er zijn meer centralisten die geen vrijwilliger zijn als centralisten die wel vrijwilliger zijn.
En als je in dagopleiding de cursussen doorloopt van aspirant tot hbt ben je 2 jaar verder en ben je een papieren brandweerman!!! of vrouw natuurlijk.
Dit probleem hebben de mensen die van school af rechtstreeks naar het nibra gaan en daar de officiersopleiding doen. Mogen ze in totaal 1,5 maand meedraaien op diverse kazerne's om stage te lopen en dan maar hopen dat er iets gebeurt. Deze mensen weten toch ook nog niet hoe het in de praktijk allemaal daadwerkelijk werkt?
?
Dus ik ben het helemaal met de uitspraak eens!
Even weer een voorbeeldje!:
Nu ze onderbrandmeester zijn en dat willen ze maar al te graag uitdragen!!! krijg je om half 3 een melding of er even 2 mensen met het redvoertuig een katje uit de boom willen gaan halen want het zit er al in vanaf vanmorgen. En half 3 is dan half 3 in de nacht dat je hoort te slapen. Er is geen eigenaar van de poes dus of we hem dan maar even mee naar beneden willen halen en maar naar de kazerne mee willen nemen en hem daar op vangen.
Door de ervaring die ze dan zo goed hebben.... Snappen ze misschien ook dat er nog nooit een aantal botjes in de boom zijn blijven hangen en dat een eigenaar ook wel heel handig is om daar de poes, als je hem uberhaubt al te pakken krijgt in een boom, aan over te dragen.
en als je wilt dat ik nog meer van dit soort voorbeelden aanhaal je kunt er nog GENOEG krijgen. (helaas)
met andere woorden rangen en opleidingen zeggen me niet zo heel veel en zeker niet bij centralisten.
Excuus als ik er mensen mee tegen het zere been schop maar dat zullen dan de uitzonderingen op de regel zijn en over het algemeen ook de vrijwilligers onder de centralisten.