Sollicitatietraining politie voor jongeren

Auteur Topic: Sollicitatietraining politie voor jongeren  (gelezen 4040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2011, 20:20:51
Een eenmalige sollicitatietraining voor een aantal jongeren van de doelgroep. Niet iets waar je je voor kunt inschrijven, maar dus alleen voor geselecteerden. Overigens heeft de afdeling werving en selectie van Amsterdam een eigen telefoonnummer voor sollicitanten 020-559 5005.

Volgens mij staat er een doelgroep tussen de 16 en 25 jaar en staat niet bij dat dit alleen voor jongeren is die allochtoon zijn..

En hoe weet je zo zeker dat er mensen geselecteerd worden?

Sollicitatietraining politie voor jongeren
AMSTERDAM - De politie Amsterdam-Amstelland gaat een eenmalige sollicitatietraining geven aan jongeren. De politie wil meer in contact komen met een aantal doelgroepen en ziet hier een methode om jongeren te bereiken en te laten zien ''dat we niet alleen bekeuringen geven'', aldus een woordvoerder.

De training wordt gegeven aan een groep van ongeveer vijftien jongeren tussen de 16 en 25 jaar. "Er is een cursusleider van de politie die algemene zaken kan uitleggen, bijvoorbeeld waar wij op letten bij sollicitaties. ''Het is een experiment'', zo verklaarde de politiezegsman.

Geïnteresseerden moeten zich van tevoren aanmelden. (ANP)

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/567047/2011/02/07/Sollicitatietraining-politie-voor-jongeren.dhtml
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2011, 20:26:20
Ik denk dat er een heel ander doel is dan hier genoemd.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2011, 20:35:09
Tja, een beetje verder zoeken levert het volgende op:
Citaat
"We bekijken of er behoefte is aan een avond waarop een agent vanuit de afdeling werving en selectie uitleg geeft", zegt de woordvoerder. "Als ze meer willen weten, kunnen we ze doorverwijzen naar andere instanties." De jongeren kunnen eventueel bij de politie solliciteren, maar daar is de cursus niet op gericht.
Volledige artikel op www.fok.nl
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2011, 20:42:49
Bovendien lopen er ook zat autochtone medewerkers rond bij politie die bij nader inzien toch minder geschikt zouden zijn geweest voor dat werk. Afkomst van de medewerker zegt in die zin niet alles. Kandidaten die niet geschikt zijn vallen toch wel af tijdens de selectieprocedure. Mensen moeten ook de kans krijgen zich te ontwikkelen gedurende hun opleiding denk ik. Want de opleiding is er immers voor bedoeld om mensen geschikt te maken om een bepaald vak uit te oefenen. Je leert immers pas echt rijden nadat je, je rijbewijs hebt. Dit geldt ook voor iemand die bezig is met een beroepsopleiding.

Een opleidingsinstelling toets tevens de minimum kwaliteit waaraan iemand moet voldoen om te slagen. De opleidingsinstellingen hoeven geen top kwaliteit te gaan aftoetsen want dan blijven er heel weinig cursisten over!!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #14 Gepost op: 14 februari 2011, 21:14:31
In mijn klas zijn er een aantal die hebben gesolliciteerd bij Amsterdam (autochtonen). Na dik een jaar wachten op een startdatum hebben zij besloten te gaan solliciteren bij een ander korps waarna zij direct geplaatst werden in de eerstvolgende lichting. Als er dan vervolgens allochtonen zijn die versneld kunnen solliciteren en gelijk kunnen starten dan zegt dat in mijn ogen ontzettend veel. Namelijk dat allochtonen absoluut voorgaan 'de doelgroep'.

Als ik dan een artikel lees dat er sollicitatietraining gegeven gaat worden in stadsdeel Amsterdam West door de politie, voor de politie voor 'de doelgroep' dan zegt dat in mijn ogen genoeg en schiet dat in mijn verkeerde keelgat. Het gaat in Amsterdam niet meer om kwaliteit, maar om de diversiteit van de nieuwe collega's. En natuurlijk is dit geen aanval op alle allochtone collega's, maar wel op het feit hoe Amsterdam te werk gaat bij het werven van nieuwe collega's...


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2011, 21:33:02
Als ik dan een artikel lees dat er sollicitatietraining gegeven gaat worden in stadsdeel Amsterdam West door de politie, voor de politie voor 'de doelgroep' dan zegt dat in mijn ogen genoeg en schiet dat in mijn verkeerde keelgat. Het gaat in Amsterdam niet meer om kwaliteit, maar om de diversiteit van de nieuwe collega's. En natuurlijk is dit geen aanval op alle allochtone collega's, maar wel op het feit hoe Amsterdam te werk gaat bij het werven van nieuwe collega's...

Grote kans dat het inderdaad die richting op gaat (al wisten de 9 verschillende personen die ik aan de lijn heb gehad allemaal niet wat de avond exact inhield). Voor mij gaat het er om dat ieder moment dat ik wat meer kan leren over de politie ik daar graag gebruik van maak. Morgen zal ik waarschijnlijk te horen krijgen wat deze avond inhoud en voor wie het bedoeld is.

Ik zelf had op de Beroepsoriëntatie dag het gevoel dat die avonden voornamelijk de filmpjes en informatie geven die ook gewoon op het internet staan. Een avond die wat inhoudelijk (en persoonlijker) over het politie werk, sollicitatie en ervaringen van agenten gaat ben ik nog niet tegen gekomen. Daarom toch  gekeken wat deze ''sollicitatietraining'' inhoud.

Het is dan ook erg moeilijk te oordelen over een ''sollicitatie avond'' die nog niet gehouden is.

In mijn ogen blijft niet geschoten altijd mis, misschien dat het toch een leerzame avond kan worden


@Maxx

Ook met 020-559 5005 gebeld, hier wisten zij niks over de deze avond.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2011, 12:08:09
Hollands-Midden heeft overigens ook zo'n traject. Mensen die nog niet geheel klaar zijn voor de testen worden aldaar voorbereid op de sollicitatie. Alleen dat zijn meer avonden.

Opzich vind ik het wel een aparte gedachtegang ... Mensen die geschikt zijn voor het werk, en bij een korps willen werken worden afgewimpeld en krijgen een brief dat zij ''niet aan het gezochte profiel voldoen''. Men gaat vervolgens een hoop geld, moeite en energie steken in mensen die minder geschikt zijn. Ik begrijp gerust dat de politie een afspiegeling moet zijn van de maatschappij, maar ik vind persoonlijk dat er daarvoor geen andere eisen moeten gelden ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #17 Gepost op: 15 februari 2011, 19:31:52
In mijn ogen blijft niet geschoten altijd mis, misschien dat het toch een leerzame avond kan worden

Ik geef jou ook absoluut gelijk dat je er achteraan gaat. Tip: neem contact op met je wijkagent over de eventuele mogelijkheid voor een kort inkijkdagje. Doet het altijd goed op je sollicitatie...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2011, 19:51:44
@Maxx Ik had je een PM gestuurd. (niet gezien?)  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.