@ MBU
Als nieuwkomer heeft u nogal wat ontkenningen mee te delen:
Ik ken de situatie ter plaatse. Allereerst zit er al iets mis in de het gehele informatie voorziening bij dit soort meldingen. Zeer grote brand is haast niet mogelijk, we hebben het hier over een loods van 10 bij 30 meter bij een bouwbedrijf. Ook het asbest verhaal is een hoop opklopperij. Welke loods met golfplaten uit de jaren 70 of ouder heeft geen "asbest"golfplaten. Er staan nog zo verschrikkelijk veel gebouwen met deze dakbedekking. Daar horen we nooit wat van tenzij er brand is en dan klinkt het zo lekker ;;Asbestgevaar ....
Als laatste: Waar het verhaal van de problemen met bluswater vandaan komt is al helemaal een lachertje, de loods ligt hooguit 15 meter uit de Vechtoever. Momenteel ligt ook in Nigtevecht geen ijs op de Vecht dus ......
Het lijkt erop dat tegenwoordig alles moet worden overdreven om tot enige nieuwswaarde te komen.
De hele discussie over vergunningen etc. is hier geheel niet van toepassing.
"
Zeer grote brand" is een Nader Bericht (code) voor het aantal blusvoertuigen en wordt gegeven door de leidinggevende ter plekke; waarom is dit dan: "
haast niet mogelijk"?
Als dat asbest verhaal opklopperij is, dan staat de brandweer volgens u in beeld met ontsmetting (afspoelen) een bedriegelijke vorm van theater op te voeren?
Er is door een bevelvoerder gevraagd om watertransport; dat doet hij niet als hij zijn gekoppelde zuigslangen in de Vecht kan kieperen op korte afstand. Hij gaat dus om de opstelplaats van een blusvoertuig; niet om de positie/afsatnd van de hal t.o.v. het 'open' water.
Wie overdijft hier dan eigenlijk met 'nieuwswaarde'?
En waarom is de discussie over de vergunningen niet relevant; als daarin voorwaarden voor watervoorziening, de aard van de opslag en de verwerkte bouwmaterialen onder voorwaarden worden gesteld; ook t.b.v. de veiligheid en doelmatigheid van de repressieve brandweer?
Kortom ik begrijp uw bijdrage niet; maar dat ligt vast aan mij!
Het moet gezellg blijven is mij, op anonieme en inhoudelijk mij onbekend gehouden 'klachten', verteld.
Dus als u mij een PM stuurt, met de dreiging van een klacht aan de beheerder, dan geef ik u per omgaande op alle punten gelijk!
@ Jarnof
U heeft over mij sowieso helemaal gelijk!