tsja, de eeuwenoude discussie. Mijns inziens is het ronduit belachelijk dat het MMT niet 's avonds en 's nachts ingezet kunnen worden door een financieel probleem. Zoals misschien bij velen bekend staat er in tilburg een MMT - bus die niet verder gereden heeft dan van de garage/showroom naar het elisabeth, je naam in stof op deze auto schrijven is geen enkel probleem, kortom een auto die nog nooit gebruikt is.
De vraag of ambulance verpleegkundige moeten leren om een Rapid sedative sequence intubation uit te voeren is een moeilijke discussie, met name artsen, specifiek anethesisten hebben hier veel moeite mee, reden hiervan is dat ze vinden dat een ambulanceverpleegkundige gemiddeld slecht "kapt" en intubeert, echter zijn zij wel degenen die de autorisatieverklaringen afgeven na een stage.....
Ik denk dat een ambulance verpleegkundige, met de nodige extra scholing in staat moet zijn om een rapid sedative sequence intubation moet kunnen uitvoeren van groot belang is dan wel dat de pleeg adequaat kan kappen en intuberen onder moeilijke omstandigheden.
Het plaatsen van een thoraxdrain is naar mijn mening al een chirurgische ingreep en zoals joffry al schreef is dat ook voor mij (en ik hoop voor alle ambu plegen) de grens. De vraag wordt dan of je een MMT team moet hebben voor deze chirurgische handelingen op straat, wat is het rendement? ik denk dat het relatief weinig voorkomt dat een mmt team een chirurgische handeling op straat uitvoert die levensreddend is.
Is een MMT team rendabel indien de ambulance hulpverleners kunnen/mogen intuberen m.b.v. sedatie en verslapping? (let wel ik chargeer....)
Paul