Na vijftien jaar ambu verplicht andere functie

Auteur Topic: Na vijftien jaar ambu verplicht andere functie  (gelezen 9220 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Gepost op: 16 september 2004, 00:30:21
Las van de week een minder fijn bericht in Verpleegkunde nieuws :


14 september 2004

Na vijftien jaar ambulance verplicht andere functie.

Een beginnend ambulanceverpleegkundige moet voor vijf jaar worden aangenomen en na vijftien dienstjaren naar een andere functie gaan. Dat staat in een voorstel van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG).

Het voorstel werd vorige week aan de vakbonden overhandigd tijdens de CAO-onderhandelingen. Vooral ambulancemedewerkers die net aan hun loopbaan beginnen, verliezen met deze plannen alle sociale zekerheid, vindt Peter van der Vloet, voorzitter van de vakgroep CNV Ambulancezorg.

“Zij worden in eerste instantie voor vijf jaar aangenomen. Daarna mag hun contract nog tweemaal met vijf jaar worden verlengd. Dan moeten zij intern een andere functie gaan vervullen. Maar die functies zijn er helemaal niet, dat is werkelijk een utopie. Dus moet het extern. Als een ambulanceverpleegkundige niet volledig meewerkt hieraan, dreigt zelfs disciplinair ontslag.”

De VNG bevestigt dat zij deze voorstellen heeft gedaan. Ina Sherps, onderhandelaar namens VNG: “Ik ben ook niet bang dat ambulancemedewerkers na vijftien jaar nergens terecht kunnen. Voor zulk hooggekwalificeerd personeel is altijd wel plaats.” Vrijdag gaan de onderhandelingen verder. (IS)


Wat een stomme regel zeg, je bent zo lang bezig met 't leren voor die functie, en dan zou je na 'n paar jaar eral mee ophouden houden ?
In 1 woord Belachelijk!




amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #1 Gepost op: 16 september 2004, 12:00:34
Hele stomme regeling. >:( >:(
voorzover als ik begrepen heb geld het niet alleen voor de pleeg maar ook voor de chauffeurs.


Karim

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 september 2004, 15:52:09
Waar haal je dat dan uit dat 't ook voor chauffeurs geld ?

Ik heb 't artikel op verschillende sites en in 't tijdschrift verpleegkunde nieuws gelezen maar die hadden allemaal alleen betrekking op de verpleegkundige.


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #3 Gepost op: 16 september 2004, 16:37:25
Heb t`artikel zelf nog niet gelezen maar
een aantal chauffeurs hier in de regio kwamen met dit nieuws.
of ze kunnen niet lezen?
Maar ook al geld het alleen voor de pleeg het is en blijft een stom plan  >:(


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2004, 14:33:20
Echt een waanzinnig en verkwistend plan, en daarbij, waar haal je elke keer zoveel nieuwe plegen vandaan die adequaat geschoold zijn? Een turn-over van 15 jaar is echt tekort en geeft nog meer druk en problemen op het opleidien en verkrijgen van adequaat personeel. En dan nog  de omscholingskosten niet eens meegerekend om in een ander vakgebied tot je 67e te gaan werken na die 15 jaren, onzinnig plan!! >:( :'(

Een aantal jaren geleden dachten nietwetende vragende burgers tijdnens een open dag van de ambulancedienst ook dat wij maar 5 a 10 jaar werkzaam ''mochten'' zijn op de ambulance ivm de stresserende werkomgeving, toen heb ik veel moeten uitleggen om te overtuigen dat wij echt tot ons 55e dit werk kunnen/mogen doen, afijn dit plan slaat echt alles!
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


joost

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 september 2004, 10:30:37
Ik heb een verhaal gehoord dat  je vanaf je 40ste levens jaar ieder jaar gekeurd gaat worden of je het werk nog wel ofniet kan. Het zou dus zijn dat je of korter of LANGER op de wagen kan rijden. Als ze tot de conclusie komen dat je er doorheen zit word je omgeschoold.

Verbeter me maar als ik het mis heb , maar dat is wat ik erover heb gehoord.

m.v.g. J  :)  :) S T


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #6 Gepost op: 25 april 2010, 17:26:38
Uche uche uche. Kunnen we dit inmiddels literatuur noemen?


Echt een waanzinnig en verkwistend plan, en daarbij, waar haal je elke keer zoveel nieuwe plegen vandaan die adequaat geschoold zijn?

Adequaat geschoold is misschien niet helemaal vervuld, maar (het idee van) de BMH is er inmiddels en die levert als het goed is genoeg ambulancehulpverleners op om de cirkel draaiende te houden.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 25 april 2010, 17:32:38
Heb je gezien dat je reageert op een topic uit 2004.... :-X Volgens mij ziet de wereld er tegenwoordig heel wat anders uit... (+5).. ::)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #8 Gepost op: 25 april 2010, 17:39:33
Uche uche uche. Kunnen we dit inmiddels literatuur noemen?
Heb je gezien dat je reageert op een topic uit 2004.... :-X

;)


Volgens mij ziet de wereld er tegenwoordig heel wat anders uit... (+5).. ::)

Da's waar, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de uitkomst van dit voorstel en of er tegenwoordig ook nog zo'n regeling is?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #9 Gepost op: 25 april 2010, 20:25:18
volgens mij is dit plan toch allang van tafel gesodemieterd?
Iemand anders nog nieuws over hoe het tegenwoordig geregeld is?

groeten
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [