GRIP 1 Grote Brand en evacuatie alle patiënten Meander MC Utrechtseweg - Amersfoort 21&22-01-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Grote Brand en evacuatie alle patiënten Meander MC Utrechtseweg - Amersfoort 21&22-01-2011  (gelezen 23371 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

bertdekoning

• Junior gebruiker
  • **
weet iemand of er veel naar nieuwegein gaan,
woon ik 5 minuten vandaan..

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Jammer dat er net naar een reklameblok werd geschakeld bij het vertrek van de MICU. Ook die beelden nog niet terug gezien op RTV Utrecht in de nieuwsuitzending.

Ook vervelend dat de liften dus niet werken. Ik kan me indenken dat deze wel inschakelbaar zouden zijn op de noodstroom. Ook kan ik me indenken dat de elektricien in het ziekenhuis, danwel een storingsmonteur van de liftenfabrikant hier een oplossing voor kunnen maken. M.a.w. aansluiten op een agregaat?
Voor nu, respect voor al het tilwerk wat er gedaan word door het HV personeel.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Vreemd eigenlijk dat er geen voorziening is om patienten via een noodlift (buitenzijde) af te kunnen voeren.
In geval van een direct acuut gevaar (brand en stroomuitval) zou er toch een oplossing mogelijk moeten zijn?

@bertdekoning: Geeft niet, kan gebeuren.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Vreemd eigenlijk dat er geen voorziening is om patienten via een noodlift (buitenzijde) af te kunnen voeren.
In geval van een direct acuut gevaar (brand en stroomuitval) zou er toch een oplossing mogelijk moeten zijn?
Bij brand met de lift ??? ;)

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Waarom de VRR allemaal met A1 gealarmeerd terwijl de rest rustig met B gealarmeerd wordt?  ???
denk om dat amersfoort niet om de hoek ligt van rotterdam en ze niet 2 uur willen wachten op de ambu's  ::)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade

Dat heeft mij vorig jaar ook bevreemd tijdens een stroomstoring in de Haarlemmermeer. Toen sloeg het noodaggregaat in het Spaarne Ziekenhuis niet aan. Toen moesten de overplaatsingen ook door trappengaten getild worden. Gelukkig duurde dat maar 2 uur.

Maar je gebruikt bij brand geen lift, wel bij een stroomstoring. (niet dus)
Elke hulpverlening start met communicatie.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Bij brand met de lift ??? ;)

Ja, een noodlift bedoel ik dan. B.v. een groot gat in de muur waar je een rolluik open laat gaan en dan een kraan met een grote (afgesloten) bak of container er tegenaan. Hijsen maar.. gaat een stuk sneller denk ik.
Ik bedoel geen lift die dan op de zelfde stroomvoorziening als het ziekenhuis draait maar gewoon via een (desnoods) brandweerkraan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
@ Maarten: dank voor je verbetering  ;)

Mbt de voertuigen: voor de RAVU nog deze aanvulling
09132
09134
09127
09126
09141
Diverse voertuigen staan hier niet tussen, aangezien ze niet te benoemen waren.
Geloof niet alles wat je denkt.

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Ja, een noodlift bedoel ik dan. B.v. een groot gat in de muur waar je een rolluik open laat gaan en dan een kraan met een grote (afgesloten) bak of container er tegenaan. Hijsen maar.. gaat een stuk sneller denk ik.
Ik bedoel geen lift die dan op de zelfde stroomvoorziening als het ziekenhuis draait maar gewoon via een (desnoods) brandweerkraan.

en dan de grote kraan van haaglanden er bij roepen  :D :P is een kraanverhuur bedrijf in de buurt een betere optie  O0
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Rutger

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Voor Amersfoort?

p2kflex
23:37:48 22-01-11GROUP-1VZA MICU PIKET : CONTACT MKA ###-#######
0120140MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Piket Mobiele Intensive Care Unit VZA)
0120999MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant)