echter de hoogwerker purmerend die erachter staat is niet afgestempeld maar deze is ook niet in gebruik op het moment van de foto.  ;)


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #82 Gepost op: 20 januari 2011, 17:04:05
Mooie foto's JelZo.
Is de hoogwerker van Heemstede nog ingezet, of alleen Purmerend en de ladderwagen van Wormerveer?
Zaandam stond voor restdekking zeker?

De 8052 van Zaandam stond niet buiten dienst, dus inderdaad voor restdekking. Zowel de autoladder van Wormerveer (8051), de hoogwerker van Purmerend (5051) als de hoogwerker van Heemstede (757) zijn ingezet.



Mij valt op één van de foto's op dat de ladderwagen niet schijnt te zijn afgestempeld.

Is hier een speciale reden voor, of zijn de stempels vanaf deze plaats niet zichtbaar?

Je zal de foto bedoelen waarbij de mannen nog in de wagen zitten. Dit is de hoogwerker van Heemstede die even later het terrein af rijdt om aan de andere kant te gaan staan.

Als ik het zo zie is de ladderwagen wel afgestempeld. Echter de hoogwerker purmerend die erachter staat is niet afgestempeld maar deze is ook niet in gebruik op het moment van de foto.  ;)
Heemstede, Purmerend is een Mercedes.  ;)


Bweer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #83 Gepost op: 20 januari 2011, 17:34:16
Ik doelde op de foto in post 71.

Hierbij is de ladder toch echt in gebruik.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #84 Gepost op: 20 januari 2011, 17:43:09
Ik doelde op de foto in post 71.

Hierbij is de ladder toch echt in gebruik.

Gezichtsbedrog. Je ziet de ongestempelde hoogwerker van Purmerend, maar daar achter staat nog een gestempelde autoladder, die van Wormerveer.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #85 Gepost op: 20 januari 2011, 18:59:57
De gemeente Wormerland stuurde een brief naar alle bewoners met informatie over de brand die gisteravond heeft plaatsgevonden.


Geachte bewoner,

Woensdagavond 19 januari heeft een grote brand gewoed in cacaofabriek ADM Cocoa aan de Veerdijk 18 in Wormer. Bij de brand zijn geen slachtoffers gevallen.

De brandweer heeft metingen verricht in de rook. Deze metingen hebben geen aanleiding gegeven voor verdere maatregelen. Om 22.20 uur is het sein brand meester gegeven.

De brand ontstond 19.25 uur, vermoedelijk door een explosie. Naar de oorzaak van de brand wordt nader onderzoek gedaan.

Het fabrieksterrein is niet bereikbaar, omdat het gebied is afgesloten.

Indien u na het lezen van deze brief nog vragen hebt, kunt u bellen met de gemeente Wormerland: 075 - 651 21 00.

20 januari 2011



Ik vind het erg netjes dat ze dit hebben gedaan als voorlichting naar de burgers. Toppie!

Bron: http://www.wormerland.nl/nieuws/2011/01/20/bewonersbrief_brand_adm_cocoa


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #86 Gepost op: 20 januari 2011, 19:46:58
Ze moesten ook wel een beetje na dat brandje in 2003. Toen werd het halve dorp geevacueerd en die schrik zit er nog behoorlijk in bij de mensen. Er kwamen ook heel veel belletjes naar o.a. het service centrum van de politie en er zijn ook veel mensen die bij de kazerne van Wormer kwamen vragen of ze thuis nog veilig zaten.
Assumption is the mother of all fuck-ups


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #87 Gepost op: 20 januari 2011, 19:56:01
Ze moesten ook wel een beetje na dat brandje in 2003. Toen werd het halve dorp geevacueerd en die schrik zit er nog behoorlijk in bij de mensen. Er kwamen ook heel veel belletjes naar o.a. het service centrum van de politie en er zijn ook veel mensen die bij de kazerne van Wormer kwamen vragen of ze thuis nog veilig zaten.

Mee eens. Ikzelf (en mijn familie) waren ook een van de vele ongelukkigen die moesten vertrekken. Gisteren heb ik tijdens de brand niet zo veel van de voorlichting meegekregen, ik stond zelf op het dak te blussen met de collega's  :-X


Wim118

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #88 Gepost op: 20 januari 2011, 20:00:08
Ik stond gister op het zuideinde in Wormerveer (aan de overkant) en dat deed mij ook erg denken aan 2003. Ook toen stond, net zoals gister dus, het zuideinde helemaal vol met mensen die naar de brand keken. Op een gegeven moment parkeerde mensen hun auto's ook gewoon op de weg, waaardoor de aanrijdende hulpdiensten het soms lastig hadden om erdoor te komen.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat bij ADM. De brand woedde nu echt in de fabriek zelf en dus zullen er ook delen van de productielijn verwoest zijn.
En ook natuurlijk naar de oorzaak van de vermeende explosie.


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #89 Gepost op: 20 januari 2011, 22:37:07
Dat is niet helemaal waar. De brand heeft hoofdzakelijk gewoed in de cyclonen en de schoorsteen. Daarbij is een groot deel van het dak in brand geraakt. De rest van de fabriek heeft voornamelijk waterschade.
Assumption is the mother of all fuck-ups