Aandacht voor Incident Management (IM)

Auteur Topic: Aandacht voor Incident Management (IM)  (gelezen 46762 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #120 Gepost op: 28 februari 2011, 17:11:42
Even een filmpje van vandaag.

A28 aanrijding kop/staart tussen Hoogeveen en Zwolle (auto in de vangrail)

http://zideo.nl/index.php?zideo=6b3447616d673d3d&playzideo=6b346d5a6d565a71&action=hd


Alleen dan wel weer jammer dat de botsabsorber zo kort op het geheel gaat staan........
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #121 Gepost op: 28 februari 2011, 18:57:00
Ik praat hier voor A-A. Hier wordt alleen voor zover ik weet Team Hoofdwegen op de hoogte gehouden. Dit omdat zij in principe hun werkplek hebben op de snelwegen(A10, A9, A8, A2 en A1).
De wkt's worden niet echt op de hoogte gesteld. Wat mij verbaasd aangezien we toch aardig wat N-wegen hebben in onze regio.
Ja, klopt.
'Wij' krijgen steeds nieuwe brochures met richtlijnen etc.
Toen ik nog op Amstelveen werkte met o.a. de N201 en de N231 in m'n verzorgingsgebied werd er meestal een beetje aangerotzooid. En als er echt een calamiteit was gooiden we gewoon de hele weg dicht.

Overigens moet je de gemiddelde wijkteamcollega ook niet naar begrippen zoals GRIP of CoPi vragen ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #122 Gepost op: 28 februari 2011, 19:01:11
Ja, klopt.
'Wij' krijgen steeds nieuwe brochures met richtlijnen etc.
Toen ik nog op Amstelveen werkte met o.a. de N201 en de N231 in m'n verzorgingsgebied werd er meestal een beetje aangerotzooid. En als er echt een calamiteit was gooiden we gewoon de hele weg dicht.

Overigens moet je de gemiddelde wijkteamcollega ook niet naar begrippen zoals GRIP of CoPi vragen ;)

Nou hebben wij een paar jaar gelden allemaal(in Amsterdam-Amstelland) een heel erg mooi boekje gehad waar alles rond om GRIP en CoPI werd uitgelegd. Maar probleem is dat je in de praktijk niet vaak mee wordt geconfronteerd. Sinds dat GRIP bestaat ben ik pas een keer werk technisch betrokken geweest bij een incident(brand op de Heining in Amsterdam). Ook heb ik wel eens het idee dat ze in Amsterdam niet zo happig zijn om een GRIP eruit te gooien......


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #123 Gepost op: 28 februari 2011, 19:28:10
Wij (FL) in de BPZ (zowel noodhulp, handhaving, recherche en wijkagenten) zijn recentelijk afgereisd naar de Wijde Blik van RWS waar we e.e.a. te horen hebben gekregen over IM en de werking van de verkeerscentrale, en hoe ze met ons meedenken/kijken op de rijkswegen. Je ziet dat veel collega's de nieuwe materie snel oppakken, wat een goede ontwikkeling is!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #124 Gepost op: 6 maart 2011, 00:20:27
Hier een filmpje gevonden op youtube van thedavy100.
Beknelling op de A67 03-03-2011

Vanaf 1:23 min passeert de filmer het incident. Wat mij opvalt:
- pijlwagen/botsabsorber staat wel erg dicht achter de politieauto....
- Wieltjes van de politie de verkeerde kant op.

Verder staat het er prima bij, voertuigen mooi rechts geparkeerd, geen zwaailampenshow en allemaal gele jassen aan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #125 Gepost op: 6 maart 2011, 00:30:14
Moet het voertuig van RWS zijn grill flitsers ook niet gebruiken?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #126 Gepost op: 6 maart 2011, 01:14:15
- Wat mij opvalt wat zegt de regeling optische en geluidssignalen over de snelheid van hulpdiensten als het verkeer stil staat????


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #127 Gepost op: 6 maart 2011, 01:47:18
Tja, dat had ik ook al gezien, maar daar wilde ik niet als eerste over beginnen. Dat heeft nl vrij weinig met het topic te maken....

•    Op de vluchtstrook is de snelheid maximaal 20 km/uur boven de snelheid van het andere verkeer, doch maximaal 80 km/uur.

•   Wanneer de snelheid van het andere verkeer lager is dan 30 km/uur, mag op de vluchtstrook toch maximaal 50 km/uur worden gereden.

Ik heb het vermoeden dat het iets harder gaat als 50 :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #128 Gepost op: 6 maart 2011, 04:39:31
Bij aankomst van een TMA zou eigenlijk de agent zijn voertuig moeten weghalen, in alle hectiek gebeurt dit niet. Tweede is dat alle voertuigen voor het ongeval blijven staan ipv erachter. Maar idd je ziet ht wel slechter.
De noodzaak voor het RWS voertuig om andere dan de gebruikte signaalverlichting te gebruiken is er niet, RWS gebruikt alleen onderstuenende signaalverlichting indien nodig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #129 Gepost op: 6 maart 2011, 11:34:34
Is het nu de bedoeling van dit topic om elk incident uit te gaan pluizen op het wel of niet naleven van de IM-richtlijnen ?  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !