Aandacht voor Incident Management (IM)

Auteur Topic: Aandacht voor Incident Management (IM)  (gelezen 47494 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #50 Gepost op: 24 januari 2011, 17:37:49
Is dit een nwe proeve! ??? Ik heb mijn student er niet over gehoord.

Ik denk het wel:

Proeve 3.2.1 Afhandelen van verkeersongevallen
Versienummer: 2007.33.6
Deze proeve is geldig voor studenten die vóór 20 april 2009 gestart zijn met het onderwijs van deze kernopgave en is geldig tot 8 november 2010.

Proeve 3.2.1 Afhandelen van verkeersongevallen
Versienummer: 2010.17.1
Deze proeve is geldig voor studenten die na 20 april 2009 gestart zijn met het onderwijs van deze kernopgave.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #51 Gepost op: 24 januari 2011, 17:53:51
Ik denk het wel:

Nee, de aandacht voor IM is er al een tijdje. Verkeersongevallen is zelfs een van de zwaarste proeve's ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #52 Gepost op: 24 januari 2011, 17:58:34
Uit de quiz:
Citaat
Als er aan de vrachtwagen gesleuteld wordt om het voertuig rolbaar te maken, dan wordt er een rood kruis geplaatst op de naastgelegen rijstrook. Dat mag alleen als de verkeerssituatie het toelaat (buiten de spits).
Mag er niet gesleuteld worden of mag er geen rood kruis geplaatst worden in spits? Ik neem aan het eerste, anders is doorstroming belangrijker dan eigen veiligheid.

Zonder enige kennis van zaken: Van de 24 vragen heb je 17 vragen goed beantwoord. Best interessant om te doen :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 24 januari 2011, 18:08:14
In principe mag er niet op de vluchtstrook worden gesleuteld, tenzij het voertuig niet rolbaar is. In de praktijk zul je dan vaak een snelheidsmaatregel op de meest rechterrijstrook zien en buiten de spits een rood kruis.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #54 Gepost op: 24 januari 2011, 20:47:59
Jullie razen allemaal al door naar de opleidingen, en testen maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.
Nogmaals, worden dit soort filmpjes gebruikt voor lesdoeleinden of wordt er intern over gediscusieerd?

 :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2011, 20:54:45
Jullie razen allemaal al door naar de opleidingen, en testen maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.
Nogmaals, worden dit soort filmpjes gebruikt voor lesdoeleinden of wordt er intern over gediscusieerd?

 :)
Toevallig heb ik een van de brandweer instructeurs van Fryslan gesproken en hem op het filmpje gewezen.
Digitaal onderzoek


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #56 Gepost op: 24 januari 2011, 21:00:25
Wat ik me nu afvraag.

Zijn er interne (intranet) forums bij politie/brandweer/ambulance waar je dit soort dingen ook aan kunt kaarten en er een goede discussie en leerpunten aan kunt verbinden? Ik kan me voorstellen dat door derden toch vaak van dit soort dingen voorbij komen waar de diciplines ook nuttige informatie uit kunnen halen.
En let wel, we zitten er hier op het forum niet om alles af te kraken of af te z.....
Het betreffen vaak filmpjes uit de praktijk die dingen aan het licht kunnen brengen.
B.v. dat er ook dingen mis kunnen gaan.


In A-A hebben we wel interne forums maar dat gaat grotendeels over recherchewerkzaamheden en zeer weinig over andere dingen. Bij IBT wordt er geen aandacht aan besteed voor zover ik mee heb gemaakt.
De enige die op de hoogte worden gehouden zijn de collega's van Team Hoofdwegen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #57 Gepost op: 24 januari 2011, 21:08:00
Toevallig heb ik een van de brandweer instructeurs van Fryslan gesproken en hem op het filmpje gewezen.

Ok, maar daar horen we waarschijnlijk niets van terug. Hoeft ook niet, want ik vind niet dat ze ons enige verantwoording af hoeven te leggen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #58 Gepost op: 24 januari 2011, 21:12:20
In A-A hebben we wel interne forums maar dat gaat grotendeels over recherchewerkzaamheden en zeer weinig over andere dingen. Bij IBT wordt er geen aandacht aan besteed voor zover ik mee heb gemaakt.
De enige die op de hoogte worden gehouden zijn de collega's van Team Hoofdwegen.

Is dat geen gemiste kans? Zou me kunnen voorstellen dat je buiten je normale werk ook wel eens bezig houdt met politiezaken (zoals hier b.v. op het forum).
En wat mij betreft in de late uurtjes als het rustig is dan zou je ook achter de computer kunnen duiken om eens wat te kletsen (chatten, discusieëren) over zaken die je binnen je beroep tegenkomt.
Daarin lijkt me dit filmpje goed als voorbeeld gebruikt te kunnen worden. Let wel, ik heb het dan niet over een openbaar forum maar wel een gesloten forum binnen politie NL.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #59 Gepost op: 24 januari 2011, 21:41:06
Ik denk dat we bij IBT nog genoeg stof hebben om voorruit te kunnen zonder ook de verkeerszaken erbij te gaan halen. Overigens zit IM tegenwoordig naast de proeve Verkeersveiligheid ook in de nieuwe BROA (rijopleiding) ingedeeld.

Vanmiddag trouwens nog een stukje IM toegepast. Ik kom tijdens niet heel veel op de hoofdwegen maar om de een of andere reden kom ik altijd wel een pechgeval, ongeluk of iets anders tegen...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein