Pas in 2005 invoering C2000 in Zeeland

Auteur Topic: Pas in 2005 invoering C2000 in Zeeland  (gelezen 5847 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

email

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 20 oktober 2004, 15:34:24


Wat je natuurlijk wel kunt maken - en die dingen schijnen ook te bestaan - is een repeater tussen DMO en TMO. Niet echt de meest handige oplossing, en het doel hiervan ontgaat mij dan ook volledig, om de simpele reden dat TMO en DMO 2 verschillende doelen dienen. Het zou hooguit interessant 'kunnen' zijn voor de meldkamer die mee zou willen/kunnen luisteren naar het onderlinge verkeer bij een incident, maar hier hebben we het dan over een extraatje, niet over een operationele noodzaak of voordeel.

Groeten, Peter.

Een repeater kan gebruikt worden als bv binnenshuis kontakt met de ac wilt hebben terwijl je binnenshuis geen tetra (of tmo of c2000) dekking hebt. Je zend met je porto naar je voertuig in de dmo stand, en die stuurt het dan via de mob in tmo stand door naar de ac, of naar wie ook in nederland! Zal niet dagelijks gebruikt worden, maar kan soms toch wel erg handig zijn. B.v. een ctpi in een gebouw???
Groetjes
Email


email

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2004, 15:42:20
beste email, ik hoop dat je mijn verhaal nu iets beter begrijpt, ik schrijf niet altijd even duidelijk en wordt niet altijd goed begrepen , dat ben ik mij bewust, maar hopenlijk nu iets beter, ik hoop dat andere hier ook iets aan hebben, want alle opmerkingen die wij hebben zijn te verbeteren, alleen dat betalen niet, maar de overheid moet ergens aan verdienen,GSM is niet voor niets zo'n succes (kassa)
Inderdaad is het mij nogal wat duidelijker geworden, mede door de toelichting van rene. Ik snap nu ook hoe het e.e.a. tot stand gekomen is, en ik ben er van overtuigd als er eerst opgeleid wordt en dan (de hele regio) operationeel gegaan word, dat er dan veel problemen al verholpen zijn. OVer dat programeren, in onze regio zit onze verbindingsman zic al druk te maken over de beste manier van programeren. De testporto's zijn al verschillend geprogrameerd, om te kijken hoe het e.e.a. in de praktijk bevalt. Bv de omschakelin tmo dmo zat erg gemakkelijk onder een knopje onde de ppt knop. Alleen tijdens het gebruik was dit knopje te makkelijk, en werd tijdens het indrukken van de ppt knop soms abusievelijk ingedrukt. Dus dit word dadelijk op een andere manier geprogrameerd. etc etc. Mocht er dadelijk in de praktijk nog meer van dergelijke vergissingen in zitten, dan is het noodzakelijk dat alle portofoons dan opnieuw geprogrameerd gaan worden. Ik weet dit dit is dan een gigantisch karwei, maar dat is dan maar zol

Groetjes

Email


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 20 oktober 2004, 15:45:46
Een repeater kan gebruikt worden als bv binnenshuis kontakt met de ac wilt hebben terwijl je binnenshuis geen tetra (of tmo of c2000) dekking hebt. Je zend met je porto naar je voertuig in de dmo stand, en die stuurt het dan via de mob in tmo stand door naar de ac, of naar wie ook in nederland! Zal niet dagelijks gebruikt worden, maar kan soms toch wel erg handig zijn. B.v. een ctpi in een gebouw

Tsja dat is natuurlijk een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Vanaf de eerste dag heb ik al gezegd dat er te weinig masten zijn voor een goede dekking. Op straat zal er waarschijnlijk wel 99% dekking zijn, maar op veel plekken zal (met name voor de politie) de binnenshuisdekking komen te vervallen en om dat nu "op te gaan lossen" met dergelijke repeaters dat is naar mijn bescheiden mening te gek voor woorden.

Het gros van de huidige BRW netwerken biedt geen portofoondekking. Men is dus gewend aan een bepaalde situatie en dergelijke repeaters had je ook kunnen maken tussen kleurkanaal en BRW kanaal, dus waarom die dingen er nu ineens moeten komen binnen C2000  ???

Groeten, Peter.


email

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 20 oktober 2004, 15:54:38
Het gros van de huidige BRW netwerken biedt geen portofoondekking. Men is dus gewend aan een bepaalde situatie en dergelijke repeaters had je ook kunnen maken tussen kleurkanaal en BRW kanaal, dus waarom die dingen er nu ineens moeten komen binnen C2000  ???

Groeten, Peter.

Het moet niet, het kan alleen soms gemakkelijk zijn. En met de digitale techniek is het een stuk makkelijker. Een kleurkanaal aan een brw kanaal koppelen geeft veel kans op problemen. De politie heeft in onze regio wel vaker gekoppeld, maar echt tevreden waren ze daar niet mee. Dus in het verleden hadden ze ook niet overal portofoondekking


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 20 oktober 2004, 16:00:47
Het moet niet, het kan alleen soms gemakkelijk zijn. En met de digitale techniek is het een stuk makkelijker. Een kleurkanaal aan een brw kanaal koppelen geeft veel kans op problemen. De politie heeft in onze regio wel vaker gekoppeld, maar echt tevreden waren ze daar niet mee. Dus in het verleden hadden ze ook niet overal portofoondekking

Analoog koppelen gaat net zo makkelijk of misschien wel makkelijker dan digitaal. Het enige nadeel is dat je last zou kunnen ondervinden van andere regio's op hetzelfde kanaal, maar zelfs dat is vrij simpel op te lossen als het puur gaat om de AC te koppelen.

Verder ben ik benieuwd wat de politie "gekoppeld" heeft en waar ze niet over tevreden waren. Qua techniek kan ik de analoge netwerken van de politie dromen en heb geen flauw idee waar je het over hebt  :)

Groeten, Peter.


email

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 20 oktober 2004, 16:34:33
Gewoon via de porto naar het voertuig, via de mob naar de meldkamer. Resultaat. Storing op de electrische apparatuur van de buren, en rondfluiten op je mobilofoon kanaal. Van de techniek  kan ik je verder niks vertellen. Van dit probleem wel.