Marifoon gebruik, in VC en commando wagen's

Auteur Topic: Marifoon gebruik, in VC en commando wagen's  (gelezen 13702 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #70 Gepost op: 12 juli 2005, 11:14:48
je hoeft natuurlijk geen koppeling aan te brengen, maar kan de hulpcentralist/centralist als intermediair gebruiken en zo met elkaar kontakt onderhouden.

en bij een incident is regelgeving van wat wel en niet mag ondergeschikt aan het incident, belang is de communicatie, of het agentschap telecom dit nou leuk vindt of niet, die hebben dan even niets in te brengen, kunnen hooguit achteraf een opmerking maken waar verder niemand aandacht aan zal besteden, dit geld ook voor het wel of niet mogen gebruiken van een marifoon, communicatie is primair en essentieel en de VC als On Seane Commander te maken lijkt mij niet logisch als het incident op het water plaats vindt, de VC is een brandweer ondersteunend voertuig en staat ten dienste van de OVD van de brandweer die in veel gevallen toch de leiding zal krijgen als hij wordt ingeschakeld hij staat immers boven de landhulpdiensten(politie,ggd, brandweer en alle andere ingezette hulpdiensten)

Zwaailampmaker,

Als het beter is voor de hulpverlening zou je van het protocol af kunnen wijken. Onwetendheid kan daar nooit een gegoede reden toe zijn. Als dan ook nog achteraf blijkt dat de hulpverlening bemoeilijkt cq nadelig beïnvloed is daardoor zal ik niet nalaten iemand daar op aan te spreken en de rekening daarvan te presenteren. De meeste door mij geobserveerde afwijkingen van de brandweer in het maritieme radioverkeer betreffen afscherming voor anderen dan brandweer. Dat dat de hulpverlening ten goede komt is moeilijk vol te houden.

Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #71 Gepost op: 12 juli 2005, 23:59:32
Zwaailampmaker,

Als het beter is voor de hulpverlening zou je van het protocol af kunnen wijken. Onwetendheid kan daar nooit een gegoede reden toe zijn. Als dan ook nog achteraf blijkt dat de hulpverlening bemoeilijkt cq nadelig beïnvloed is daardoor zal ik niet nalaten iemand daar op aan te spreken en de rekening daarvan te precenteren. De meeste door mij geobserveerde afwijkingen van de brandweer in het maritieme radioverkeer betreffen afscherming voor anderen dan brandweer. Dat dat de hulpverlening ten goede komt is moeilijk vol te houden.

Henk

je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat dat de hulpverlening ten goede komt, maar je weet zelf het is een heel andere wereld met andere diciplines en andere bevelstrukturen en afhankelijk wie het bevelvoert, zul je ook andere benaderingen krijgen van bijv. OVD's, de 1 wil gezamenlijke medewerking, de ander wil het met zijn eigen klupje oplossen, wat nou goed is zal ik niet over oordelen, meestal observeer ik ook alleen maar.(of luister alleen maar), wil niet zeggen dat ik er niets mee doe.
Nemo me impune lacessit