Dit is de 618 van Best en wordt gebruikt als boodschappenwagen, dienstauto en door de preventieafdeling. Het is dus geen uitrukvoertuig. Vanwege fiscale belangen en aanschafprijs is gekozen voor een oranje lichtbalk.
Bij "ons" is de boodschappenwagen (als je zo onze Pickup mag noemen
) uitgerust met een blauwe lichtbalk. Ook wordt dit voertuig als verbindingsvoertuig en voor preventiedoeleinden gebruikt.
Ik heb hier in België nog nooit een brandweervoertuig (ook al is het een boodschappenwagen of dergelijks) zien rijden met een oranje zwaailicht.
Het is dus een "bizar" zicht.
Ik ben van mening dat je dan beter geen balk plaatst en enkele een magnetische lamp voorziet. In Brussel rijden er ook diverse voertuigen rond waarbij het voertuig niet voorzien is van zwaailampen maar desgewenst wel een magneetlamp kunnen gebruiken.
Kun je me eens verduidelen (eventueel in aan ander topic als dit te ver off topic gaat) wat de fiscale voordelen zijn aan een oranje balk? Ook in de aanschafprijs lijkt me dit geen verschil te maken ('k heb hier net een catalogus liggen met diverse zwaailichten en balken). Enkel met LED technologie durft de prijs van blauwe LED's een stuk hoger te zijn gezien het feit dat blauwe leds het moeilijkst te maken zijn.
Mvg,