Doorsnee agent loopt digitaal achter

Auteur Topic: Doorsnee agent loopt digitaal achter  (gelezen 5548 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #20 Gepost op: 21 november 2011, 17:33:47
De politie is ouderwets. Ik vind dat elke agent uitgerust moet worden met een blackberry. Dan kunnen we foto's maken van PD's en verkeersongevallen, zaken op straat opzoeken, de politiesystemen raadplegen, de politiesystemen aanvullen (afmuteren) etc. De politie loopt hopeloos achter, het wordt tijd dat daar eens verandering in komt.

Juist, men veroorzaakt zelf dat de politie achterloopt. De agenten zelf willen vaak wel alleen krijgen de apparatuur en mogelijkheden niet om het eigen te maken. Als het aan mij lag zat ons dienstvoertuig helemaal vol met technische snufjes en op de man een smartphone.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #21 Gepost op: 21 november 2011, 17:43:51
De techniek is het algemeen het probleem dan ook niet.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #22 Gepost op: 22 november 2011, 01:07:10
De techniek is het algemeen het probleem dan ook niet.
Om PietjePuk even aan te vullen: Het probleem bij de politie is de leiding: oud,saai en ouwerwets >:( De meesten weten niet eens van het bestaan van een BB, HTC of Iphone, laat staan dat ze snappen hoe het werkt. Zolang wij bij de politie opgescheept zitten met kapiteins die vinden dat we de-escalerend moeten optreden, terug moeten trekken om erger te voorkomen en de achtervolging moeten staken omdat we brancherichtlijnen overschrijden, zullen we altijd achterlopen!

En dat terwijl het meelopen helemaal niet zo duur hoeft te zijn, want ik heb geen BB, HTC of Ipad nodig om mijn werk goed te doen. Ik weet een prima Casio te vinden die voor de Japanse politie is ontwikkeld en uitstekend politie bestendig is. En dat voor 1/3 van de prijs van een Ipad.....

Trouwens om heel even een statement te maken: wij moeten op de executieve afdeling (in het kader van bezuinigen) werkplekken inleveren omdat we procentueel te weinig gebruik maken van de werkplekken. Logisch want blauw hoort op straat...  Een administratieve afdeling heeft daar geen last van want die "werken" van 9-5 full time achter de werkplek. Ten minste als je na 15 minuten even de muis beweegt..... Hoezo burokratie (en dat is opzettelijk zo geschreven!)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #23 Gepost op: 22 november 2011, 10:54:19
Volgens mij kunnen ze beter een Linux gebaseerde telefoon gaan gebruiken, zodat ze per district of korps een bepaald pakket kunnen gebruiken. Zodra een agent bij zijn bureau komt wordt vervolgens de telefoon dan bijgewerkt met de nieuwste software/firmware. Er kunnen speciale apps worden gemaakt en ongewenste functionaliteit (bijv games) kunnen worden uitgeschakeld.

Bij zelf gemaakte apps kan bijvoorbeeld worden gedacht aan een app die de telefoon van een agent direct aan een incident verbind. Foto's die worden gemaakt kunnen meteen aan het incident worden gekoppeld en naar andere agenten die aan het incident zijn verbonden, of naar alle agenten worden verstuurd. Daarnaast zou je kunnen denken aan een goedkoper traceer systeem (via de ingebouwde GPS) waarbij de meldkamer ook het voetvolk kan volgen.

Een andere app zou kunnen zijn dat de ondersteuning op de meldkamer specifieke informatie over ene verdachte, regelgeving, voertuig of bedrijf inlaadt op de telefoon van de agenten op straat.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan tot aan de integratie van telefoons in de voertuigen etc.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #24 Gepost op: 22 november 2011, 11:11:28
Volgens mij kunnen ze beter een Linux gebaseerde telefoon gaan gebruiken, zodat ze per district of korps een bepaald pakket kunnen gebruiken. Zodra een agent bij zijn bureau komt wordt vervolgens de telefoon dan bijgewerkt met de nieuwste software/firmware. Er kunnen speciale apps worden gemaakt en ongewenste functionaliteit (bijv games) kunnen worden uitgeschakeld.

Bij zelf gemaakte apps kan bijvoorbeeld worden gedacht aan een app die de telefoon van een agent direct aan een incident verbind. Foto's die worden gemaakt kunnen meteen aan het incident worden gekoppeld en naar andere agenten die aan het incident zijn verbonden, of naar alle agenten worden verstuurd. Daarnaast zou je kunnen denken aan een goedkoper traceer systeem (via de ingebouwde GPS) waarbij de meldkamer ook het voetvolk kan volgen.

Een andere app zou kunnen zijn dat de ondersteuning op de meldkamer specifieke informatie over ene verdachte, regelgeving, voertuig of bedrijf inlaadt op de telefoon van de agenten op straat.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan tot aan de integratie van telefoons in de voertuigen etc.

Kijk iemand die het principe snapt!  O0

Ik mag vanmiddag met de baas op stap om te gaan kijken of de aanschaf van Ipads wat is voor onze dienst, en dan met name voor de hOvJ Diensten. De bedoeling wordt dat we alle protocollen etc daarop gaan zetten als naslagwerk/ handleiding. Maar ik ben niet zo'n voorstander van de Ipad  :-\

Voordeel: betrouwbaar en degelijk
Nadeel: duur en onhandig (door eigen OS)

Tja......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 22 november 2011, 11:17:58
Kijk iemand die het principe snapt!  O0

Doe maar een goed woordje voor me bij mijn selectiecommissie ;)

Mocht je baas toch volhouden aan Ipads, gooi het dan eens over de MVO boeg ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #26 Gepost op: 22 november 2011, 11:30:29
Mocht je baas toch volhouden aan Ipads, gooi het dan eens over de MVO boeg ;)

Hahhaha die is goed! Daar lusten ze geen appletje van  8)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens