Voordeel is ook dat het zo lastig is dat de diverse handhavende instantie's in Nederland het ook niet meer weten en je dus nagenoeg probleemloos met allerlei vage kentekens kunt rondrijden in Nederland.
Ik weet niet of je dat een voordeel kunt noemen. Uiteindelijk brengt dat voor de normale burger ook risico's en of je daarop zit te wachten.
vrijstelling hoef je niet 14 dagen van te voren aan te vragen, hij is 14 dagen geldig. Op het moment dat jij het kenteken en vin nummer weet dan kan jij de vrijstelling aanvragen die dan 14 dagen geldig is.
En dat de regels lastig zijn dat geef ik ruiterlijk toe. Want je hebt de WVW waar de politie mee rondloopt, dan nog de regels die het RDW hanteert (die soms wel weer vreemd zijn) en dan nog de diverse belastingwetgevingen. De gewone BPZ agent die weet vaak ook niet van de hoed en rand terwijl er bij ons wel veel kennis is hier omtrent. Maar wij hebben dan wel weer de hulp nodig van die BPZ agent omdat wij niet alles kunnen afhandelen. Wat er weer voor zorgt dat de burger die staande gehouden word soms ook denkt "wat is dit voor een rommeltje"
Dat is dus weer niet zoals het mij destijds is vertelt wat dus alleen weer aantoont dat het een behoorlijk complex verhaaltje is. Als je dan ook te maken krijgt met overheden die weer hun eigen regeltjes verzinnen en die dan ook nog eens in tegenspraak zijn met de wetgeving (vooral het RDW is daar enorm goed in) dan creëer je als overheid twee dingen die je eigenlijk niet wilt hebben:
- regels worden onhandhaafbaar
- de burger verliest alle geloof in de overheid.
en dan krijg je weer zaken als een diender die een berg stront over zich heen krijgt omdat hij moet handhaven op dingen en werk je door je eigen onduidelijkheid als overheid een stuk agressie naar je medewerkers (ongeacht welke dienst) in de hand.
Mij werd zelfs door de belastingdienst geadviseerd om dood eenvoudig maling te hebben aan de regels omdat het in mijn situatie niet was toegestaan maar gelijktijdig niet te handhaven, als je al dergelijke adviezen gaat geven..... ach typisch nederlands zullen we maar zeggen