Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken

Auteur Topic: Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken  (gelezen 75088 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #90 Gepost op: 15 september 2013, 15:46:45
Citaat van: @PM link=msg=1201699 date=1379252553
In het rode balkje staat idd de vervaldatum, maar die kan varieren van 14 dagen tot een jaar na uitgifte. Ik heb er hier in het dorp (in het westen van NL...) wel eens eentje rond zien koetelen uit de laatste categorie, die was zeker nog 11 maanden geldig op dat moment.

Aangezien er een verzekering aan gekoppeld is, is het wel een kostbaar geintje overigens, die van een jaar, als ik me goed herinner. Maar wellicht niet zo kostbaar als je aan de verkeerde kant van de bonus/malus ladder staat.

Vind de Oostenrijkers ook niet misselijk hoor 360 euro voor 17 dagen maar ja, beter duur dan niet te koop
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #91 Gepost op: 12 september 2014, 15:17:58
Ik ben benieuwd wie hier http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/voertuigen/archief-voertuigen/24-07-2014-4x-gkv-denemarken.html
de kurzzeitkennzeichen op de nieuwe brandweervoertuigen heeft geplaatst:

1. De Nederlandse opbouwer Ziegler;
2. De Deense klant;
3. De Duitse autoriteiten, omdat ze over Duits grondgebied rijden tussen Nederland en Denemarken.

Vermoedelijk weer een mooi voorbeeld van "misbruik" van het kurzzeitkennzeichen...


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #92 Gepost op: 12 september 2014, 15:36:22
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1295117 date=1410527878
Ik ben benieuwd wie hier http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/voertuigen/archief-voertuigen/24-07-2014-4x-gkv-denemarken.html
de kurzzeitkennzeichen op de nieuwe brandweervoertuigen heeft geplaatst:

1. De Nederlandse opbouwer Ziegler;
2. De Deense klant;
3. De Duitse autoriteiten, omdat ze over Duits grondgebied rijden tussen Nederland en Denemarken.

Vermoedelijk weer een mooi voorbeeld van "misbruik" van het kurzzeitkennzeichen...

Ik denk gewoon Ziegler Dld. De duitse overheid maakt zich niet druk over een buitenlands export nummer ben ook met oostenrijks nr. naar NL gereden. Mijn idee is vooral ingegeven door de lokatie van de hoofdvestiging van Ziegler en heeft Winschoten alleen de productie gedaan en de verkoop via hoofdkantoor in Dld.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


@PM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #93 Gepost op: 12 september 2014, 15:45:55
Ik denk dat de klant ze zelf mee heeft genomen. SL is Kreis Schleswig-Flensburg en dat ligt tegen Denemarken aan. In Denemarken wordt zo'n KZK wel geaccepteerd (toch?) en vanuit Winschoten kun je ze bijna naar Duitsland duwen. Dan mag het nog steeds niet, maar voor dat stukje kun je er ook handelaarsplaten aan hangen. Proefritje om te kijken of het een beetje rijdt, bij de grens besluiten van ja die willen we, je hoeft ze niet in te pakken want ze gaan zo wel mee ;)


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #94 Gepost op: 12 september 2014, 16:32:54
Citaat van: @PM link=msg=1295123 date=1410529555
Ik denk dat de klant ze zelf mee heeft genomen. SL is Kreis Schleswig-Flensburg en dat ligt tegen Denemarken aan. In Denemarken wordt zo'n KZK wel geaccepteerd (toch?) en vanuit Winschoten kun je ze bijna naar Duitsland duwen. Dan mag het nog steeds niet, maar voor dat stukje kun je er ook handelaarsplaten aan hangen. Proefritje om te kijken of het een beetje rijdt, bij de grens besluiten van ja die willen we, je hoeft ze niet in te pakken want ze gaan zo wel mee ;)

Als je het KZK niet misbruikt, dan maar de handelsplaten? Proefrit "met voorbedachte rade".
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


@PM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #95 Gepost op: 12 september 2014, 17:23:47
Zoiets.

Of heb je een beter idee?


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #96 Gepost op: 12 september 2014, 17:32:24
Ik ben dat gesjoemel met die handelsplaten een beetje zat.
Bovendien werk ik samen met de LIV, LCA, Belastingdienst en RDW om misbruik aan te pakken.
Een en ander gaat altijd ten koste van de goedwillende garagist/autohandelaar.
Als iedereen de handelsplaten nou eens een keertje oprecht gaat gebruiken waar ze voor bedoeld zijn..
Als je niet met de verantwoordelijkheid om kunt gaan, lever de handelsplaten dan gewoon in!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


@PM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #97 Gepost op: 12 september 2014, 17:46:35
Als Nederland nou eens ging accepteren dat andere landen in EU bepaalde kentekens uitgeeft was het probleem ook opgelost.
Of zelf een oplossing ging verzinnen voor dergelijke gevallen.

Je zegt het zelf al: misbruik. Hoezo is er in dit geval sprake van misbruik, als het er alleen maar om gaat die brandweervoertuigen van A naar B te krijgen? Aangenomen dat er niet proletarisch mee getankt wordt o.i.d.

Ok gebruik van handelaarsplaten is idd wat dubieus, maar het KZK is juist voor die gevallen bedacht. Alleen schijnt de NL-overheid dat niet te willen snappen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #98 Gepost op: 12 september 2014, 18:30:17
Dat geldt niet alleen in dit geval. Ook als je particulier een auto wilt importeren en je haal in het land van herkomst, zeker binnen de EU, een exportkenteken dan mag je tot de nederlandse grens zelf rijden. Aan de grens mag je stoppen en alsnog op transport omdat je als inwoner van NL niet met een buitenlandsgekentekend voertuig mag rijden. Laat de roverheid mij dan eens uitleggen waar een exportkenteken voor dient want eens wordt het een importkenteken. Daarnaast voldoet het voertuig aan alle eisen die in het land van herkomst gesteld worden incl. APK, verzekering en zelfs de daar geldende MRB is voor de geldigheidsduur voldaan. In elk land mag ik er mee rijden maar niet in mijn eigen land. Met andere woorden wat is het nut van een export kenteken dan nog (anders dan voor een buitenlander)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #99 Gepost op: 12 september 2014, 21:59:16
Het transitokentekenbewijs (ook wel doorvoerkentekenbewijs) wordt gebruikt voor het doorvoeren van voertuigen die (in het buitenland) een inschrijving hebben of daar zijn uitgeschreven. Dit kenteken kunt u ook aanvragen voor voertuigen die nog nooit zijn ingeschreven. Met een transitokentekenbewijs kunt u de doorvoer van voertuigen door heel Europa en daarbuiten regelen. Het kentekenbewijs is namelijk niet alleen in Nederland geldig, maar wereldwijd. (Bron RDW)

Er zijn dus wel degelijk andere en wellicht betere oplossingen voorhanden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.