Aandacht voor Incident Management (IM)

Auteur Topic: Aandacht voor Incident Management (IM)  (gelezen 47113 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 23 januari 2011, 22:56:47
Citaat
Nieuwe collega's of collega's die meedraaien zet ik altijd even op de vluchtstrook neer en vraag ze zo dicht mogelijk naar de rand te lopen. Ze schrikken meestal wel van het geweld van een vrachtwagen die met 80 langs rijdt.

He bekend trucje, waar ken ik dat van. O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 23 januari 2011, 23:13:18
Vanuit ARBO oogpunt zou het ook hoog tijd worden dat we eindelijk eens de goede (en dus reflecterende) kegels in de auto's krijgen  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #22 Gepost op: 23 januari 2011, 23:25:13
Vanuit ARBO oogpunt zou het ook hoog tijd worden dat we eindelijk eens de goede (en dus reflecterende) kegels in de auto's krijgen  e050
Gaat je niet lukken is te duur, veelste duur.
Iedere noodhulpauto voorzien van min. 5 RWS gekeurde kegels, het liefst 8 stuks. Die min 50 cm hoog moeten zijn, het liefst 75cm en een verzwaarde voet moeten hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 23 januari 2011, 23:28:10
Gaat je niet lukken is te duur, veelste duur.
Iedere noodhulpauto voorzien van min. 5 RWS gekeurde kegels, het liefst 8 stuks. Die min 50 cm hoog moeten zijn, het liefst 75cm en een verzwaarde voet moeten hebben.

Dan beperk ik me tot reflecterende kegels ... En niet die dingen die al jaren (lees vanaf 1900) in de voertuigen liggen  98uiye
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #24 Gepost op: 23 januari 2011, 23:30:55
Dan beperk ik me tot reflecterende kegels ... En niet die dingen die al jaren (lees vanaf 1900) in de voertuigen liggen  98uiye
Ik begrijp je volledig.

Alles beter als de kegels die al om waaien als er iemand op zijn racefiets langs komt.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2011, 23:42:04
Voor wat betreft de rook die over de snelweg trekt, ik zou daar als automobilist flink van het gas gaan en panieklicht aanzetten. Geen idee wat je aan de andere kant van de rook aantreft en of het 1 seconde duurt voor je er uit ent of langer.

Voor wat betreft de verkeerskegels, ik dacht dat die powerflares als vervangen van kegels konden dienen. 998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2011, 23:48:49
@Piles zoals Mattijs al schrijft, iedereen is daar afgeleid. En zwaaiende brandweerman (zwart, geen reflecterend hesje) staat onverwachts te zwaaien. Auto vs. brandweerman heeft maar een winnaar.  :'(

In minder drukke gebieden gebeurd dit wel vaker, met als motivatie het gaat toch altijd goed?
Digitaal onderzoek


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2011, 23:49:15
Waarom wordt het verkeer niet geblokkerd ivm rook over gehele weg dat is toch wel te voorzien, eerst rook die overlast kan geven en daarna stoomvorming door het blussen...  stukken gevaarlijker dan een paar pionnen die een paar meter naar links of naar achteren zouden meoten...  achja  theorie en praktijk.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #28 Gepost op: 23 januari 2011, 23:49:42
Citaat
Ik vraag me af of de TS niet beter voorbij de autobrand neergezet had kunnen worden, dan heb je meer vrije ruimte tussen buffervoertuig en autobrand. Alleen staat het voertuig wellicht even in de rook, laten we daar nu middelen voor op het voertuig hebben om ons daartegen te beschermen.
Ja en dan met de stank en de rook in de cabine zonder ademlucht terug rijden naar de kazerne.(erg slecht voor je gezondheid) TS staat prima, bovenwinds, en als bescherming voor het personeel dat tussen de TS en de brandende auto moet werken.
Kan niet zien aan de beelden of de matrixborden op beide weghelften een max snelheid aangeven. Is natuurllijk heel goed mogelijk dat er op de ander weghelft 50 in de borden staat. Anders wel een slecht scenario,door de rook kun je paniek reacties krijgen en een ongeval veroorzaken.(was dat in Drente ook niet eens gebeurd met een oefening van Defensie)
En gele jassen, zal er wel maar één op de wagen hebben gelegen, en de meeste agenten dragen hem bijna nooit, weet ik uit mijn regio.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #29 Gepost op: 23 januari 2011, 23:53:43
Waarom wordt het verkeer niet geblokkerd ivm rook over gehele weg dat is toch wel te voorzien, eerst rook die overlast kan geven en daarna stoomvorming door het blussen...  stukken gevaarlijker dan een paar pionnen die een paar meter naar links of naar achteren zouden meoten...  achja  theorie en praktijk.

Dit is een stukje afstemming tussen bevelvoerder en politie. Zo lang het alleen brand (weinig rook) kan het verkeer er gedoseerd langs. Zodra er begonnen wordt met blussen was een verkeersstop mi. verstandig. Zie je hier ook gebeuren, alleen was er een auto voorbij.
Digitaal onderzoek