Middel waterongeval Noordeindseweg - Berkel en Rodenrijs 30-01-2011

Auteur Topic: Middel waterongeval Noordeindseweg - Berkel en Rodenrijs 30-01-2011  (gelezen 4741 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2011, 08:06:27
@Delta 00

Ik spreek uiteraard voor mezelf maar heb zo links en rechts dit ook in andere topics opgepikt.
Ik ga niet uitzoeken wie het nog meer gezegd heeft maar weet zeker dat er meer mensen er zo over denken.
Het was ook geen persoonlijke aanval op jou.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2011, 12:28:03
Ja dat is bekend, maar normaal als ik me niet vergis rijden er twee duikploegen of sla ik nu de plank mis ?

Delta 00

Het ligt eraan waar het incident is. Als het stromend water is (bijvoorbeeld de Maas en zijrivieren) worden er standaard 2 WO's gealarmeerd. Alle "huis, tuin en keukenslootjes" worden verwerkt met 1 WO. Zoetermeer staat inderdaad in de KVT als 1e WO. Ligt een beetje aan de locatie in Lansingerland. Op sommige stukken rijdt één van de WO's van de VRR.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2011, 13:20:00
Wat mij opvalt, is dat Haaglanden in eerste instantie de WO stuurt vanaf ZTM Oosterheem naar BRK (aardig stukkie rijden) en Rotterdam Rijnmond dus niet.
Pas wanneer er middel HV wordt gemaakt, wordt de WO van Schiedam gealarmeerd. Is dit het gevolg van het materiaal spreidingsplan en de bezuinigingen ?
Of was men (RR) vergeten een tweede WO gelijk mee te laten rijden ?

Delta 00

Sinds een aantal jaar rijdt bij water ongevallen de kazerne Zoetermeer Oosterheem op incidenten in Berkel. Bij ongeval aan de noordzijde Klapwijkse weg rijdt Zoetermeer, aan de zuidzijde de WO van schiedam (voor beide geldt indien beschikbaar). Grofweg tussen N470 en Klapwijkse Weg is voor Zoetermeer.

Zeker voor wat betreft de Noordeindseweg is dit het meest logische voertuig. Qua afstand scheelt het misschien 4,4 kilometer, maar als er gekeken wordt naar de aanrijroute: 2 bochten (3 inclusief het uitrijden van de kazerne) waarvan een groot stuk 80 KM weg.

Vanuit de kazerne Berkel gaan overigens ook twee man in droog (waad)pak te water voor de oppervlakte redding.

Het merendeel van de wateren in Lansingerland is relatief ondiep, waarschijnlijk daardoor geen standaard dubbele alarmering.

Mooie foto's weer, zoals we gewend zijn van R15 :) Welk voertuig takelt daar het voertuig uit het water?

Het gebruikte voertuig is inderdaad de KR24-1 gestationeerd op Berkel, een trekkend chassis uitgerust met kraan.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat