Bevoegd verkeersregelaar?

Auteur Topic: Bevoegd verkeersregelaar?  (gelezen 81981 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #120 Gepost op: 17 oktober 2012, 20:44:25
Ja, meestal wel...alleen niet zo minimaal zoals ik op het filmpje zie.
Wij maken het gebaar groot en wat hoger....niet klein voor het lichaam....dan zie je het niet echt.
Tegelijkertijd roepen we dat de fietsers mogen.
Voordeel van voetgangers en fietsers is dat je er tegen kunt praten  ;)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #121 Gepost op: 17 oktober 2012, 20:57:43
Mooi kruispunt, bij de brug in Groningen. Heb er een keer een examen afgenomen toen de brug open ging... kandidaat in opperste paniek, wat gebeurt er nu!  0098 Hij mocht later nog een keer.

Maar inderdaad, het fietsgebaar werkt goed, evenals op de fluit jengelen en even laten horen dat je er bent. Wat mij overigens in het filmpje tegenstaat is het geven van stoptekens aan "lege" richtingen, en dan later alsnog een soort snel stopteken omdat er dan wél een auto aankomt. Stoptekens in het luchtledige zijn maar weinig effectief  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #122 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:10:43
hahaha daar wilde ik niet op in gaan....hij laat het even "te" netjes zien....op zich wel goed 0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


sylvester1986

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:10:53
Mooi kruispunt, bij de brug in Groningen. Heb er een keer een examen afgenomen toen de brug open ging... kandidaat in opperste paniek, wat gebeurt er nu!  0098 Hij mocht later nog een keer.
De rijstrook die naar de brug lijdt, gewoon laten staan lijkt me of is dat fout?
Het kruispunt is vlakbij het Politiebureau aan de Rademarkt.

http://maps.google.nl/maps?q=groningen+cs&hl=nl&ll=53.21343,6.57403&spn=0.000888,0.002642&hq=cs&hnear=Groningen&t=h&fll=53.213672,6.574333&fspn=0.000888,0.002642&z=19


sylvester1986

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:02:55
e050
De rijstrook die naar de brug lijdt leidt, gewoon laten staan lijkt me of is dat fout?
Het kruispunt is vlakbij het Politiebureau aan de Rademarkt.

http://maps.google.nl/maps?q=groningen+cs&hl=nl&ll=53.21343,6.57403&spn=0.000888,0.002642&hq=cs&hnear=Groningen&t=h&fll=53.213672,6.574333&fspn=0.000888,0.002642&z=19


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #125 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:11:58
Punt is dat de opstelstroken vanuit het centrum op de brug liggen. De wachtrijen staan dus ook op de brug. Feitelijk doe je als verkeersregelaar wat anders het verkeerslicht doet: de brugwachter drukt op de lampen/bellen, waardoor het verkeerslicht / de verkeersregelaar weet dat de brug leeg moet. Andere richtingen stopzetten, verkeer op de brug laten rijden. Brugwachter laat de slagbomen zakken en doet de brug open. Ik weet niet exact of het verkeerslicht op geheel rood blijft of de doorgaande richting nog wel laat rijden, maar de verkeersregelaar kan dit in elk geval wel: rechtdoorgaand parallel aan het water kun je gelijktijdig laten rijden, eventueel ook de fietsers, die kunnen nog wel voor de slagbomen opstellen. Rest laat je inderdaad gewoon staan. Belangrijkste is: je hebt tijd genoeg om de brug leeg te maken. De brugwachter begint vroeg genoeg met jengelen  >:D

hahaha daar wilde ik niet op in gaan....hij laat het even "te" netjes zien....op zich wel goed 0098
Of het "goed" is zijn de meningen over verdeeld. De meeste agenten die ik heb gesproken vinden een stopteken in het luchtledige maar niets, en ik ben het met ze eens. Het teken is aan niemand gericht en het biedt de verkeersregelaar dus totaal geen zekerheid. De verkeersregelaar moet altijd blijven kijken, alert zijn op de lege richtingen en dan tijdig een correct stopteken geven. De tijd die de verkeersregelaar "weggooit" aan een stopteken in het luchtledige kan hij of zij niet besteden aan het kijken naar de andere richtingen, en het "gat" in de regeling dat ontstaat kan dan zomaar door een brutale automobilist worden ingevuld.

Maar goed, het is de praktijk en dat is lastig in een paar zinnetjes te vangen  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #126 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:22:11
Op zich begrijp en onderschrijf ik je stelling....maar hij weet waarschijnlijk dat er een camera draait en wil het daarom misschien te netjes doen  ::)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #127 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:47:28
Goed punt. Te veel nadenken over randzaken en te weinig je eigen ding doen. Bekend probleem, niet alleen bij verkeersregelaars trouwens. >:D

Ondanks dat doet de beste man het heel rustig en beheerst. Niet gek laten maken, maar gewoon rustig het klokje rond. Natuurlijk kan het sneller geregeld worden, maar dat vertrouwen en inzicht komt vanzelf met het opdoen van verdere ervaring in de praktijk.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #128 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:50:50
Op zich zie ik het liever zo dan.....ach...laat ik het hier maar bij laten  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #129 Gepost op: 18 oktober 2012, 01:02:49
Kon even geen beter plekje vinden..... e050
Vraagje voor verkeersregelaars (VKR's), gebruiken jullie het fiets gebaar ook, zoals de VKR in het filmpje doet?
StEB Praktijkexamen verkeersregelaars 2
gertlutter1

Fietsers uit stilstand laten vertrekken is bij mij meestal met lichte stemverheffing Fietsers oversteken.
En voetgangers geldt het zelfde voor met lichte stemverheffing Voetgangers oversteken. Is gewoon lekker duidelijk.
Met de hand fietsbeweging maken is meestal om de laatste die ik er door wil hebben om aan te sporen extra hard te trappen
en anders Fietsers doorfietsen met stemverheffing.

Als ik geen fluit wil gebruiken en ik wil ze stil hebben staan dan is het Fietsers en Voetgangers staan blijven.
En de rest van het verkeer met de fluit rijden en stoppen met de bijbehorende tekens.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen