Mooiste dienstauto?

Auteur Topic: Mooiste dienstauto?  (gelezen 20378 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 17 september 2004, 15:55:18
Alweer zo'n lelijke lichtbalk....
als je nu eens motiveert waarom je die lichtbalk lelijk vindt,dan hebben we  misschien wat aan je reactie


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 17 september 2004, 16:47:52
precies, ik vindt die lichtbalk wel mooi, wellicht iets te hoog maar hij geeft wel een goede lichtopbrengst. Het is overigens een whelen centurion.
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #22 Gepost op: 17 september 2004, 18:26:34
als je nu eens motiveert waarom je die lichtbalk lelijk vindt,dan hebben we  misschien wat aan je reactie

Ik houd niet van dat grote lompe werk. Ik geef de voorkeur aan een kleine platte lichtbalk zoals deze:





Of iets compacts met een ronde vorm:




Dit vind ikzelf de mooiste die ik tot nu toe ben tegengekomen, dat was in Bulgarije:


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


firemanr

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 17 september 2004, 19:19:12
als je nu eens motiveert waarom je die lichtbalk lelijk vindt,dan hebben we  misschien wat aan je reactie
Ik snap wel een beetje wat hij bedoelt, persoonlijk vind ik die vierkante bakken op zo'n auto ook niet bepaalt een verfraaiing van zo'n auto. :-\


Foto Joop

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 17 september 2004, 19:57:25
Waar is de tijd gebelven van de Twin-Sonic balken ..... ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 17 september 2004, 22:18:26
Ik vind zo'n lichtbalk wel mooi, maar het soort auto is wel belangrijk. De politie Zeeland heeft ze op de Ford Transits en dat is mooi, maar op een lage auto is het niet echt mooi.
En een mooi licht dat die dingen geven, fantastisch! Net als die nieuwe led zwaailichtbalken... :-*

Christian


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #26 Gepost op: 20 september 2004, 21:46:12
Persoonlijk vind ik die laatste voertuigen (uit bulgarije ofzo) juist de lelijkste  de lichtbalk is misschien mooier maar de rest echt niet hoor........ :-\

Groetjes Jeroen ;D


Bralo20

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2004, 17:21:15





Wat is de reden dat deze brandweerwagen hoofdzakelijk uitgerust is met oranje zwaailampen?  Zoiets lijkt me niet erg bevordelijk te zijn voor de veiligheid en zeker niet om een snelle doorgang te waarborgen.

Sorry om het zo uit te drukken maar welke idioot is nu in godsnaam op het idee gekomen om prioritaire voertuigen te gaan uitrusten met oranje zwaailampen  ??? :o :-\


Bralo20

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 21 september 2004, 17:23:37
als je nu eens motiveert waarom je die lichtbalk lelijk vindt,dan hebben we  misschien wat aan je reactie

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van zo'n lompe lichtbalk.  Tov een "normale" lichtbalk kan ik me voorstellen dat de luchtweerstand enorm de hoogte in gaat.

Neen, geef mij dan maar een gewone "Vista" balk met flitsers.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #29 Gepost op: 21 september 2004, 22:05:30
Wat is de reden dat deze brandweerwagen hoofdzakelijk uitgerust is met oranje zwaailampen?  Zoiets lijkt me niet erg bevordelijk te zijn voor de veiligheid en zeker niet om een snelle doorgang te waarborgen.

Sorry om het zo uit te drukken maar welke idioot is nu in godsnaam op het idee gekomen om prioritaire voertuigen te gaan uitrusten met oranje zwaailampen  ??? :o :-\

Dit is de 618 van Best en wordt gebruikt als boodschappenwagen, dienstauto en door de preventieafdeling. Het is dus geen uitrukvoertuig. Vanwege fiscale belangen en aanschafprijs is gekozen voor een oranje lichtbalk.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !