Aandacht voor Incident Management (IM)

Auteur Topic: Aandacht voor Incident Management (IM)  (gelezen 46791 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #130 Gepost op: 6 maart 2011, 11:54:12
Hoeft op zich niet erg te zijn toch?
Zolang het uitgeplozen wordt met de intentie om er wat van op te steken i.p.v. om betrokkenen af te branden. (maar dat is mijn persoonlijke mening)
De WIS in het filmpje rijdt inderdaad met een mooie snelheid langs de stilstaande file in vergelijking met sommige anderen.
Die anderen wil ik zeker niet afbranden want baan 2 is zo te zien afgekruist. Hierdoor heb je beter overzicht en rij je (naar mijn meningen  beperkte kennis in deze) niet artikel 5 waardig vlak langs het stilstaande verkeer.
Volgens mij gaat het er bij de snelheidsbeperking van vluchtstrookgebruik om dat je direct langs het andere verkeer rijdt (baan 2 en 3)
Nu is baan 2 niet in gebruik.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #131 Gepost op: 6 maart 2011, 16:46:48
Of je het uitpluizen moet noemen weet ik eigenlijk niet. Ik vind het meer leren van andermans ervaringen.
Digitaal onderzoek


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #132 Gepost op: 6 maart 2011, 23:01:46
Voor de degene die met het korps naar een verkeerscentrale wilt benaderd de dichtsbijzijnde verkeerscentrale,ik ben namelijk laatst met mijn eigen brandweer korps geweest en hoeveel collega's van mijn(brandweer) dit heel leerzaam vonden is en was een uitgelezen kans.

Nu als er een ongeval is op autosnelweg zie ik al veel verbeteringen zoals Fend-off en RWS laten komen voor beveiliging en reiningen wegdek,alleen politie in GLD-zuid snappen het nog niet denk ik zo.

groet.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #133 Gepost op: 7 maart 2011, 01:15:13
ik ben ff nieuwschierig naar iets anders,

ik heb alle HV voertuigen wel gezien op dit filmpje.... echter niet de incident TMA???

Was die er al?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #134 Gepost op: 7 maart 2011, 09:17:29
Tja, dat had ik ook al gezien, maar daar wilde ik niet als eerste over beginnen. Dat heeft nl vrij weinig met het topic te maken....

•    Op de vluchtstrook is de snelheid maximaal 20 km/uur boven de snelheid van het andere verkeer, doch maximaal 80 km/uur.

•   Wanneer de snelheid van het andere verkeer lager is dan 30 km/uur, mag op de vluchtstrook toch maximaal 50 km/uur worden gereden.

Ik heb het vermoeden dat het iets harder gaat als 50 :)

Het ging in iedee geval harder dan 50!

VOlgens mij(correct me if I'm wrong!) is de max.snelheid op de vls max. 50 km/ u.

Verlichting voeren tijdens rijden over de vls: Alternerende verlichting, zwaailampen, frontflitsers. BIj stilstaan op de vls; zwaailicht uit, alternerende verlichting aan, en frontflitsers uit.(gaan vanzelf uit bij snelheid>20 km/u.)
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #135 Gepost op: 7 maart 2011, 09:41:08
Er is in dit voorbeeld één bijzonderheid: de rechter rijstrook is leeg. Dat betekent dus een ruime buffer. Daarmee valt te verantwoorden dat de snelheid iets hoger ligt dan de standaard, terwijl het veilig blijft.
Wout


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #136 Gepost op: 7 maart 2011, 09:57:45
Ik sluit me bij Wout aan. Ik zou hier ook met een wat hogere snelheid langs rijden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #137 Gepost op: 7 maart 2011, 10:05:03
Hoeft op zich niet erg te zijn toch?
... baan 2 is zo te zien afgekruist. Hierdoor heb je beter overzicht en rij je (naar mijn meningen  beperkte kennis in deze) niet artikel 5 waardig vlak langs het stilstaande verkeer.
Volgens mij gaat het er bij de snelheidsbeperking van vluchtstrookgebruik om dat je direct langs het andere verkeer rijdt (baan 2 en 3)
Nu is baan 2 niet in gebruik.

Dan ben ik niet de enige die zo denkt. O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #138 Gepost op: 7 maart 2011, 10:08:51
Had ik daar nou zo maar overheen gelezen... 't is nog vroeg ;)
Wout


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #139 Gepost op: 7 maart 2011, 12:32:39
Er is in dit voorbeeld één bijzonderheid: de rechter rijstrook is leeg. Dat betekent dus een ruime buffer. Daarmee valt te verantwoorden dat de snelheid iets hoger ligt dan de standaard, terwijl het veilig blijft.

Stel er staat 2 kilometer file voor dit ongeval. En je rijdt met 70 km/u over de vluchtstrook ipv van 50 km/u wat is dan de tijd die je wint?

Stel je rijdt met die zelfde 70/ km/u over de vluchtstrook en je bent heel even afgeleid door een portofoon of telefoon die gaat. En op dat moment stuurt net even iemand naar de vluchtstrook toe omdat hij moet plassen oid. En je rijdt met die zelfde 70 km/u vol in die auto wat dan??

Ik ben echt niet Roomser dan de Paus, maar zijn wel zaken waar je bewust mee moet omgaan.  En bewust over moet nadenken. Natuurlijk heb je een extra buffer door een afgekuiste rijstrook. Maar belangrijkste les uit dit soort zaken weest bewust waar je mee bezig bent. Denk er over na.....