Aandacht voor Incident Management (IM)

Auteur Topic: Aandacht voor Incident Management (IM)  (gelezen 46766 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 1 augustus 2011, 11:46:35
Ik denk dat je als (pech)hulpverlener best informatie kan uitwisselen, tenslotte moet je het vaak samen opknappen bij zulke 'incidenten' en zoals je zegt zou ik het ook doen zonder mensen er omheen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #161 Gepost op: 1 augustus 2011, 11:59:23
Ik vind dat je daar best iets van mag vinden. Als jij met al je ervaring op de snelweg, mij erop zou aanspreken als ik het niet helemaal correct zou doen, zou ik daar persoonlijk blij mee zijn.
Werken op een snelweg blijft levensgevaarlijk.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #162 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:18:47
Als jij met al je ervaring op de snelweg, mij erop zou aanspreken als ik het niet helemaal correct zou doen, zou ik daar persoonlijk blij mee zijn.
Jij wel. Ik denk dat er tegenwoordig velen zullen zijn die zich dan "op de vingers getikt" voelen. Belangrijk is dan ook de manier waarop men aangesproken wordt op zijn/haar fouten over wat beter kan.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #163 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:31:41
Jij wel. Ik denk dat er tegenwoordig velen zullen zijn die zich dan "op de vingers getikt" voelen. Belangrijk is dan ook de manier waarop men aangesproken wordt op zijn/haar fouten over wat beter kan.

Ik loop nu bijna 20 jaar in uniform(KMar en Politie) rond. Heb daar door veel contact met de overige hulpverleningsinstanties. Vaak vraag ik uit mezelf of iets goed heb gedaan of het beter anders had kunnen aanpakken. Dit is niet omdat ik twijfel aan mijn eigen optreden maar andere instanties kunnen er een betere/andere manier voor hebben die misschien makkelijker is of beter werkt. Je bent nooit te oud om iets te leren.

Het is iid de toon die de muziek maakt.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #164 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:52:38
Ik zou er een opmerking over gemaakt hebben naar de agenten toe. Niet in de trant van "hey, je doet het fout, je moet het zo of zo doen" maar bijvoorbeeld "super dat jullie de boel al veilig hebben gesteld, maar als ik je nog een tip mag geven: let volgende keer hier of daar op, want dat is beter voor zus of zo". Zoals meerderen al aangeven: we moeten het met zijn allen samen doen, en daar hoort bij dat je van elkaar leert. Inbegrepen dat je elkaar wijst op dingen die je een volgende keer anders moet doen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #165 Gepost op: 2 augustus 2011, 00:40:03
zoals bovenstaande wilde ik het aanpakken, maar ik denk dat het heel erg per persoon verschilt hoe de reactie zal zijn..Zal het eens proberen volgende keer, op een relaxte manier 98uiye
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #166 Gepost op: 2 augustus 2011, 02:41:42
Of het via de leidinggevende ter plaatse spelen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #167 Gepost op: 2 augustus 2011, 10:51:32
@Jerommeke: dat zou de formele weg zijn, en dat kan zomaar verkeerd vallen bij de hulpverlener die het met zijn beste bedoelingen toch niet helemaal goed heeft gedaan. Mijn ervaring is dat je dit soort dingen beter niet "formeel" en "en public" kunt doen, maar even kort met de persoon in kwestie informeel regelt. Een "tip van Flip" doet het in mijn beleving beter dan een toch al drukke OvD met "ik heb gehoord dat ... en maak dat nu in orde!"  :D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #168 Gepost op: 2 augustus 2011, 21:18:18
zoals bovenstaande wilde ik het aanpakken, maar ik denk dat het heel erg per persoon verschilt hoe de reactie zal zijn..Zal het eens proberen volgende keer, op een relaxte manier 98uiye

Beste K-pri,

Als eerste doe ik het altijd persoonlijk aanspreken en met elkaar erover praten wat hier al eerder aangegeven is,en soms doen we het als agenda punt inbrengen bij het IM-overleg van rijnmond of haaglanden,dan wordt het nogmaals overgesproken en daar zitten vaak mensen van de politie die dit wel verder ventileren binnen hun organisatie,en dan wordt niemand persoonlijk aangesproken maar algemeen richting politie,brandweer,ambu of ANWB gedaan.

En anders een keer een bakkie doen op steunpunt ridderkerk na tien uur komen verkeerspolitie RR en KLPD bakkie doen en daar werkt het heel goed 098uo 098uo.

Groet,

René
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #169 Gepost op: 3 augustus 2011, 01:21:49
Ik sluit me aan bij dielangemotormuis. Over het hesje en de signalering zou ik persoonlijk niet beginnen omdat het op mij overkomt als 'mierenneukerig', maar wel over de stand van de wielen.

@blusdebrand; als agendapunt op het IM-overleg waarna het mogelijk besproken wordt binnen de politieorganisatie. Ik heb mijn bedenkingen hierbij, maar ik ben ook niet erg 'overleg-bestuurlijk' ingesteld...