Bovendien krijg ik ook vragen. Dat het niet wenselijk is wat ze doet begrijp ik, maar als ze agent in opleiding was dan was ze dus ook bevoegd om bekeuringen te schrijven. Al moet je je zoveel mogelijk onthouden van optreden buiten de (regio) van tewerkstelling, het is zeker niet verboden. Denk dan ook dat dit nieuwsstukje niet helemaal klopt.
Juist, ik heb dezelfde vragen. De eerste vraag is natuurlijk of ze optraden tegen echte overtredingen en hier gewoon een normale mini voor uitschreven. Dus niets verzinnen en niets in eigen zak steken. Dat is het eerste wat in me opkomt.
Dat je jezelf moet onthouden van optreden is bekend, maar volgens mij zijn er in het land voldoende collega's die zo nu en dan in uniform reizen naar hun werk/IBT oid. Velen daarvan komen buiten hun regio, en zijn dan officieel ook in vrije tijd. Er zullen genoeg collega's zijn die bij extreem gedrag ook hun bonnenboekje trekken...
Dat ze hier te ver is gegaan staat, nogmaals, niet ter discussie en ontslag is ook zeer logisch... Ik vraag me alleen af of ze aan de definitie van "nepagent" voldoet.