Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken

Auteur Topic: Kurzzeitkennzeichen / duits export kenteken  (gelezen 75813 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #40 Gepost op: 12 augustus 2012, 22:35:12
Maar als je zo'n auto hebt staan is het dus wel leuk om zo nu en dan eens langs te gaan en te kijken of er daadwerkelijk gereden word met het voertuig. En anders heb je ook een paar groene broeders  998765
Betreft een genummerd vak in een parkeergarage bij een appertementencomplex, plek hoort echt bij 1 van de woningen. Er heeft daar op die plek door het jaar heen meerdere dure Duitse auto's gestaan met een KKZ, soms wel soms niet aanwezig, dus er word wel mee gereden.

Zal van de week eens naar de datum kijken van het kenteken kijken en mocht ie weer verlengd worden een groene broeder zoeken. ;)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #41 Gepost op: 13 augustus 2012, 18:20:30
Heeft iemand van jullie wat documentie over de besproken Duitse platen? Zowel degene met gele als met rode balk. Want ik ben aan het uitzoeken hoe het precies zit en wat wij als agenten er precies mee kunnen. Maar ik heb deze vraag ook bij het OM neergelegd en deze zijn nu ook aan het uitzoeken wat hun richtlijnen zijn. Maar mijn vraag is of jullie nog meer info hebben? Zodat ik kan kijken of er verschillen zijn tussen de verschillende parketten en politieregio's.

Reageren via pm is gewenst.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #42 Gepost op: 13 augustus 2012, 23:32:39
Heeft iemand van jullie wat documentie over de besproken Duitse platen? Zowel degene met gele als met rode balk. Want ik ben aan het uitzoeken hoe het precies zit en wat wij als agenten er precies mee kunnen. Maar ik heb deze vraag ook bij het OM neergelegd en deze zijn nu ook aan het uitzoeken wat hun richtlijnen zijn. Maar mijn vraag is of jullie nog meer info hebben? Zodat ik kan kijken of er verschillen zijn tussen de verschillende parketten en politieregio's.

Reageren via pm is gewenst.
Je hebt een pm ;)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #43 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:29:59
Ten eerste iedereen bedankt die mij een PM gestuurd heeft.

Ik heb ook navraag gedaan bij het OM A'dam over wat zij aanhouden als richtlijn en of zij meer info hadden vanaf hun zijde.
Ik kreeg toen te horen dat het LPTV bezig is om een nieuwe richtlijn te ontwikkelen. Hier worden dan beide kentekens in verwerkt. Dus zowel de Kurzzeitkennzeichen (met gele balk) als het Duitse export kenteken ( met rode balk). Het is de bedoeling dat deze richtlijn voor het einde van het jaar af is en in werking treedt.

Ik heb ook de toezegging gekregen dat als er meer duidelijkheid is over de kentekens en dan met name het Duitse export kenteken dat ik dan op de hoogte wordt gesteld. Bij nieuwe info hou ik jullie natuurlijk op de hoogte.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #44 Gepost op: 16 augustus 2012, 15:33:15
Goed om te horen, misschien dat er dan ook landelijk goed duidelijk word hoe en wat te reageren. Hoor het in ieder geval wel als het zover is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #45 Gepost op: 17 augustus 2012, 19:51:52
Goed om te horen, misschien dat er dan ook landelijk goed duidelijk word hoe en wat te reageren. Hoor het in ieder geval wel als het zover is.

Het is dan ook zo dat dit een landelijke richtlijn gaat worden. Ja, het is even afwachten. Maar zoals we van verschillende leden al hebben begrepen is wachten een schone zaak. En ik beloof dat ik zeker een vinger aan de pols hou  ;) en de contacten met justitie warm. Hahaha.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Burgertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #46 Gepost op: 25 januari 2013, 17:22:17
Goedendag heren en dames hulpverleners,

Is inmiddels al wat bekend van de landelijke richtlijn van het LPTV? Ik wil binnenkort een auto uit Duitsland halen (zelf rijden is natuurlijk het leukst en goedkoopst) maar zit nu al met schrikbeelden in mijn hoofd van aanhoudingen bij de grens en niet verder mogen rijden.  :'(

Op http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2428289,page=17 is ook wel een aardige discussie hierover te vinden. En het Duitse Strassenverkehrsamt beroept zich op een Europeesche regel: Allerdings existiert innerhalb der EU-Mitgliedstaaten seit 2007 eine Anerkennungspflicht für das deutsche Kurzzeitkennzeichen. Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich.

http://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-zulassung-kurzzeitkennzeichen

Dus voorzover ik begrijp is het Duitse KKZ wel geldig maar is het de vraag of een Nederlander (in NL) erin mag rijden? Het zou de boel overigens wel een stuk makkelijker maken als dit gezien wordt als een eendagskenteken en de bestuurder hiermee de kortste weg naar huis aflegt.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #47 Gepost op: 25 januari 2013, 18:28:00
Burgertje, het kzk (dus de gele balk) is niet geldig in nederland omdat dit als een niet erkend kenteken word gezien. De enige uitzondering die gemaakt word is als het om een duits ingezetene gaat welke direct weer de grens overgaat (dus niet in nederland blijft), maar dit is een gedoogbeleid en blijft dus officieel ook verboden.

Wat wel mag in nederland is het ausfahrt kenteken (de rode balk). Deze is langer geldig en word wel als officieel kenteken gezien waarmee je op de nederlandse wegen mag rijden. Enige uitzondering hierbij is dat je als nederlands ingezettene dan in een buitenlands gekentekend voertuig rijd en dus in overtreding bent met de BPM. Dit kan je ondervangen door een 14 daagse vrijstelling aan te vragen voor de BPM. Voordeel, je hebt rustig de tijd om je auto bij het RDW te laten keuren, je kan al enige tijd met je auto rijden voordat je nederlandse platen heb en je bent verzekerd in nederland. De eerste word wel gezegd dat het europees verzekerd is, echter als het puntje bij paaltje komt zegt de nederlandse verzekeraar dat het een ongeldig kenteken is en een duitse verzekeraar wil nog wel eens lastig doen aangezien je in het buitenland woonachtig bent.

Dus de keuze is aan u, of je betaalt iets meer voor het kenteken en je hebt minder problemen. Of je bent goedkoop uit wat tot extra kosten kan leiden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Madmedic

  • AVK-ACH-OvDG (Duitsland)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • Wunsch-Ambulance e.V.
Reactie #48 Gepost op: 25 januari 2013, 18:53:31
ik woon als Nederlander met NL-paspoort  in Duitsland... hoe zit dat dan ? ik krijg mijn KZK hier bij de "Zulassungsstelle" en het kenteken staat weldegelijk op naam en zonder verzekeringsbewijs krijg ik ook geen kentekenplaten... ik zie hier op de A2 bij Hannover wel vaker Nederlandse uitvoerkentekens die of met de hand gemaakt zijn of op een stuk papier zijn uitgeprint... dat is hier "urkundenfälschung" want je mag geen kentekenplaten (na)maken...

groeten,
Marinus


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #49 Gepost op: 25 januari 2013, 19:13:38
ik woon als Nederlander met NL-paspoort  in Duitsland... hoe zit dat dan ?
Dan word u gezien als duits ingezettene. En de exportkentekens worden wel europees erkent, maar bijvoorbeeld het nederlandse 1dags kenteken word alleen in nederland erkent. Daarbij word een exportkenteken vaakt gemaakt bij de autohandelaar waar het gekocht en ziet er dan zo (of gelijkend) uit .

Handgeschreven mag officieel niet, maar word nog wel eens oogluikend toegestaan mits het een witte plaat is, zwarte letters en duidelijk leesbaar. Uiteraard moet er ook altijd wel de papieren van het RDW direct overlegd kunnen worden bij een controle.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v