Zeer grote brand (loods) Vreelandseweg - Nigtevecht 27-01-2011

Auteur Topic: Zeer grote brand (loods) Vreelandseweg - Nigtevecht 27-01-2011  (gelezen 5195 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Fred Vos

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 27 januari 2011, 18:05:56
@ pompbediende

Geen.

In mijn tijd als bevelvoerder in A'dam (wacht Teunis), dat is wel alweer meer dan 25 jaar geleden, zagen wij er een eer in (vaktrots) om het: "Kleine brand' te houden.
Dat betekende toen en daar: 2 TS-en en een AL; die altijd tegelijkertijd werden gealarmeerd: 1 TS en AL van een wacht of hoofdwacht en 1TS van een post, waartussen het brandadres (ongeveer) was gelegen.
Op brandende (super)tankers (Perzische Golf; Noordzee) wilde ik als inzetleider nooit meer dan 8 man (2 x 4 ) hebben voor directe inzet om gevaarsaspecten tot het minimum te beperken (er was dan wel ondersteuning van een hulpschip met water/schuimkanonnen).

Ht Nader bericht "grote brand" werd zeer zelden gegeven en "zeer grote brand" betekende dat we bijstand uit de omgeving van A'dam nodig hadden.
Wat aardig dat u hiervoor nog belangstelling heeft. Of vraagt u dit voor de gezelligheid?
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #21 Gepost op: 27 januari 2011, 18:15:12
@ pompbediende

Geen.

In mijn tijd als bevelvoerder in A'dam (wacht Teunis), dat is wel alweer meer dan 25 jaar geleden, zagen wij er een eer in (vaktrots) om het: "Kleine brand' te houden.
Dat betekende toen en daar: 2 TS-en en een AL; die altijd tegelijkertijd werden gealarmeerd: 1 TS en AL van een wacht of hoofdwacht en 1TS van een post, waartussen het brandadres (ongeveer) was gelegen.
Op brandende (super)tankers (Perzische Golf; Noordzee) wilde ik als inzetleider nooit meer dan 8 man (2 x 4 ) hebben voor directe inzet om gevaarsaspecten tot het minimum te beperken (er was dan wel ondersteuning van een hulpschip met water/schuimkanonnen).

Ht Nader bericht "grote brand" werd zeer zelden gegeven en "zeer grote brand" betekende dat we bijstand uit de omgeving van A'dam nodig hadden.
Wat aardig dat u hiervoor nog belangstelling heeft. Of vraagt u dit voor de gezelligheid?

Dus ze hadden vroeger in A'dam maar 3 TS op de sterkte?
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #22 Gepost op: 27 januari 2011, 18:18:10
Dus ze hadden vroeger in A'dam maar 3 TS op de sterkte?

4 dus, amsterdam is grote brand 4X TS, en zeer groot 5X
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #23 Gepost op: 27 januari 2011, 18:21:13
4 dus, amsterdam is grote brand 4X TS, en zeer groot 5X

Mja evengoed vrij weinig lijkt me, of de stelling van de heer Vos klopt niet, al zal hij zelf vinden van wel.

jurjen_brw

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 27 januari 2011, 18:24:08
Mja evengoed vrij weinig lijkt me, of de stelling van de heer Vos klopt niet, al zal hij zelf vinden van wel.

- 25 jaar geleden is heel wat anders dan nu
- Hij was daar bevelvoeder hij zou het best wel weten.
 :-X

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2011, 18:26:46
- 25 jaar geleden is heel wat anders dan nu
- Hij was daar bevelvoeder hij zou het best wel weten.
 :-X

Ja hij denkt inderdaad dat hij alles als beste weet. Maar hij hoeft niet altijd gelijk te hebben, in 1985 had brandweer Amsterdam echt wel meer beschikbare TS'en hoor.

jurjen_brw

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2011, 18:38:29
Ja hij denkt inderdaad dat hij alles als beste weet. Maar hij hoeft niet altijd gelijk te hebben, in 1985 had brandweer Amsterdam echt wel meer beschikbare TS'en hoor.

Ik snap jou frustratie niet ? en volgens mij doe jij nu of je alles beter weet, zie dik gedrukte ? Toen was je nog genees geboren. Wat is jou bron? Heb je het opgezocht ? kom maar met de feiten op tafel   :o

Iedereen draait een beetje door over "Fred Vos"

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #27 Gepost op: 27 januari 2011, 18:51:41
Bij deze kan de zinloze discussie gestaakt worden. Discussieren over hoe het "toen" ging is best interessant, alles was toen anders en weinig is te vergelijken met hoe eea er vandaag de dag aan toe gaat. Echter niet op deze manier, wie de schoen past heeft hem waarschijnlijk al aangetrokken...

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #28 Gepost op: 27 januari 2011, 18:56:06
Ik snap jou frustratie niet ? en volgens mij doe jij nu of je alles beter weet, zie dik gedrukte ? Toen was je nog genees geboren. Wat is jou bron? Heb je het opgezocht ? kom maar met de feiten op tafel   :o

Iedereen draait een beetje door over "Fred Vos"

Gezien het aantal kazernes in Amsterdam, lijkt het me eigenlijk meer dan logisch dat er meer dan 5 TS'en ter beschikking stonden?
Ook de brand in hotel Polen, waarbij (destijds) zeer veel voertuigen ter plaatse zijn geweest (getuige band-opnamen, waar tevens de classificatie grote brand werd uitgeroepen, maar in feite als zeer grote brand mag worden bestempeld)

*Tevens moderators, is het niet mogelijk deze discussie een eigen topic te geven? Aangezien de details omtrent de zeer grote brand in de loods eigenlijk uitblijven.*

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #29 Gepost op: 27 januari 2011, 19:03:35
Nader bericht: De discussie mag voortgezet worden, maar zonder modder gooien. De kans is groot dat dat vanaf nu ook niet meer gebeurt.