Inzetbaarheid hoogwerkers Flevoland

Auteur Topic: Inzetbaarheid hoogwerkers Flevoland  (gelezen 4918 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Gepost op: 18 januari 2011, 22:32:26
Waarom is de HW van almere BD? (is al paar dagen zo als ik me niet vergis..???)


EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2011, 22:37:11
Waarom is de HW van almere BD? (is al paar dagen zo als ik me niet vergis..???)

Staat al sinds de jaarwisseling buiten dienst i.v.m onderhoud  ;)


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2011, 23:23:30
Waarom is de HW van almere BD? (is al paar dagen zo als ik me niet vergis..???)

HW staat alweer gewoon in dienst.
Voor deze melding was de HV ingezet bij een verkeersongeval op de Markerdreef/Hogering.
Echter zodra hier de HV of HW word ingezet kan men niet gelijktijdig de HW/HV bemannen.
Vandaar dat men de HW van lelystad weer hebben moeten oproepen


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2011, 16:46:56
HW staat alweer gewoon in dienst.
Voor deze melding was de HV ingezet bij een verkeersongeval op de Markerdreef/Hogering.
Echter zodra hier de HV of HW word ingezet kan men niet gelijktijdig de HW/HV bemannen.
Vandaar dat men de HW van lelystad weer hebben moeten oproepen

Ok, maar het lijkt mij, mede icm dat de burgemeester een veilig almere wil hebben, niet kunnen/mogen dat vrijwilligers, die toch bijna altijd moeten herbezetten, geen HW/HV mogen bedienen..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2011, 17:17:02
Dat lijkt mij ook ja. Maarja Het kan in Almere 0098


18/01/11 Almere- Middelbrand in sportschool Almere Haven

Filmpje van mij kant.


Daarom vroeg ik ook waarom die buiten dienst staat/stond..

Nu afwachten of een raadslid zich geroepen voelt om dit aan te kaarten tijdens een vergadering:P
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2011, 09:42:44
p2kflex
09:24:18 24-01-11GROUP-2PRIO 2 : 341 067251 BONGERD 122 LELYSTAD 8212BG ASSISTENTIE AMBULANCE
0700560BRW Lelystad (Kazerneploeg)
0700570BRW Lelystad (Kazernealarm)


Is nu de Hoogwerker van Lelystad buiten dienst?? :o


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #6 Gepost op: 24 januari 2011, 12:39:26
09:24:18 24-01-11 PRIO 2 : 341 067251 BONGERD 122 LELYSTAD 8212BG ASSISTENTIE AMBULANCE


Is nu de Hoogwerker van Lelystad buiten dienst?? :o

Dat is een groot gebied voor de hw harderwijk. Maar dan is automatisch het gebied van kampen/elburg? en ik ga uit van hilversum ook vergroot?

Lijkt me niet erg prettig, 2 hw's in de regio en beide niet inzetbaar..???
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2011, 12:53:03
Dat is een groot gebied voor de hw harderwijk. Maar dan is automatisch het gebied van kampen/elburg? en ik ga uit van hilversum ook vergroot?

Lijkt me niet erg prettig, 2 hw's in de regio en beide niet inzetbaar..???

Ik ga er gewoon vanuit dan HW 652 van Almere inzetbaar is. Mocht dit niet zo zijn denk ik dat RV Huizen of RV Weesp voor Almere gaat rijden(Alleen bij woningbranden en assistentie Ambulance.)
Zal straks even kijken op de Kazerne van Almere stad.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2011, 15:52:14
Ik ga er gewoon vanuit dan HW 652 van Almere inzetbaar is. Mocht dit niet zo zijn denk ik dat RV Huizen of RV Weesp voor Almere gaat rijden(Alleen bij woningbranden en assistentie Ambulance.)
Zal straks even kijken op de Kazerne van Almere stad.
Kijken is niet nodig. De HW652 is weer inzetbaar.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?Lang=nl-NL&newsId=78164

Citaat
Almere - Ladderwagen brandweer toch inzetbaar - 20-01-2011
Hoogwerker brandweer is inzetbaar
De hoogwerker van de brandweer Almere is weer inzetbaar. De wagen is gecontroleerd en kan naar branden worden gestuurd. Woensdag liet een woordvoerder weten dat de wagen nog gecontroleerd moest worden en dat tot die tijd de wagen in de garage zou blijven.
In werkelijkheid was de wagen al wel goed gekeurd. Toch rukte de brandweer Lelystad dinsdag met hun ladderwagen uit naar Almere voor een brand.
Dat moest omdat de brandweermannen van Almere druk waren met een auto-ongeluk, waardoor er niemand voldoende getraind was om de Almeerse ladderwagen te bedienen.


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2011, 16:55:31
Citaat
Almere - Ladderwagen brandweer toch inzetbaar - 20-01-2011
Hoogwerker brandweer is inzetbaar
De hoogwerker van de brandweer Almere is weer inzetbaar. De wagen is gecontroleerd en kan naar branden worden gestuurd. Woensdag liet een woordvoerder weten dat de wagen nog gecontroleerd moest worden en dat tot die tijd de wagen in de garage zou blijven.
In werkelijkheid was de wagen al wel goed gekeurd. Toch rukte de brandweer Lelystad dinsdag met hun ladderwagen uit naar Almere voor een brand.
Dat moest omdat de brandweermannen van Almere druk waren met een auto-ongeluk, waardoor er niemand voldoende getraind was om de Almeerse ladderwagen te bedienen.

Volgens mij heeft Flevoland al een tijdje geen ladderwagens meer maar Hoogwerkers. Omroep flevoland weet dus voor een gedeelte niet waar ze over praten.

Maar zie de datum van dat het bericht is uitgegeven. Dat is 20 Januari. Vandaag op 24 Januari was de hoogwerker in Lelystad nodig maar waarom gaat Almere dan niet?

Zou het kunnen zijn dat we anders geen bemanning hebben voor onze HV? of omdat we geen restdekking kunnen garanderen uit het gooi??