Aandacht voor Incident Management (IM)

Auteur Topic: Aandacht voor Incident Management (IM)  (gelezen 47471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #110 Gepost op: 9 februari 2011, 23:02:43
Even een filmpje van vandaag.

A28 aanrijding kop/staart tussen Hoogeveen en Zwolle (auto in de vangrail)

http://zideo.nl/index.php?zideo=6b3447616d673d3d&playzideo=6b346d5a6d565a71&action=hd

Bron: Meter Nieuws


Goed overzicht van de hele IM situatie.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #111 Gepost op: 9 februari 2011, 23:11:42
Even een filmpje van vandaag.
A28 aanrijding kop/staart tussen Hoogeveen en Zwolle (auto in de vangrail)
http://zideo.nl/index.php?zideo=6b3447616d673d3d&playzideo=6b346d5a6d565a71&action=hd
Bron: Meter Nieuws
Goed overzicht van de hele IM situatie.

Duidelijk overzicht inderdaad, maar waarom staan daar alle voertuigen voor het ongeval en niet voorbij het ongeval.. ?
En uit eindelijk hebben ze toch eiland gecreërd, wellis waar met lage snelheden maar gaat om idee toch ..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #112 Gepost op: 9 februari 2011, 23:15:29
Ja was ook mijn eerste reactie alle voertuigen voor het ongeval. Alleen de auto van de KLPD(die mannen weten wel hoe het hoort) en de auto van de weg inspecteur staan goed. Maar zie volgens mij ook 3 politievoertuigen. Terwijl er bijna geen werk is voor de politie. Een aanrijding zoals deze kun je makkelijk met zijn tweeën opnemen, het verkeer word geregeld door de weg inspecteur dus de rest zou lekker met vervolg kunnen. Dat creëert namelijk rust. Zowel voor de hulpverleners als voor alle mensen in de file.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #113 Gepost op: 10 februari 2011, 05:40:23
Buiten dat er mijns inziens veelste veel personeel rondloopt, heeft in iedergeval iedereen een veiligheidsvesjes aan. O0


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #114 Gepost op: 10 februari 2011, 05:45:45
En allemaal de lampjes lekker uit.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #115 Gepost op: 10 februari 2011, 14:35:42
Absoluut mee eens dat de KLPD en WIS-auto goed staan,alleen zoals de berger staat met zijn grote wagen er tussen en de Ambu's kunnen ook effe die auto ervoor zetten en nee het hoef geen 50 meter verder, maar als we allemaal tussen de bufferzone zetten kunnen we de bots ook weer terug zetten,graag een ieder hier aandacht voor
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #116 Gepost op: 27 februari 2011, 20:38:40
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=49925.0

In bovenstaande topic staat een duidelijke overzicht foto. IM technisch gaat het hier niet helemaal goed(zacht uitgedrukt). Alles schots en scheef door elkaar. KLPD voertuig staat keurig in de Fent-off, maar het voertuig van de regiopolitie heeft de wielen de verkeerde kant opgedraaid. Veel hulpdiensten staan niet op de goede plek. Als je goed kijkt staan enkele voertuigen voorbij het incident. Dus denk ik dat er op het gebied van IM nog veel te leren is voor de hulpdiensten in Nederland.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #117 Gepost op: 27 februari 2011, 20:47:41
Zo geld dat voor alle diensten. Ik zie ook wel regelmatig dat een WIS zijn voertuig compleet verkeerd neer zet. Overigens staat de auto van het KLPD in fend-off ook verkeerd. Als je zo dicht op een ander voertuig staat dan heeft fend-off ook geen zin.

Hoewel hier op het gebied van IM nog veel te leren denk ik dat we ten opzichte van veel andere landen al heel goed bezig zijn! Er zijn maar weinig landen die het uberhaupt toepassen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #118 Gepost op: 28 februari 2011, 09:45:26
Op de laatste IM veiligheidsdag is dit ook ruimschoots aan de orde gekomen en besproken, en alle diensten waren goed vertegenwoordigt..
Hoelang duurt het zo'n beetje voor alle korpsen hiervan(voorschriften IM) op de hoogte zijn, gaat dit met cursus/opleiding of iets dergelijks?
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #119 Gepost op: 28 februari 2011, 10:10:22
Op de laatste IM veiligheidsdag is dit ook ruimschoots aan de orde gekomen en besproken, en alle diensten waren goed vertegenwoordigt..
Hoelang duurt het zo'n beetje voor alle korpsen hiervan(voorschriften IM) op de hoogte zijn, gaat dit met cursus/opleiding of iets dergelijks?

Ik praat hier voor A-A. Hier wordt alleen voor zover ik weet Team Hoofdwegen op de hoogte gehouden. Dit omdat zij in principe hun werkplek hebben op de snelwegen(A10, A9, A8, A2 en A1).
De wkt's worden niet echt op de hoogte gesteld. Wat mij verbaasd aangezien we toch aardig wat N-wegen hebben in onze regio.