Wat mij opvalt, is dat Haaglanden in eerste instantie de WO stuurt vanaf ZTM Oosterheem naar BRK (aardig stukkie rijden) en Rotterdam Rijnmond dus niet.
Pas wanneer er middel HV wordt gemaakt, wordt de WO van Schiedam gealarmeerd. Is dit het gevolg van het materiaal spreidingsplan en de bezuinigingen ?
Of was men (RR) vergeten een tweede WO gelijk mee te laten rijden ?
Delta 00
Sinds een aantal jaar rijdt bij water ongevallen de kazerne Zoetermeer Oosterheem op incidenten in Berkel. Bij ongeval aan de noordzijde Klapwijkse weg rijdt Zoetermeer, aan de zuidzijde de WO van schiedam (voor beide geldt indien beschikbaar). Grofweg tussen N470 en Klapwijkse Weg is voor Zoetermeer.
Zeker voor wat betreft de Noordeindseweg is dit het meest logische voertuig. Qua afstand scheelt het misschien 4,4 kilometer, maar als er gekeken wordt naar de aanrijroute: 2 bochten (3 inclusief het uitrijden van de kazerne) waarvan een groot stuk 80 KM weg.
Vanuit de kazerne Berkel gaan overigens ook twee man in droog (waad)pak te water voor de oppervlakte redding.
Het merendeel van de wateren in Lansingerland is relatief ondiep, waarschijnlijk daardoor geen standaard dubbele alarmering.
Mooie foto's weer, zoals we gewend zijn van R15 Welk voertuig takelt daar het voertuig uit het water?
Het gebruikte voertuig is inderdaad de KR24-1 gestationeerd op Berkel, een trekkend chassis uitgerust met kraan.