Digitaal ritformulier

Auteur Topic: Digitaal ritformulier  (gelezen 8077 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2011, 20:55:46
Ook Ambulance Oost werkt inmiddels ruim een week met EDAZ.

Da's hartstikke mooi, maar kun je ook wat over de ervaringen vertellen???

Mzzl, D'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2011, 22:32:40
Da's hartstikke mooi, maar kun je ook wat over de ervaringen vertellen???

Mzzl, D'n Druif
Was puur ter kennisgeving :) Na een week is er nog niet zoveel over te zeggen, natuurlijk. Wat ik wel weet is dat de ervaringen die er zijn, enkel positief zijn, net als in IJsselland. Er is gewoon zoveel meer informatie die meteen bij binnenkomst van het ambulanceteam doorgegeven kan worden in het ziekenhuis, of natuurlijk van tevoren via een verbinding met bijv. de SEH.
Het schijnt een echte uitkomst te zijn!
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2011, 07:56:01
Kan iemand mij iets meer vertellen over de koppeling tussen het digitaal ritformulier en het ziekenhuis.
Is dat een koppeling o.b.v. HL7 berichten?
Hoe krijgt het ziekenhuis de informatie binnen? Wordt dat direct in het electronisch SEH-dossier verwerkt?
Hoe gaat dat dan bij de verschillende ziekenhuizen die ieder weer met eigen systeem werkt.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2011, 21:41:52
Kan iemand mij iets meer vertellen over de koppeling tussen het digitaal ritformulier en het ziekenhuis.
Is dat een koppeling o.b.v. HL7 berichten?
Hoe krijgt het ziekenhuis de informatie binnen? Wordt dat direct in het electronisch SEH-dossier verwerkt?
Hoe gaat dat dan bij de verschillende ziekenhuizen die ieder weer met eigen systeem werkt.

HL7? Nooit van gehoord.... De ziekenhuizen in onze regio krijgen de informatie door via een beveiligde internetverbinding. Het wordt vooralsnog niet in het dossier verwerkt, bij mijn weten..

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2011, 21:49:51
HL7 is een standaardprotocol waarmee systemen in de zorg met elkaar "praten".
Dat kan binnen een instelling bijv. het lis (laboratorium informatiesysteem) met het zis (ziekenhuis informatiesysteem).
Maar ook met tussen diverse instellingen.

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 27 februari 2011, 13:23:19
Citaat
Eerste testdag monitor◄►EDAZ zeer positief verlopen! 7 mrt testen we verder. Gaan een mooie gebruiksvriendelijke digitale toekomst tegemoet!
aldus RudolfTolsma, ambulanceverpleegkundige bij RAV IJsselland.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

SayCet

• Militair Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2011, 15:24:35
RAVU: DZD;)
HBO-v, Medium Care Recovery, AMV (Militair Verpleegkundige)

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2011, 15:21:20
SEH al digitaal ingeseind vóór aankomst ambulance
Deze week is in het Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk een nieuw digitaal vooraankondigingsysteem in gebruik genomen.
Dat houdt in dat op de spoedeisende hulp al de nodige informatie binnenkomt over de toestand van een patiënt die nog in de ziekenwagen ligt.
Tijdwinst
Door de inzet van dit systeem wordt belangrijke tijdwinst geboekt. Het ziekenhuis kan immers alvast de juiste voorbereidingen treffen, aldus een artikel in het Noord-Hollands Dagblad. Het systeem is ontwikkeld door Connexxion Ambulancezorg en wordt ook in haar werkgebieden in Winterswijk, Harderwijk en Zeeland gebruikt.
Verminderde kans op fouten
Ambulanceverpleegkundigen gaven vooralsnog de gegevens over de patiént pas bij aankomst mondeling en op papier door. Door de informatie-uitwisseling via de computer verwacht het ziekenhuis een verminderde kans op fouten, aldus de krant. Ander voordeel is dat artsen bij bekenden van het RKZ alvast de dossiers erbij kunnen pakken.
Bron: Noord-Hollands Dagblad
http://www.zorgvisie.nl/ICT/SEH-al-digitaal-ingeseind-voor-aankomst-ambulance.htm

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 6 mei 2012, 09:30:53
Elektronic Medical Record (EMR)

Telstra Case Study - Ambulance Service of NSW

Geüpload door TelstraEnterprise

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2012, 08:50:50
Ambulance stuurt info patiënt digitaal door
Alle ambulances in Noord-Limburg zijn nu uitgerust met een computersysteem, waarmee informatie over patiënten in de ziekenauto meteen kan worden doorgestuurd naar de huisarts of het ziekenhuis.
Daarmee is een schriftelijke overdracht niet meer nodig. Met het zogeheten EDAZ-systeem kunnen ambulanceverpleegkundigen ook advies krijgen over de behandeling van een patiënt. De verpleegkundige heeft in de ambulance een aanraakscherm, waarmee alle gegevens kunnen worden doorgestuurd en opgevraagd.

In de toekomst wordt ook de bewakingsapparatuur in de ambulance, waarmee de vitale functies van een patiënt in de gaten worden gehouden, gekoppeld aan het systeem.
http://www.l1.nl/gezondheid/180722-ambulance-stuurt-info-pati%C3%ABnt-digitaal-door#.T7tp_VK0P3Y